Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Superb MKII halogeen esituled (Vastuseid: 16 | Vaatamisi: 2704)
rainisk
huviline



Registreerunud 06.03.18
Postitusi: 51

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 2.0 103kW

postitati 06.05.18 13:03 Tsiteeri
Superb MKII halogeen esituled



Nimelt minu masinal on tavalised halogeenid ees, aga on keegi ehk vahetanud endal need LED pirnide vastu, siis kuulaks huviga mis ette vaja võtta.
Kuna need halogeenid lähituledena pimedas ei näita ikka mitte s*****i.
Paljudel muidugi xenonid ees, aga selle jaoks tuleks ilmselt osta kaks uut esituld ka?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
MeelisK
huviline



Registreerunud 19.07.13
Postitusi: 98

Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia 2,0 masuudipress 2023

postitati 06.05.18 14:43 Tsiteeri


Superbil peaks olema nn luup tuled. Seega tekib küsimus, mis seisukorras nad on (luubid). Järgmine riskifaktor on tule plastikust klaas, mis aja jooksul tuhmub. Esmalt vaataks need asjad üle ja siis ostaks paremad halogeenpirnid ja tulemus saab päris hea. LED pirne halogeenide asemele ei tohi paigaldada kuna tuled ei ole selleks ette nähtud (teel puudub tulede vihk, on ühtlane hajuvalgus).Tavaliselt ledidel pakendil kirjas mis otstarbeks mõeldud. Väidetavalt pidid tule klaase rikkuma ka odavad halogeenpirnid, milledel puudub UV kaitse. Ise olen näinud Golfil tuuningtulesid, kus luupide taha oli aretatud ksenoonid. Tulemuseks tule plastikklaasis sissesulanud augud.
Lugemist nõuetest: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lisa1.pdf#
Nõuded on selleks, et liikluses oleks turvaline, pimestavaid p . . .majakaid on juba piisavalt liikluses.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
roosteuss
huviline



Registreerunud 06.03.16
Postitusi: 101

Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Yeti Elegance ja mõned saksa autod

postitati 06.05.18 16:50 Tsiteeri


See UV kaitsega pirnide jutt on küll pooltõde sest mida sa päikesevalgusega teed,seda ju ära ei kustuta kuna väga paljudel plastklaasidega tuledega autodel on tuled lihtsalt eesolemisest ära väsinud.Esimese asjana võiks kasutada küll mingeid pluss pirne aga päevasõidu tuled võiksid ikka olla eraldi kuna ilmselt ilmselt pirn heledamalt põleb siis ka temperatuur kõrgem mis hävitab reflektori kiiremini.Euroopast pärit Superbidel reeglina päevasõidu tuli puudub on ainult ühe väljaga udukad.Üle minna xenonite peale on küll küsitav tegevus kuna vanusest tingitult leida häid tulesid on küllaltki keeruline ja uute hind pole enamusele meeltmööda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuuba
huviline

Avatar


Registreerunud 30.05.17
Postitusi: 88

Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1.4TSI ACT

postitati 06.05.18 16:58 Tsiteeri


Omasin MKII, halogeenidega polnud rahul. Kasutasin plus pirne, andis natuke juurde. Üldiselt ootasin enamat. Päevatuled udukate kõrvale tekkisid alates mingist aastakäigust, minu omal olid, 2012 mudel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 07.05.18 06:27 Tsiteeri


Neil, millel päevasõidutulena kasutati lähitulelaternat, põles see päeval ca 90% võimsusega, mis alandab temperatuuri ja pikendab kõige eluiga üksjagu.

Muus osas ühinen eelkõnelejatega - esimese asjana tee nii, et reflektorid peegeldaks ja mis peab läbi paistma, paistaks läbi ja proovi mõnesid korralikke legaalseid heledamaid pirne. Samuti võiks üle vaadata pirnideni jõudva pinge - viimasel ajal pole sellest väga palju räägitud, aga sierrade ajastul sai küll nähtud masinaid, millel töötava mootoriga jõudis pirnini napp 10,3V ja siis omanik imestas, miks tuled isegi 100W pirniga midagi ei näita.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 08.05.18 12:41 Tsiteeri


LED pirnidega on see jama, et kui ülevaatusel lahti laksitakse, siis on ilusti kenasti kordusülevaatusele minek.
Eesti seadused on sellised omanäolised, et ametlikult ei või sa ühelegi auto tulele (ok, salongivalgustuse jätame kõrvale) LED pirni sisse panna. Sa võid küll ära vahetada kogu tule LED tule vastu, millel vastavad kirjad peal.

