Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Tarbjakaitseseadus (Vastuseid: 12 | Vaatamisi: 3739)
kalmer1989
huviline



Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46

Kasutaja on eemal


postitati 17.06.13 07:36 Tsiteeri
Tarbjakaitseseadus



Vastavalt tarbjakaitseseaduele on peale ostu aega esitada pretensioone 6 kuud.
Aga reaalselt kui lähen 5 kuud peale ostu firmasse kus auto ostsin ja ütlen et vahetage mul need jupid ära TASUTA mis on läbi ... nt rattalaager ,mootoripadjad,esiamordid ja pihusti.

On keegi kokku puutunud? Kui laienev see seadus on ikkagi? Kojamehi ma loomulikult vahetan ise :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Enrico
klubiliige

Avatar


Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb Sportline

postitati 17.06.13 13:04 Tsiteeri


Kaupade ostmisel ja müümisel on väga oluline teha vahet pretensiooni esitamise õiguse ja müügigarantii vahel. Tootele või teenusele garantii andmine on ettevõtjatele vabatahtlik, kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast. Nimelt ei saa müüjad omapoolse garantiiga vähendada ega muuta enda seadusest tulenevat kohustust vastutada asja lepingutingimustele vastavuse eest kahe aasta jooksul.

Paraku kohtab aeg-ajalt kauplejaid, kes antud nõuet ei täida ning eelnimetatud mõisteid vääriti kasutavad ning ajavad segamini garantii ja tarbijale seadusega tagatud õiguse kauba puuduse suhtes pretensioon esitada.


Mis on tarbija seadusest tulenev pretensiooni esitamise õigus?

Vastavalt võlaõigusseadusele on tarbijail õigus puudusega kauba või teenuse puhul esitada müüjale kaebus kahe aasta jooksul alates ostmise päevast.

Seega võid ostetud jalatsite, mööbli, kodutehnika, jalgratta või mis tahes muu kaubaga, mis läheb katki, lakkab töötamast või ei vasta muus osas lepingutingimustele, kahe aasta jooksul poodi tagasi pöörduda ning esitada müüjale kaebus. Alati on müüjal õigus kahelda selles, kas tekkinud viga on tingitud toote puudulikust kvaliteedist või oled ise toote purunemises süüdi.

Puuduse tekkimise põhjuste tõendamise kohustus esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist on müüjal ning pärast kuue kuu möödumist lepitakse tõendamisega seonduv müüja ja Sinu vahel kokku.

Seega, kui ostetud kaubal ilmnevad vead, pead pöörduma kauplusesse ning selgitama müüjale probleemi ning esitama omapoolne soovitav lahend. Vastavalt võlaõigusseadusele on puudusega kauba korral Sul õigus:

nõuda esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga;
nõuda ostuhinna alandamist või lepingu tühistamist, kui:

1) müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada,

2) parandamine või asendamine ebaõnnestub või

3) müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud.

Kauba puuduse kõrvaldamisega seotud kulutused nagu posti-, veo-, tööjõu- ja materjalikulu peab tasuma müüja. Et kõiki ostetud kaupadega seotud probleeme oleks lihtsam lahendada, säilita kindlasti ostudokumendid (ostutšekk, leping jne), mis tõendavad, et oled ostu sooritanud just sellest poest või teenindusettevõttest ning just sel kuupäeval. Ilma müüki tõendava dokumendita võib müüja probleemi lahendamata jätta.


Mis on garantii ja millal see kehtib?

Lisaks eelkirjeldatud pretensiooni esitamise õigusele võib müüja toodetele anda lisaks ka garantii ehk võlaõigusseaduse mõistes müügigarantii. Samas on oluline teada, et mõiste garantii kasutamise teises tähenduses, kui seda käsitletakse võlaõigusseaduses, on keelatud.

Nimelt on võlaõigusseaduse § 230 kohaselt müügigarantii müüja poolt antav lubadus teatud ajaperioodil pakkuda tarbijale seadusest soodsamat seisundit. Ehk teisisõnu võib garantiiga pakkuda tarbijale suuremaid õigusi kui eeltoodud õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooniesitamise perioodi vältel.

Pretensiooni esitamise õigusele lisanduvateks eelisteks, mis lubavad sõna garantii kasutada, on näiteks selle kestvus rohkem kui kaks aastat, tootel ilmnenud puuduse kõrvaldamise ajaks asendustoote pakkumine jms. Näiteks kui pesumasinale annab müüja garantii kaks aastat, peab ta lisaks pakkuma Sulle ka seadusest tulenevat soodsamat seisundit, näiteks kodumasina garantiiremondiajaks pakkuma Sulle tasuta asenduspesumasinat või võimaldama 24 tunnist ööpäevaringset teenindust vms.

