Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Superb II kõlarid (Vastuseid: 22 | Vaatamisi: 6349)
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 31.05.12 08:53 Tsiteeri
Superb II kõlarid



Kuna ei ole veel tüübleid ostnud ja selle tõttu ka ust lahti kiskuda raatsinud, siis küsiks, et kas keegi teab, mis suuruses standardkõlarid Superb II ukses on? Kas on 16,5 cm või mingi värdi omaette suurus?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 31.05.12 17:58 Tsiteeri


Bassikõlar on 7". Vaherõngaga saab ilust panna ka 6,5". Tehases on kõlarid kinnitatud neetidega, soovitan kasutada kruve. Originaal element on üks kehvemaid, mida üldse tehasepaigalduses näinud olen. Tweetri diameetrit ei mäleta, oli vist 40mm kanti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 01.06.12 07:16 Tsiteeri


Kuidas on uksed, mõtlen kas terve ukse sisekülg on alumiiniumplekiga kaetud?
Tõsine plaan on vahetada ära originaalkõlarid ja lisada võim + uste, pagasiruumi ja rattakoobaste müraisolatsioon.

Kurjad keeled muidugi räägivad, et kuna superbi originaal sound on suht talutav, siis ilma eraldi supakata jääb heli paranemine üpris marginaalseks. Noh, saab näha.

Praegu on valikus kaks kõlarit:
- German Maestro CS 6508 (endine MB Quart)
- DLS R6A

Võimuks on plaanitud hetkel Magnat Black Core Four.

Müraisolatsiooniks tuleb Dynamat Extreme + Dynaliner 3,2 mm.

Kas vaherõngast on kaubandusvõrkudest leida ka või tuleb improviseerida?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 01.06.12 16:46 Tsiteeri


Vaheplekk on ikka aga see ei sega kõlarielementidele juurdepääsu. Kes hakkab tegema, siis kindlasti tuleb summutada uksepolster, sest olemasolevad kruvid ning tüüblid ei suuda selle vibreerimist hästi summutada. Hea test on selline, et laske aken lõpuni alla ning proovige lahtist ust "kinni lüüa" - kohutav plasti plärin.
Soundi talutavus on väga subjektiivne teema, siiski julgen väita, et Superb II helisüsteemi kvaliteet on üpris nigel, seda ka teostuse poolelt. Siiamaani olen ikka väitnud, et uusi kõlarielemente ei ole mõtet originaalpaigutusse panna, effekt on väga väike. Superb II originaalelemendid on aga nii viletsad, et juba nende asendamine 60-70 eur järelturu elementidega (ning filtritega) annab tubli edasimineku (muidugi koos ukse mürasummutusega). Räägin puhtalt enda kogemusest, kui töökaaslane, kelle tööautoks uus Superb on, tuli nõu küsima, kuidas heli vähe paremaks muuta.
Vaherõnga saad ise teha, kui on võimalus näiteks puidufreesi kasutada ning vineerist välja lõigata. Aga neid pakutakse ka kaubanduses, ka minu töökaaslane ostis selle poest. Sobis mälumööda mingi universaalne VAG gruppi plastist adapter, mis klapib alates Golfist lõpetades Passat/Superbiga.
Kunagi, kui ise autoaudioga tegelesin, siis DLS R6A oli selline raudvara, kõige rohkem projekte sai sellega teostatud - odav kuid juba hakkas vaikselt "mängima". German Maestrot ei ole ise kuulanud, ei kommenteeri. Kuid MB Quarti mäletan küll ja aastaid tagasi päris odavat (loe: kehvasti kõlavat) komplekti neil valikus polnudki.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 01.06.12 18:21 Tsiteeri


Mida sa mõtled uksepolstri summutamise kohapealt? Kas seda, et polstri ja ukse kokkupuutepunktid pehme tekstiilteibiga üle panna ja vaadata seestpoolt üle kõikvõimalikud naginat/vibra soodustavad kohad või hoopis seda, et uksepolstrile mõnda lagedamasse kohta pigimati triibud liimida?