Isegi numbritule LED pirnidega on rahvast küll ja küll ülevaatuselt minema saadetud.

Samas kui luubid, siis ei pruugi natuke uimasem tehnoülevaataja seda tähele panna.

Nende hüper-super valgete pirnidega tasuks ka ettevaatlik olla ja mitte väga üle pingutada. Mõned ajad tagasi vaatasin kuidas naabrimees oma Passati esituld vahetas. Tulede reflektorid olid kõik seest ära põlenud ja pudisesid lausa.
Tal need olid suht äkilised pirnid ka (enam üksikasju ei mäleta), aga tutvusringkonnast on paar sellist näidet, kus 3-4 aastase kasutamisega põletavad veidi vähem äkilisemad pirnid tuleklaasile tumedamad laigud. Välja neid ka kuram ei saanud poleerida, kuna kuramid seespool.

Ühesõnaga, võid täitsa a la OSRAM Nightbreaker-i laadsete pirnide poole vaadata, aga jää mõistuse piiridesse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rainisk
huviline



Registreerunud 06.03.18
Postitusi: 51

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 2.0 103kW

postitati 09.05.18 06:20 Tsiteeri


Mul luup tuled jah, aga juhipoolne põleb jube eredalt ja kõrvalistuja poolne ikka tunduvalt rahulikum.
Tartus keegi tegeleb nende reflektoritega ka?
Või siis äkki siin keegi oskab voolu üle kontrollida?
Mul ees muidugi hella prosed ka, ega need ei pruugi mõjutada lähitulesid?
Minu auto muidugi 2009 ja prantsusmaalt toodud, udukad ühe pirniga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 09.05.18 07:24 Tsiteeri


Kui auto ajalugu ei ole teada, siis võiks esimese asjana pirnid ära vahetada. Kõige tõenäolisemalt on eelmisel omanikul üks pirn läbi läinud ja uus pirn on varasemast erinev pandud.

Pole võimatu, et juhipoolne on juba miski äkilisem pirn.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rainisk
huviline



Registreerunud 06.03.18
Postitusi: 51

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 2.0 103kW

postitati 09.05.18 07:49 Tsiteeri


Selge, eks homme tegelen sellega ja annan teada.
Aga soovitused konkreetsete pirnide jaoks milliseid paigaldada on tere tulnud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 09.05.18 07:51 Tsiteeri


http://foorum.skodaclub.ee/viewthread.php?tid=4698
Selle teema lõpus kiidavad paar foorumi kasutajat Osram-i toodangut. Ise ma viimased 10+ aastat xenoni peal olnud, nii et isiklik kogemus puudub.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 09.05.18 12:51 Tsiteeri


Mina tegin halogeenidega nii, et sügisel panin mõlemasse laternasse korraga uued suurendatud heledusega pirnid (aegade jooksul erinevaid kasunatnud, aga kõik jäid alla +50% ja olid pigem odavad), kevadel läksid need üsna väikese vahega mõlemad läbi ja siis suveks otsisin sahtlist välja jälle kõige tavalisema.
Kui üks latern teisest tunduvalt heledam ja see ei ole reguleerimise viga (et ühele vaatad otse sisse, aga teine näitab nina ette maha), siis võib-olla on kunagi olnud avarii ja üks latern juba vahetatud?
LED-i tavalise halogeeni asemele ma küll ei soovita, sest see tekitab ebaühtlase valgusvihu - reflektor ja luup on arvestatud nii, et nad hajutaks hõõgniidist igas suunas võrdselt kiirguva valguse õigesti, LED moodul aga näitab mingitesse kindlatesse punktidesse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rainisk
huviline



Registreerunud 06.03.18
Postitusi: 51

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II 2.0 103kW

postitati 19.12.18 14:19 Tsiteeri


Kuskohast võiks saada uued luubid? Kuna üks on tunduvalt tuhmim kui teine, ja kuidas neid vahetada?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
fuzzz
huviline



Registreerunud 16.02.15
Postitusi: 98

Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Kodiaq 190hp TDI Elegance

postitati 19.12.18 19:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: rainisk
Kuskohast võiks saada uued luubid? Kuna üks on tunduvalt tuhmim kui teine, ja kuidas neid vahetada?


