Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Octavia Combi Ambiente 1.9TDI ATM - 2001 - Velts (Vastuseid: 3 | Vaatamisi: 3038)
Velts
huviline

Avatar


Registreerunud 18.01.11
Postitusi: 19

Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Octavia Combi Ambiente 1,9 TDI ATM 2001

postitati 20.01.11 10:48 Tsiteeri
Octavia Combi Ambiente 1.9TDI ATM - 2001 - Velts



Pärast masu süvenemist paar aastat tagasi, mil mu ametiauto kulude säästmise üllal eesmärgil "ära koondati", sai hakata kiirelt otsima odavat liikurit (kuni 100 000 kr), mis võimalikult vähe tasku pihta käiks. Eesmärke oli kolm: universaalkere, diiselmootor ja automaatkäigukast.

Asjasse süvenema hakates selgus, et ega väga palju kriteeriumitele vastavaid valikuid polegi: Audi A4, VW Passat...ja sisuliselt oligi kõik. Olles antud isendeid lähemalt uurinud, olin sunnitud tõdema, et selle raha eest on saadaval vaid parajad "raiped", mille tegelikust olukorrast pole halli aimugi ja kohe kuidagi tihanud ühtegi neist endale kaela peale võtta. Pealegi selgus, et A4 2,5 TDI rihmavahetus maksab 18 000, kaskokindlustus aastas 12 000, lisaks veel hulgaliselt muid mõttetuid väljaminekuid.

Olen omanud Golf III, millel oli vana hargpritsega 1,9 66 kW TDI ja tunnistan ausalt, enam lollikindlamat mootorit pole mina oma elus trehvanud. Müüsin auto tuttavale maha siis, kui spidokal oli kusagil 250 000. Tänaseks on tal ca 100 000 otsas ja ikka käib nagu kell: ei suitse, ei võta õli, talvel käivitub paugust ja mootoriga seoses pole mingeid probleeme seniajani. Tahtsin taas sama mootorit! Aga otsi mis sa otsid, ega neid eriti palju enam ei liigu.

Aga siis lõpuks leidsin: Tartu turult, 2001 aasta Octavia Combi, sama 1,9 66 kW TDI, automaatkastiga, Ambiente varustus (kõik vajalik olemas) ja absoluutselt kõik paberid kinnitasid, et auto on olnud kusagil Saksamaal kogu aeg ühe omaniku käes, käinud kohalikus esinduses regulaarselt hoolduses ja järgmise korralise hoolduseni oli aega veel 14 000 km. Spidokal oli 156 000 km ja tehniline seisund nagu uuel. VIN koodi järgi esindusest üle kontrollides kinnitati seal nii läbisõitu, omanikustaatust kui hoolduses käimist. Ainsana toodi välja, et parempoolne tagumine uks on saanud väikse müksu ja see on üle värvitud. Seda oli teatud nurga alt ka näha. Hind oli kah tol hetkel väga hea: 79 000 kr.

Ei olnud siis enam pikalt mõtlemist: joonelt bussiga Tartusse ja autoga tagasi. Sai kohe samas Tartus vahetatud igaks juhuks ära õlid, rihmad-rullikud, esimesed piduriklotsid ja kettad, hiljem veel parempoolne tagumine rattalaager, mis tasapisi undama kippus. Kokku investeerisin lisaks auto hinnale ca 10 000 kr, sest jupid osutusid uskumatult odavateks. Ja oligi kõik! Järgnenud poolteist aastat oli täiesti muretu. Peale vähese kütuse ja õlivahetuse ei küsinud ta minult sentigi.

Nüüd hakkab kohe-kohe 200 000 täis saama ja olin sunnitud tegema esimese suurema väljamineku: vahetama välja roolilati (koos tööga 8500 kr). Stabika keskmised puksid hakkasid ka kobisema, lähevad kohe-kohe vahetusse. Aga muud häda ei miskit.