DLS R6A on jah suht pommikindel valik. Olen seda paljude tarkade inimeste käest kuulnud. Samas on mul German Maestro/MB Quart-i heli osas tõeline heldimus. Pole küll selle tootja autokõlareid kunagi kuulda saanud, aga muud tooted on neil küll väga omapärase ja mõnusa heliga. Valikus olev German Maestro CS6508 on muidu veidi odavam kui DLS R6A. Vastavalt siis 158 vs 172 eurot komplekt (2 tavakõlarit + 2 eraldiseisvat tweetrit). Samas on aga German Maestro andmed väga palju paremad (kuigi samas pole kummagil saada graafikuid, nii et see on väga subjektiivne).

Üldjoontes plaanin kõlarid jah jätta samadesse kohtadesse nagu tehases mõeldud. Ainult esimesed tweetrid toon peeglite katte juurde ette.

Millised elemendid sul töökaaslane välja valis? Mingid 60-70 eurot maksvad odavama otsa asjad nagu mainisid? Ja kas võimu lisas vahele?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 02.06.12 11:39 Tsiteeri


Leidsin kiiruga otsides ühe video, mis selgitab nende uksepolstrite probleemi: http://www.youtube.com/watch?v=GN-5Xx3Qg_c&feature=related
Polster tuleks katta matiga ning vildiga, et istuks tihedalt ees.
Sellesse tööautosse läksid Alpine komponendid (võimendit ei lisanud, kuna polnudki eesmärgiks), Noortehniku kaupluses olid veidi üle 60 eur maksnud. Kuulasin seda autot enne modifitseerimist ning pärast uute elementide paigaldamist (kuid ilma polstritete) ja vähe oli märgatav. Sellest kohutavast moonutusest bassiosas sai vabaks ning ülemine diapasoon oli ka rahulikum. Muidugi ei maksa sellest jutust välja lugeda, et me nüüd hullu SQ masina ehitasime, lihtsalt peale vikerraadio jutusaadete kannatab nüüd muusikat ka kuulata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 02.06.12 12:34 Tsiteeri


Ja jah, seda polstri vibreerimist olen ka mina täheldanud. Tekitab päris jubeda helimoonutuse.

Mina arvasin selle jaoks, et piisaks polstri ülevalt alla Dunamat-i ribadega ülepanemisest ja vilti nagu ei plaaninudki. Kas arvan õigesti, et vildi eesmärk on ainult see, et uksepolster oleks ukse sisepinnaga kontaktis ja selle tõttu ei saaks polster nii hästi vibreerida? Kui jah, siis piisaks vist ka väiksematest vildiruutudest?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 03.06.12 07:36 Tsiteeri


*Uksepleki siseküljele pigimatt+viltmatt (vildi asemel tänapäeval juba ka veekindamaid materjale).
*Polstrile samuti pigimatt (2mm)+viltmatt.
*Lisaks võib panna plastikust tüüblite ümbrusesse (tüübli ja uksepleki kokkupuutekoht) riidest isoleeri, et ei tekiks mingil ajal "pleki-plasti" omavahelist hõõrdumist. "Plastik+Plastik" ühenduskohtadele võib samuti lisada riidest isoleeri - ukse käepidemed näiteks, sest ka need kipuvad mõnel autol vahest krõbisema.

Kui need punktid kriitiliselt üle vaatad ja ära teed, siis saad väga mõnusa heliga auto, mis ei plärise ega nagise.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 03.06.12 15:11 Tsiteeri


Tegelikult jah ma traditsioonilist pigimatti ja vilti kasutada ei plaani. Dynamat Extreme ei ole oma koostiselt pigimatt, aga kuna väljanägemine ja kasutusotstarve on üpriski sarnased, siis võime teda ju sedasi nimetada. Vildi asemel plaanin kasutada 3,2 mm Dynalinerit ja muidu oli plaan kasutada seda ainult ukse siseplekil (kahekihiliselt - all Dynamat Extreme ja peal täies ulatuses Dynaliner). 1 kiht 3,2mm Dynalinerit pidavat targemate inimeste info kohaselt olema ukse sisse täiesti piisav. Rattakoobastele ja põhjale soovitatakse paksemat.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 07.06.12 19:30 Tsiteeri


