Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Octavia 2000 a 1.9 TDI4x4 (Vastuseid: 10 | Vaatamisi: 4469)
KaarelS
huviline



Registreerunud 27.10.12
Postitusi: 3

Kasutaja on eemal


postitati 27.10.12 12:38 Tsiteeri
Octavia 2000 a 1.9 TDI4x4



Tervitus,

uurin, et kuidas antud masinatel vastupidavusega lood on?
Kas Octaviatel neliveoga probleeme ei esine?

Kütusekulu poolest peaks olema tegemist väga ökonoomse variandiga?

Mida nende masinate puhul tähele peaks panema?

Kas ca 250 000 läbisõiduga auto hinnaga ca 4000€ oleks mõistlik?
Võrdluses sarnase klassi isegi veidi uuemate kaherattaveoliste masinatega tundub veidi kallis olevat - Volvo V70, Passat?


K


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 27.10.12 13:57 Tsiteeri


Vaatasin selle auto kuulutust ja olgu kohe öeldud, et Octavia I osas puudub mul igasugunegi isiklik kogemus! Nii et minu kommentaare paluks mitte puhta kullana võtta.

Kõige esimene asi on see, et 12 aastat vana välismaalt toodud auto puhul ei tasu mitte kunagi uskuda väidetavat läbisõitu. Muidugi näidatakse kena ja korrektselt täidetud hooldusraamatut, kuid hooldusraamatute vorpimisest on saanud juba eraldi majandusharu.

Nelivedu peaks tal Haldex olema ja selles osas ei ole mitte midagi väga kommenteerida. Haldex on lihtsalt nii populaarne, et leiab seda praktiliselt igal margil. 2000 aasta Haldex aga arvan, et üüratult kiire lülitumisega ei ole (muude sarnase aastakäigu automarkidega kogemus). Aga noh, natuke parem ikka kui ainult esivedu.

Kütusekulu osas annab nelivedu liitrikese poolteist vast juurde, aga muidu on tegu suht öko mootoriga tõesti. Suurem püss muidugi ei ole ja nelivedu võtab jõust veel oma osa.

Hinna osas tundub IMHO veidi kallivõitu. Samas sellise hinnaga väga mõnda teist nelivedu diisel universaali võtta väga hetkel turul ei ole. Bensiinimootorid jätaksin ma siinkohal kohe valikust välja, kuna siis on kulu kütusele ikka üüratu.

Võibolla isiklikult paneks tsipa juurde ja ostaks pigem samast ajajärgust Passati. Tulevikus on maha tunduvalt kergem müüa, mugavam, vaiksem jne.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KaarelS
huviline



Registreerunud 27.10.12
Postitusi: 3

Kasutaja on eemal


postitati 27.10.12 18:07 Tsiteeri


Tänud vastuse eest, endalgi olid mõtted/kahtlused samasse suunda.

Jäi veel mainimata, et huvi oleks autoga mitte lihtsalt sõita vaid mõned pikemad retked ette võtta, mis justkui annab ehk vanemale autole isegi mõned eelised?

Hetkel tundub, et peaks auto siiski vähemalt üle vaatama, kas keegi oskad ka pakkuda, kus Tartus škodale ostmise eelseks üle vaatamiseks parim koht on?

K


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reverse
huviline

Avatar


Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260

Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia vRS CR TDI DSG

postitati 27.10.12 18:45 Tsiteeri


Lisan omad kommentaarid ülaltoodule:

Haldexi lülitamise kiirus on nagu alati - vähem kui 1/100 sekundit. Vana "hea" visco süsteem oli see, mis aega võttis. Isiklik kogemus 2001 Seat Leon 1.8T näol olemas. Auto oli siduri lahti laskmise hetkest nelivedune talvel. Ei mingit viivet. Seda efekti mist nt Honda CRV'ga on, et esmalt peab esimene sild läbi libisema ja siis kaasatakse tagumine Haldexi puhul ei ole.

Suurenenud kütusekulu ja mineku vähenemine on olemas ainuüksi kasvõi selle tõttu, et auto on esiveolisest variandist mehejagu raskem. Ning kui õigesti mäletan siis Leonil pöörles kardaan koguaeg, Haldexi jaotuskast on tagasillas, mitte ees.


www.sadulsepp.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 29.10.12 08:27 Tsiteeri


Kardaan pöörleb alati kogu aeg sõltumata sellest, kas jaotuskast on taga või ees.
2000a haldex on kindlasti aeglasem kui tänapäevane, kuna puudub suur hulk lülitamiseks vajalikku lisainformatsiooni ja pole nii keerukat aju. Kohalt minnes ei saa jah suurt midagi aru, aga vahe on sõidu ajal libisemisse sattudes. Siis ei kehti see 1/100 sekundit ka (kohalt võttes tegelikult ilmselt ka ei kehti, aga see selleks).
Sellega, et bensumootoriga 4-veolise sõiduauto kütusekulu oleks alati "üüratu", ei saa ma nõustuda - see sõltub ikka mootorist ja sõidustiilist rohkem.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
undu
huviline