Esialgselt oli plaan ta sel aastal välja vahetada aga kuna nüüd sai uus roolilatt ja ka kõik muu toimib jätkuva jonnakusega täiesti perfektselt (mitte ühtegi roosteplekki ei ole, kütust võtab suvel ca 5, talvel ca 6 sajale, kasko maksab aastas 3500 kr), otsustasin, et ei müü teda veel maha. Milleks?

Praeguste rehkenduste kohaselt olen kahe aasta jooksul temasse (kui kütus välja arvata) investeerinud koos õlivahetuse ja kõige muuga ca 20 000 krooni. See teeb alla tuhande krooni kuus. Turuhind ei ole selle ajaga peaaegu üldse langenud, kuna Octavia järelturg on teinud viimasel ajal üsna müstilisi arenguid. Mistahes uuema vastu vahetades maksaksin ma liisingut ja hinnalangust oluliselt rohkem, kui maksan praeguse auto korrasoleku eest.

Ses mõttes olen ma täielik pragmaatik: auto on tarbeese, mille ülesandeks on mind ja minu peret koos kõige kolaga turvaliselt ning hädadevabalt liigutada punktist A punkti B. Ja olemasolevast paremat ning soodsamat lahendust pole mina enda jaoks küll suutnud välja mõelda...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
villane
huviline



Registreerunud 30.10.10
Postitusi: 4

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: octavia

postitati 20.01.11 21:41 Tsiteeri


Hea, et omanik oma masinaga rahul on.Väheke positiivset teksti on aegajalt ikka hea lugeda.Endal sama mootorivalik samast aastast.Samuti ei nurise.Sõidutab mind truult, ning mis peamine, soodsalt ringi.Roostekindlus ka 10-ne aasta vanuse auto kohta eeskujulik.Isegi summuti täies pikkuses originaal.Mis mind häirib on keskpärased mittemugavad esiistmed.Mittemugavad justnimelt, sest ebamugavad nad ka ei ole, aga see on koht, kus paljud autotootjad võiksid õppust võtta rootslastelt või ameeriklastelt.Olen isegi mõelnud midagi esimeste asemele passitada, nii et kui kellegil kogemusi mõne vanema mugavama istme sobitamisega sinna, andke teada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Velts
huviline

Avatar


Registreerunud 18.01.11
Postitusi: 19

Kasutaja on eemal

Auto: Škoda Octavia Combi Ambiente 1,9 TDI ATM 2001

postitati 20.01.11 21:57 Tsiteeri


novat, see istmeteema on täpselt see teema, et kes millega on harjunud. Minu jaoks näiteks on VW-Audi grupi autode istmed parimad mis üldse olla saavad. Prantslase seljas hakkab mul kohe selg valutama, ameeriklastest ei tasu rääkidagi. Oluline on ergonoomika ja külgtugi. Parimad istmed on muidugi Seat Leonil, kui rääkida nö mittesport mudelitest selles grupis aga Skoda omad kah täiesti head minu jaoks. Pikim sõit oli Varssavist Tallinnasse kahe suitsupausiga ja ei tekkinud kohalejõudes mingitki tunnet, et oleks väsinud, sabakont valutaks, selg kange või muud häda...

Aga kui negatiivsest rääkida, siis muidugi tohutult häirib vana Octavia juures see, et ta on nii madal. Alles eelmisel aastal panin uue karteripõhja alla, loomulikult ei ole tänaseks sellest mitte midagi järele jäänud. Esimese suurema lumega olid jupid taga ja ilmselt rohkem ma enam uut ei pane kah. Lihtsalt ei ole mõtet.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 24.01.11 20:00 Tsiteeri


Minu jaoks on esiistmetel üks viga, iste ei toeta piisavalt selja kesk osa. Selg nagu vajuks läbi. Selle tulemusl hakkab pikemal sõidul selge valutama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 48.1% - SQL: 51.9%]