Swissflam, mul tekkis nüüd küsimus.
Kui töökaaslase Superb II-e kõlaritega mässasid, kas tal oli tavaline raadio või Bolero? Ja kas sellel raadiol RCA väljund ka oli?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 09.06.12 15:30 Tsiteeri


Ausalt öeldes ei tea, aga masin on baasvarustuses ja arvatavasti nimetati seda aparaati, mis sinna kaasa pandi, Swingiks. Olen 99% kindel, et väljund antud raadiol puudus. Miks küsid, võimendile signaali vaja?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 09.06.12 16:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Swissflam
Ausalt öeldes ei tea, aga masin on baasvarustuses ja arvatavasti nimetati seda aparaati, mis sinna kaasa pandi, Swingiks. Olen 99% kindel, et väljund antud raadiol puudus. Miks küsid, võimendile signaali vaja?


Kiskusin endal raadi täna maha ja RCA väljund tõesti puudub. Aga jah, võimendile on korralikku signaali tõesti vaja. Praegu vaatasin, et seal on mingi mini-iso sarnane pistik. Suht ainukeseks variandiks vist ongi sealt alt lihtsalt ise üks parema ja üks vasaku +/- võtta ja selline kodune RCA-ks üleminek tekitada.

Välja nägi asi selline:
http://album.ee/node/26840107/50308735

Oma lolluses ei suutnud pilti siia foorumisse kuidagi üles panna.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 10.06.12 10:37 Tsiteeri


Kõige lihtsam on panna kõlari juhtmetele paralleelselt vahele hi-low konverter, nt. http://www.noortehnik.ee/grupid/action/show_product/product_id/1174/
Teoreetiliselt võtab selline karbikene heli kvaliteeti alla. Praktikas peab olema ikka väga hea heliga masin, et seda vahet tajuksid. Kui viitsimist on, siis saad ka ise sellele raadiole rca väljundi tekitada näiteks vol poteka pealt või lõpukivi sisendist. Aga jah, need hi-low konverterid on nii odavad, et ega sellel nokitsemisel kesktasemel helisüsteemi juures mõtet pole.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 10.06.12 10:43 Tsiteeri


Nuh, arvestades ülejäänud komponentide hindu, siis kuskilt heli kvaliteedis väga järele anda ei tahaks.

Ma kui dumbuser muidugi küsin väga narre küsimusi, aga mis oleks sellel lahendusel viga, kui ma võtan maki tagant parema ja vasaku kõlari juhtmed ja tirin nad otse võimu? On sellisel juhul see probleem, et selles punktis on makk juba heli niipalju kõlarite jaoks moonutanud, et ei saa puhast asja?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 10.06.12 16:27 Tsiteeri


No otse maki kõlarikaablilt saate signaali võtta siis, kui Teie võimendi omab hi-level sisendit. Tollel eelpool nimetatud Magnati võimendil on ainult low-level sisend ehk rahvakeeli "rca only". Mis juhtub siis kui juba lõppvõimendi poolt võimendatud amplituudiga signaal uuesti eelastmesse lasta? Vastus - ei midagi head.
Panege rahumeeli see hi-low konverter vahele, Teie tulevases süsteemis on palju hullemaid "heli kadusid" kui see viimati nimetatud seadeldis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 11.06.12 06:29 Tsiteeri


Eks ma seda tegelikult ise kartsin ka, et sealt otse juhtmete väljatoomine ei taha toimida. See oleks liiga lihtne olnud:/

On nendel Hi-Low konverteritel mingit vahet ka? Mõtlen seda, et kas on erinevate hinnaklassi seadmetel tekkiv moonutus erinev? Niipalju olen ma aru internetis tuhnides saanud, et osa neist on reguleeritavad ja osa mitte, aga sellest reguleerimisvõimalusest ei oskagi midagi arvata.