Ilge nu....s neid väkja võtta ja puhastada...tõenäoliselt ka ka reflektor oekkis ja sama tuhm...aga mine tea. Passat B5 oli hea xenon tagant käis suur kppsik ära torxiga luup välja puhtaks ja tagasi... superbil kahtlen et neid niisama.ära saad kruttida...vaja esiklaas liimist lahti kuumutada. See on mitme päeva töö.
Ehk midagi sellist pead ette võtma...eest nina puhtaks stange eest tuled eest vaatama kas pääseb luubile ligi...
https://www.briskoda.net/forums/topic/304880-pictures-of-hids-fitted-into-non-xenon-headlights/


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
birgo99
huviline

Avatar


Registreerunud 03.09.18
Postitusi: 93

Asukoht: Tapa
Kasutaja on eemal


postitati 20.12.18 14:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: fuzzz
Tsitaat:
Algselt postitas: rainisk
Kuskohast võiks saada uued luubid? Kuna üks on tunduvalt tuhmim kui teine, ja kuidas neid vahetada?


Ilge nu....s neid väkja võtta ja puhastada...tõenäoliselt ka ka reflektor oekkis ja sama tuhm...aga mine tea. Passat B5 oli hea xenon tagant käis suur kppsik ära torxiga luup välja puhtaks ja tagasi... superbil kahtlen et neid niisama.ära saad kruttida...vaja esiklaas liimist lahti kuumutada. See on mitme päeva töö.
Ehk midagi sellist pead ette võtma...eest nina puhtaks stange eest tuled eest vaatama kas pääseb luubile ligi...
https://www.briskoda.net/forums/topic/304880-pictures-of-hids-fitted-into-non-xenon-headlights/

Ära hirmuta, mitme päeva töö see küll ei ole ;) Lihtsalt kui pole enne tuld lahti nö küpsetanud, siis võtab aega ja võib midagi ära lõhkuda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
fuzzz
huviline



Registreerunud 16.02.15
Postitusi: 98

Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Kodiaq 190hp TDI Elegance

postitati 20.12.18 19:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: birgo99
Tsitaat:
Algselt postitas: fuzzz
Tsitaat:
Algselt postitas: rainisk
Kuskohast võiks saada uued luubid? Kuna üks on tunduvalt tuhmim kui teine, ja kuidas neid vahetada?


Ilge nu....s neid väkja võtta ja puhastada...tõenäoliselt ka ka reflektor oekkis ja sama tuhm...aga mine tea. Passat B5 oli hea xenon tagant käis suur kppsik ära torxiga luup välja puhtaks ja tagasi... superbil kahtlen et neid niisama.ära saad kruttida...vaja esiklaas liimist lahti kuumutada. See on mitme päeva töö.
Ehk midagi sellist pead ette võtma...eest nina puhtaks stange eest tuled eest vaatama kas pääseb luubile ligi...
https://www.briskoda.net/forums/topic/304880-pictures-of-hids-fitted-into-non-xenon-headlights/

Ära hirmuta, mitme päeva töö see küll ei ole ;) Lihtsalt kui pole enne tuld lahti nö küpsetanud, siis võtab aega ja võib midagi ära lõhkuda.


Pead vaatama ehk pääseb laterna tagant luubile ligi ja hõlpsasti välja võtta siis vaid selline mõne tunnine töö:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Mitmeveoline
huviline



Registreerunud 09.07.18
Postitusi: 35

Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Superb II combi

postitati 20.12.18 19:44 Tsiteeri


Omal ajal sai nende tuledega leiliruumi mindud. Soojendab ühtlaselt ülesse ning liim muutub venivaks ning saab juba klaasi kätte.

Paned sauna sooja ning tuled ka sinna ning lased ikka rahulikult neil "küpseda". Töö tehtud ja ihu kasitud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
fuzzz
huviline



Registreerunud 16.02.15
Postitusi: 98

Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Kodiaq 190hp TDI Elegance

postitati 20.12.18 20:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mitmeveoline
Omal ajal sai nende tuledega leiliruumi mindud. Soojendab ühtlaselt ülesse ning liim muutub venivaks ning saab juba klaasi kätte.

Paned sauna sooja ning tuled ka sinna ning lased ikka rahulikult neil "küpseda". Töö tehtud ja ihu kasitud.


Tehakse nii et pappkast kinni teipida ja föönile ava sisse ja lastakse sooja õhku sisse....seda ka palju youtubis näha ja hea sait on retrofitlab.com mu neelest seal oli infi selle kohta


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 64.1% - SQL: 35.9%]