Oluline on, et kui tootele antakse garantii, peavad selle tingimused olema fikseeritud ning nendega peab saama eelnevalt tutvuda ning kui vaja, siis ka kirjalikul kujul kaasa saama.


www.golfikaubad.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mds
huviline



Registreerunud 16.01.13
Postitusi: 50

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 1.8 TSI DSG

postitati 18.06.13 07:51 Tsiteeri


Tähelepanu tuleb pöörata ka sellele, et Võlaõigusseaduse müügilepingu regulatsioon räägib asja lepingutingimustele mittevastavusest müügihetkel.

Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et 6 kuu jooksul ilmnenud mittevastavus oli olemas müügihetkel (müüjal on tõendamiskohustus). Sinu näite puhul on äärmiselt problemaatiline väita, et amordid ja rattalaager olid juba müügihetkel vigased - need on ikkagi kuluosad, mis Eesti teedel võivad küll poole aastaga katki minna. Kui müüjaks on autode müügiga tegelev ettevõte, suudavad nad kindlasti välja võluda mingi müügieelse tehnilise kontrolli dokumendi, mis kinnitab, et auto oli enne müüki korras. Seega pead ise suutma tõendada, et jupid olid juba müügihetkel vigased.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kalmer1989
huviline



Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46

Kasutaja on eemal


postitati 18.06.13 10:45 Tsiteeri


NJaa,amordid ja rattalaager väiksed asjad võrreldes pihustiga :(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 18.06.13 12:35 Tsiteeri


Väga oluline nüanss on ka see, kes on ostu-müügi osapooled. Tarbijakaitseseadus kehtib AINULT juhul, kui müüjaks on juriidiline isik ja ostjaks eraisik. (Kas liisinguga ostu puhul ka, peast ei tea).
Kasutatud autode müügil on väga-väga levinud see, et müügiplatsi omanik ennast tehinguga ei seo ning märgib ostumüügi lepingusse, et müüjaks on suvaline tankist eraisikuna ja mingit garantiid ei ole. Seda võib juhtuda isegi siis, kui ostad auto esinduse platsilt. Sel juhul võid suu mingitest õigustest üsnagi puhtaks pühkida, kuna olete müüjaga seaduse silmis võrdsed tegelased ja vabatahtlikult tingimustes kokku leppinud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mds
huviline



Registreerunud 16.01.13
Postitusi: 50

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 1.8 TSI DSG

postitati 18.06.13 20:29 Tsiteeri


Lootust ei tasu kaotada, sõltumata tarbijalemüügi sätetest kehtib ikkagi asja keskmisele seisukorrale vastavuse põhimõte. Kui pole teisiti kokkulepitud, peab auto olema võrreldava keskmise autoga samas seisukorras. Ma ei tea küll mis auto teemaalgatajal on, aga kui see just väga vana ei ole, siis võiks sellel pihustid korras olla siiski.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ladavaz
huviline

Avatar


Registreerunud 14.03.09
Postitusi: 168

Asukoht: Saue Vald
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia 1,6 MPI, Skoda Octavia 1,4 TSI 2014 Ambition Plus

postitati 19.06.13 06:01 Tsiteeri


liisingu puhul on auto panga oma ja kui on ilmnenud, et viga auto puhul ei ole tingitud loomulikust amortisatsioonist, või juhi poolt tekitatud, siis tuleb see garantiikorras korda teha või välja vahetada. Mul tuttaval vahetati peale kolme kuu möödumist audi välja, kuna ei suudetud välja selgitada, miks auto suvalisel hetkel ei käivitu. Kui esindus ei näita valmisolekut vastutulekuks, siis pöörduda kas tarbjakaitse või panga poole otse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 19.06.13 07:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: mds
Lootust ei tasu kaotada, sõltumata tarbijalemüügi sätetest kehtib ikkagi asja keskmisele seisukorrale vastavuse põhimõte. Kui pole teisiti kokkulepitud, peab auto olema võrreldava keskmise autoga samas seisukorras.


Viidet paluks, kui see tõele vastab, siis on sellest kindlasti inimestele palju abi erinevate asjade (mitte ainult autode) puhul. Võlaõigusseaduses, mis on põhiline era- või juriidiliste isikute omavahelisi tehinguid reguleeriv akt, sõna "seisukord" ei leidu.