Aga milliste mu valitud komponentide juures on kitsaskohad? Ok, sellest olen ma aru saanud, et tehaseraadioga väga hea tulemuse saavutamine on problemaatiline/võimatu. Ülejäänud komponendid ja materjalid olen ma üritanud aga valida korraliku kvaliteediga. Näiteks ainuüksi kõlarijuhtmed lähevad miski 90 euri maksma (2,5mm, oksüdeerimiskindel jne). Nojah, supakat ma ei plaani panna, aga samas ei aja ma taga ka sellist põit väristavat metsikult madalat bassi. Pigem tahan ma head helikvaliteeti, kus oleks kõik sügavused ja nüansid hästi tajutavad.

Aga suur tänu Swissflam viitsimast seda helimaailma noobi natuke harida:) Olen juba väga palju targemaks saanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 11.06.12 17:53 Tsiteeri


Konverteritel on kvaliteedi vahed olemas küll, kuid too viidatud Alfatec on "piisav". Reguleerimine on analoogne võimenditel kasutatava "gain" funktsiooniga, ehk saab kanalite tasakaalu paika keerata.
Selleks, et vastata, millised on antud (või siis tulevase) süsteemi kitsaskohad, peaks teadma, mida üldse lõpptulemusena eeldatakse/oodatakse. Väga palju sõltub inimese muusikalisest maitsest ning millist süsteemi ta kasutab igapäevaselt. Mida kehvem see on, seda lihtsam ka tema nõudmisi täita. Kui ei ole paremat kuulnud siis ei oskagi paremat tahta.
Kui üritada vastada hr. alfonso valikutest lähtuvalt, siis kõlarikomponendid on piisavad, originaalasukohta paigaldamiseks mina kalleimad ei valikski. Kõlarikaablite vahetus on samuti mõistlik, Magnati tootega ma aga väga "läbi ei saa". Siiski ei ole ka see Magnati võim kõige suurem pidur.
Akustika maailm on väga suur ja täis pobleeme, mis takistavad ideaalse tulemuseni jõudmist. Autode akustika esimene probleem on auto salong ise. Kõlarid asuvad kuulajast erinevatel kaugustel (vasak ja parem pool), kasutatakse heliprotsessoreid helinihete tekitamiseks. Ka peegeldused ning sumbumised/võimendumised koos resonantsidega on väga raske kontollialla saada jne, jne. Selle kõige mõistmiseks kasvõi karvavõrragi nõuab aega, kogemust ja palju raha ning lõpptulemuseks võib olla totaalselt ümberehitatud salongiga masin, mis sõitmiseks enam ei kõlba (juhul, kui "haigusele" ennem ravi ei saa). Kõige parem, kui selle "haigusega" tegemist ei tee ning rahuldud sellega mis olemas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 12.06.12 07:06 Tsiteeri


Ohh, see heli maailm on tõesti nii subjektiivne, kui vähegi olla saab. Mõnele piisab sellest, kui panna pagassi odav supakas ja võim, volüüm maxi keerata ja siis külavahel tümpa-tümpa ringi tsillida. Välismaistes foorumites tarkuseteri taga ajades on masendav, kuidas inimesed ajavad segi süsteemi helikvaliteedi ja valjususe. Alles eile sattusin ühe supakaelemendi kvaliteedi vaidlusele, kus ainukeseks argumendiks oli see, et kui tulen, siis naabrid kuulevad mind juba miili kauguselt, järelikult on hea asi.