Registreerunud 27.03.09
Postitusi: 173

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: OII Combi 1,8 TSI

postitati 29.10.12 11:38 Tsiteeri


Olen sõita saanud erinevate "liba-4-vedudega" ja ka erinevate pidevate nelivedudega.
Selle 2000 aasta haldexi kohta võin öelda seda, et on sõites oluliseks abiks ja ka libedal mõistusepiires sõites ei ole häiriv. Päris püsiva neliveoga võrrelda ei saa (a´la Quattro ja Subaru), erinevus ilmneb teravamalt just ootamatult kurvis libedale sattudes, siis muutub alajuhitavus suht ootamatult ülejuhitavuseks ja seda iseloomu oleks hea ette tundma õppida. Püsivad 4-veod on oma iseloomus kindlamad.
Samas on see VAG kasutatud lahendus oma toimivuselt tsiviliseeritum kui juba eelnevates postitustes mainitud Honda CR-V kasutatu.... või Suzuki Balenol kasutatud süsteem. Nende rakendumine kurvis võib lausa ohtlik olla, seda just tänu viivitusele enne rakendumist. Lisaks Baleno puhul saab 4-ratta vedamisel takistuseks puuduv jõud (3. käik ja ca 60km/h)
Kokkuvõtvalt - hooldamata teedel vägagi abiks, aga vähemasti 1,9 Tdi mootoriga suurematel kiirustel driftima ei tasu hakata, selle jaoks on teised autod


Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
reverse
huviline

Avatar


Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260

Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia vRS CR TDI DSG

postitati 29.10.12 11:58 Tsiteeri


Tasub silmas pidada, et läbi softi uuenduse annab igast Haldexist teha oma soovidele vastava püsiva neliveolise. Sellist teenust pakub kindalsti Haldex ise Rootsimaal ja eeldan, et mõni oskaja ka Eestis.


www.sadulsepp.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 29.10.12 17:38 Tsiteeri


Ega ikka ei saa küll ainult softi uuendusega püsivat neliveolist. Natuke ehk annab auto käitumist parandada mingis muus omaduses järgi andmise hinnaga, aga sellega kah on nii, et mida uuem auto ja uuem haldex (rohkem erinevaid andureid auto käitumise hindamiseks kasutusel), seda rohkem on lootust mingit mõistlikku tulemust saavutada. Vt näiteks
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1258613-Evolve-%28Volvo-Tuner%29-and-Haldex-Working-on-AWD-Software-Upgrade


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reverse
huviline

Avatar


Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260

Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia vRS CR TDI DSG

postitati 29.10.12 19:03 Tsiteeri


Mis siin ikka targematega vaielda aga tookord kui oma Haldexile softi uurisin pakuti küll mulle püsiva 4wd versiooni, kusjuures koos välja lülitamise võimalusega. Tegemist oli mingi Rootsi tuuningufirmaga, kes peamiselt asjatab Volvo masinatega. Minu mäletamist mööda kaasnes komplektiga pisike pult, mille abil sai programme vahetada.

Aga nagu ütlesin ei hakka ma "spetsialistidega" vaidlema ;)


www.sadulsepp.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
dedro
huviline



Registreerunud 21.07.08
Postitusi: 4

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 30.10.12 18:46 Tsiteeri


ise oman Oct. I `03 4x4 74 kw. võrdlus crv-ga olemas.
1. haldex on tunduvalt kiirem, kui crv visko. (1:4 visko vs 1:8 haldex 1)ei pretendeeri absoluutsele tõele
2. ei viska haisu sisse, nagu crv mul korduvalt viskas ja O I võtab alati tagasilla taha, mitte ei pea ootama, millal seal crv-l midagi jahtub.
3. kohalt minnes (vaiksemalt) ei tunne tagasilla tulekut, jäärajal hoiab pidevalt silda taga
4. aeglaselt libedaga mäest üles minnes toimib hästi, samas kohas, kus crv hätta jääb (testitud)
crv- l on eelis kaldenurgaga, aga kõhu alla koguneb lund ikka rohkem, kui O I-l.
samas: jäärajal sain oma o 1- ga uue crv käest peksa :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KaarelS
huviline



Registreerunud 27.10.12
Postitusi: 3

Kasutaja on eemal


postitati 22.11.12 22:31 Tsiteeri


Tänud kõiki vastamast ning 4x4 teemal vaidlemast. Kuigi variant ei tundunud võibolla kõige mõistlikum, olen siiski nüüd auto omanik ja olukorraga hetkel rahul.

Mõned katsetused pori ja lume sees põllul madistamisel(vahepeal oli ka üks lumine nädal) jätsid hea mulje.

Kuigi kütusekulu algne näit oli veidi suurem kui loodetud, siis sai pärast väikest hooldust puhtal maantesõidul paarisaja kilomeetri peal mõõdetud 5,3/100, mis on 4x4 jaoks päris ok.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 66.7% - SQL: 33.3%]