Eraldi teema on muidugi see, et "keskmine" seisukord on väga kaheldav ja laialt tõlgendatav mõiste. Vabalt võib juhtuda, et "keskmine" platsil müüdav auto ongi selline, millel on läbisõidust pool milli tagasi keritud, kere koosneb pahtlist ja keevitustraadist ning pihustid ei tööta. Või teistpidi - kui võtta arvesse, et auto tegelik läbisõit on näiteks 680000 ja ta on üle katuse käinud ja maanteekiirusel vastu puud sõitnud, siis võib juhtuda, et "keskmine" niisugune auto ongi paras romu ja nõuda sellelt avariivaba ja 123000 sõitnud autoga samaväärset seisundit ei ole põhjendatud. Sel juhul saaks panustada ainult sellele, et auto seisukord ei vastanud pakutule (ls keritud ja avariid maha salatud), aga seda ka ainult juhul, kui müüja mingeid veksleid on välja käinud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kalmer1989
huviline



Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46

Kasutaja on eemal


postitati 19.06.13 10:36 Tsiteeri


Autoks muidu octavia tour aastast 2007 1.9 74kw diisel.
Swedpanga liisingu kaudu soetatud...
Läbisõit ostes 308 ja nüüdseks 320 tuhat


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 19.06.13 17:10 Tsiteeri


Põhimõtteliselt eelkõnelejad asja juba lahti rääkinud. Kui müügitehing on kahe eraisiku vahel siis tarbijakatseseadust ei kohaldata. Ka liising ei aita sest tema on ostja mitte müüja. Kui ostu-müügi vormina kasutatakse ARK-kodulehel olevat näidist siis müüja sõidukile samuti garantiid kaasa ei anna. Garantiid saab nõuda ainult juhul, kui see ostu-müügi lepingusse ka eraldi kirja pandi.
Aga alati ei peagi müüjale (eraisik või asutus) juristiga selga lendama ja ähvardama Skoda foorumi teemaga. Mõni müüja on ka mõistlik ja pärast väikest arutelu on võimalik ka kokkuleppele jõuda (aga sellise võimaluse tõenäosus on väga väike).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kalmer1989
huviline



Registreerunud 02.12.12
Postitusi: 46

Kasutaja on eemal


postitati 20.06.13 16:41 Tsiteeri


Ma eraisikult ei ostnud (pärnu renault esindus) Garantiist polnud juttugi.
aga eks helistan neile peale jaanipäeva ja siis saab teada mis nad kostavad...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
mds
huviline



Registreerunud 16.01.13
Postitusi: 50

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 1.8 TSI DSG

postitati 21.06.13 12:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
Tsitaat:
Algselt postitas: mds
Lootust ei tasu kaotada, sõltumata tarbijalemüügi sätetest kehtib ikkagi asja keskmisele seisukorrale vastavuse põhimõte. Kui pole teisiti kokkulepitud, peab auto olema võrreldava keskmise autoga samas seisukorras.


Viidet paluks, kui see tõele vastab, siis on sellest kindlasti inimestele palju abi erinevate asjade (mitte ainult autode) puhul. Võlaõigusseaduses, mis on põhiline era- või juriidiliste isikute omavahelisi tehinguid reguleeriv akt, sõna "seisukord" ei leidu.


VÕS § 217. Asja vastavus lepingutingimustele

(1) Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Lepingutingimustele peavad vastama ka asja juurde kuuluvad dokumendid.

(2) Asi ei vasta muu hulgas lepingutingimustele, kui:
2) kokkuleppe puudumisel asja omaduste kohta ei sobi asi teatud eriliseks otstarbeks, milleks ostja seda vajab ja mida müüja lepingu sõlmimise ajal teadis või pidi teadma, kui ostja võis mõistlikult tugineda müüja erialastele oskustele või teadmistele, muul juhul aga otstarbeks, milleks seda liiki asju tavaliselt kasutatakse;


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 25.06.13 06:54 Tsiteeri


Selle punkti alusel midagi pool aastat hiljem nõuda on küll üsna kahtlase väärtusega üritus. Seda enam, et tegu on kasutatud autoga ning uus omanik sai teda esialgu ilmselt kasutada täiesti otstarbekohaselt. Pealegi pole seal üldse juttu, kui lihtne või murevaba see kasutamine peaks olema, ehk ei mainita eseme seisukorda.

§217 oleks asjakohane siis, kui auto pähe üritatakse müüa mingit muud asja või see ei töötaks juba ostmise hetkel, kuigi väidetakse korras olema. Sealhulgas on oluline, et see § kehtib juhul, kui ostu-müügi lepingus pole teistsuguseid kokkuleppeid, mida sinna aga üsna tihti pannakse. A la ostja ei oma pretensioone.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 64.1% - SQL: 35.9%]