Tööd tehes on mul peas German Maestro kõrvaklapid. Tegu on kõrvaklappidega, millest ma räägin ainult ja ainult ülivõrdes. Nojah, tegu ei ole ka sellise laiatarbekaubaga, mida Prismast osta saab, aga need kõrvaklapid on saanud täielikuks needuseks. Heli on lihtsalt nii puhas ja nüansirikas, et enam kehva kvaliteediga muusikat kuulata ei saa, lihtsalt kõrv tabab kõik "puudused" vastikult hästi ära ja häirib tõsiselt. Sedasi ongi autosse istudes igal õhtul täielik kultuurišokk ja võtab oma kolmveerand tundi enne kui kui aju enam kõrvadest tuleva heli peale krimpsu ei tõmba. Naljakas on see, et ennem neid kõrvaklappe ei häirinud mind kehv helikvaliteet mitte üldse või noh häiris tavapärastes piirides. Nüüd aga olen vastu tahtmist täielikuks audiofiiliks kätte ära läinud.

Muusika kohapealt olen ma kõigekuulaja. Väga hea meelega kuulan klassikalist muusikat, aga regulaarselt eksin ka Poweri sagedusele.

Magnati osas olen täiesti nõus. Nende odavama otsa elemendid ja võimud on ikka (vabandage väljendi pärast) täielik kräpp. Samas on mul kallima otsa Magnatiga olnud ainult positiivset kogemust. Näiteks on kallima otsa Magnati kodukõlarid väga head. Ja ma tõesti ei mõtle lihtsalt head vaid väga head. Niipalju kui ma olen Black Core Four kohta uurinud, siis liigitatakse ta kategooriasse "talutav". Teine variant oleks DLS CA41, aga kuna hinnavahe Magnatiga on 100 euri ja eelarve kokku juba niikuinii päris üüratuks läinud, siis pigem on valikusse jäänud Magnat. Muide, CA41-l on isegi Hi sisendid olemas ja sedasi oleks suht lihtne ühendada.

Hetkel on lootust, et pääsen Hi-Low konverterita. Nimelt inglased väidavad, et RCD510 raadiost on võimalik saada puhas line out. Seda siis läbi VCDS-i seadete muutmise. On erinevaid andmeid, aga selleks pidavat vaja olema raadio seadetesse panna väljundiks kas "Sound System" või "Dynaudio". Info selle kohta on veel väga toores, aga vist paistab, et on võimalik. Muidugi seda veel ei tea, mis näoga mind Auto100-s vaadatakse, kui sellise sooviga nende jutule lähen:D

Sellest haigusest hoidumine on kõige parem soovitus, mida üldse anda saab. Ma mõtlesin ka esialgu, et panen ustesse natuke odavat müramatti ja 60 eurosed elemendid. Siis uurisin asja edasi, käisin erinevates audiotehnikat müüvates salongides inimesi kiusamas, kolasin ringi internetiavarustes ja tulemuseks on see, et eelarve on juba kasvanud ca 1200 euroni (kusjuures kõik töö teen ise). Sellega aga paistab, et see haigus ei lõpe, vaid süveneb pidevalt. Mul on juba praegu välja valitud komplekt komponente, kui uus Superb peaks välja tulema. Praegu lihtsalt ei tunne mingit mõtet autot uuema vastu välja vahetada, kuna midagi eriti juurde ikka ei saaks. Samas loodan ma, et uus Superb ikka lähima paari aastaga välja tuleb ja seetõttu praeguse auto helisüsteemi metsikult investeerida ka nagu pointi ei ole.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 12.06.12 07:18 Tsiteeri


Ahjaa, ainuke muudatus kõlarite asukohtades on mul plaanitud tviitrite toomine küljepeeglite katete juurde. Tagumiste uste tviitrite asukohaga ei ole suutnud midagi uut välja mõelda ja jäävad vist sinna kus tehas mõelnud.

Kuidas muidu tviitriga on, kas peaks ta olema natuke rohkem kuulaja poole suunatud? Teooriast mäletan, et kõrged helid kipuvad sirgjooneliselt liikuma ja seetõttu peaks kuulaja poole suunatult heli parem olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Swissflam
huviline

Avatar


Registreerunud 17.10.07
Postitusi: 166

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1,8T L&K, PT Cruiser

postitati 12.06.12 14:24 Tsiteeri


Alfonso, olete oma mõttetegevusega tabanud üht olulisemat punkti autoaudio juures üldse - see on elementide (valjuhääldite) suunamine. Igat valuhääldid iseloomustab lisaks muudele parameetridele ka suuna karakteristiga. Robustselt jagunevad nad "on-axle" ja "off-axle" ehk mõni "mängib" nn. otse kiirgusega ja mõni teatud nurga all. Suunamine ei ole tähtis ainult tweetri puhul vaid ka midrange/midbass korral. Sellepärast olen ma alati öelnud, et originaal asukohta uusi kõlareid paigaldades ei ole mõttet uutesse valjuhäälditesse mõtetult palju kulutada, lihtsalt ei kasutada hea elemendi kõiki võimalusi ära. Mina olen suunamiseks kulutanud ka nädalaid parima heli saavutamiseks. Midbasside suunamiseks ehitatakse sageli uksepolstritele nn. poodiumid aga on ka teisi variante nt. kickpanelid auto põrandal. Tweetrid tasub tuua umbes kõrvade kõrgusele, see tõstab "lava" ning annab helile avarust. Siit edasi arendades tulevad mängu peegeldused aknaklaasidelt ......
Muide enamusel SQ võistlusautodel on tagumised kõlarid üldse "deaktiveeritud".
Ja minul aitas haiguse vastu kuri naine. Nüüd ma tegelen koduse audioga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
alfonso
huviline

Avatar


Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III 1,4TSI L&K

postitati 13.06.12 15:09 Tsiteeri


Piilusin, uurisin ja mõõtsin ning jõudsin järeldusele, et väga kõrgele ma tviitritega tulla ei saa. Sisuliselt ainuke võimalik koht ongi uksepeegli tagune osa. Kui juba minna uksepiilari kallale, siis see nõuaks väga kaelamurdvat ümberehitust ja tviiter tuleks üpris näo lähedale, mis kardan moonutaks heli üldpilti päris märgatavalt. Mul on tunne, et uksepeeglite plastikkatted pean tviitri jaoks uued niikuinii tegema. Peab seda muidugi mõtlema, kuidas ja kui esteetiline see tulem jääks.

Kõlarite suunamise osas hakkasin täna autos istudes natuke mõtlema. Tehase kõlarikohti ma muutma hakata väga ei viitsi. Samas on madalsageduse kõlarid ustes üpris madalal ja seega suund on istmesse. Nagu ma aru saan, siis kõige parem see ei ole.
Kuna ma pean kõlarite kinnitused niikuinii uuesti tegema, siis kas oleks mõttekas kõlarid ukse sees kergelt ülespoole suunata? Muidugi seal tekib see probleem, et kui väga palju suunda muuta, siis osa kõlarist suundub uksepolstrisse, mitte enam "kõlarivõresse". Ja seda ei oska enam kahtlustadagi, mis sellisel juhul helikvaliteediga juhtub.

Tagakõlarid ma igatahes proovin niipalju suunata kui võimalik. Ega ees istudes nendest mingit tolku ikka väga ei ole ja olgu siis taga istujatel vähemalt nii mõnus heli kui võimalik.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Commer
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.13
Postitusi: 37

Asukoht: Klooga-Keila-Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 1.8 TSI

postitati 11.09.13 19:44 Tsiteeri


Hi-low konverter veidi soodsamalt http://www.serigo.eu/car-ax03.html


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
eestlane1991
klubiliige



Registreerunud 15.11.14
Postitusi: 2

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Superb Ambition 1.8TSI 10"

postitati 15.11.14 23:22 Tsiteeri


Tere!

Sooviksin nõu teilt, kes te superbi lammutamisega tegelenud olete.

Plaanis vahetada kõlarid välja ning summutust teha.

Kui lihtne on aku pealt võimendile toidet vedada, mõtlen just salongi toomist?
Kas Columbus väljastab rca signaali?

Tweeterid esiukses ja tagaukses, kas on erinevas mõõdus?
Ees ukses on lingi taga ja tunduvad väga väikesed.

Ootan soovitusi.

Tänan!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 77.4% - SQL: 22.6%]