Foorumi logo

Škoda Octavia 1,0 2016
Tambriv - 28.12.16 12:07

Oktoobris sain kätte oma kolmanda Octavia, eelnevad siis 2011 ja 2013 masinad. Kõikidel on olnud varustuses DSG käigukast ja aastane läbisõit ca 45 000km. Seega kogemust sellise mudeliga päris omajagu.
2016 Škoda Octavia 1,0TSI DSG - esmamujed head, mootor üllatas. Teeb küll kummalist urinat aga liigutab autot edasi päris hästi, paremini kui eelmine 1,2 TSI. Mootori pöörded on natuke madalamad kuid DSG vahetab käike piisavalt kiirelt ja märkamatult. Vajadusel kiirendades jäävad 1,2 TSI mootoriga autod maha, järgi proovitud ja siinkohal pole mõtet isegi vaielda. Auto soojeneb kiiremini ja on natuke vaiksem. Hetkel linna keskmine 4000km 6,4L/100km, trassi on sellest väga vähe. Pisut kriitikat, start - stop süsteem ei meeldi üldse sest mootor käivitub uuesti tuntavalt häiriva jõnksuga. Pigem võiks see olla väljas, kes soovib see lülitab ise sisse. Tugevam küljetuul teeb auto väga ebastabiilseks, tundub, et see esiots on tänu väiksele mootorile liiga kerge. Bolero autoraadiol on võimalik ekraan välja lülitada, kui uuesti käsi läheneb ekraanile siis lülitub automaatselt sisse. Paraku see funktsioon töötab ainult seni kuni auto töötab, kui vahepeal auto seisma jätta pead kõik uuesti tegema. Mind see helendav ekraan häirib, võiks olla võimalus see püsivalt automaatseks teha.
Rohkem nagu esimese hooga ei oskagi midagi lisada, kes tahab küsib infot juurde.
Ahjaa, tellitud sai Corrida Red ja hoiatati, et on väga punane kuid ei teagi, kas siis tuli mingi teine punane aga Corrida Red see küll ei ole :)


outlaw - 28.12.16 12:57

Palju õnne ja muretuid kilomeetreid! Ootaks pilte kah uuest liikurist ;)


M8DSwordfish - 28.12.16 16:08

Muretuid kilomeetreid. :)


markus - 28.12.16 17:28

Sellise vahetussageduse juures pakun, et tegemist tööandja autoga.
Start/stop süsteemi osas on omal pikemad kogemused Octavia 1.4TSI ja uue Passati 3 eri mootoriga, 1.4TSI, 1.8TSI ja 2.0TSI mootoritega. Kõik autod 7-se DSG kastiga. Sujuvaim neist Passat 1.8 mis toimetas pea märkamatult nii seisma jäädes, kui ka käivitades-startides. Octavia rapsib ikka häirivalt võrreldes Passatitega.


urmas66 - 28.12.16 19:21

Minu arust on need start-stop lahendused ebamugavad kõigil minu viimasel ajal proovitud markidel.Olen proovinud volvot,fordi,hundayd,renault,peugeot ja MB Vito.Enam vähem talutav oli see manuaal kastiga Focusel,kus käivitamine oli kiirem,kui minu tegutsemine(mootor käivitus,kui sidurit vajutasid),aga automaat kastiga on nad kõik pidurid.Mersu oli ehk kiireim neist ja seal on selleks ka lisastarter,mis oli kiirem kui teistel,aga mitte just nii sujuv,et ei häiriks.
Mõlemal Škodal millega sõidan,on selle väljalülitamine kohe nö esimene liigutus,kui sõitma hakkan.
Mis ,aga 1,0 mootorisse puutub,siis olen kahelt inimeselt kuulnud,et on särtsakam,kui 1,2 oli.Sellel vist ka kw rohkem.
Fabia peal võib siis lauasa äkiline olla,kui Octaviat hästi veab. :D
Kui raadiot enamuse ajast Bolero ekraanil ees hoiad(mina hoian),siis mind häirib logode erk valgus.Selle vastu aitas logode kustutamine,siis on taust tume ja ei ole nii häiriv.See muidugi maitse asi,aga äkki on abiks.


outlaw - 28.12.16 19:41

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Minu arust on need start-stop lahendused ebamugavad kõigil minu viimasel ajal proovitud markidel.Olen proovinud volvot,fordi,hundayd,renault,peugeot ja MB Vito.Enam vähem talutav oli see manuaal kastiga Focusel,kus käivitamine oli kiirem,kui minu tegutsemine(mootor käivitus,kui sidurit vajutasid),aga automaat kastiga on nad kõik pidurid.Mersu oli ehk kiireim neist ja seal on selleks ka lisastarter,mis oli kiirem kui teistel,aga mitte just nii sujuv,et ei häiriks.
Mõlemal Škodal millega sõidan,on selle väljalülitamine kohe nö esimene liigutus,kui sõitma hakkan.
Mis ,aga 1,0 mootorisse puutub,siis olen kahelt inimeselt kuulnud,et on särtsakam,kui 1,2 oli.Sellel vist ka kw rohkem.
Fabia peal võib siis lauasa äkiline olla,kui Octaviat hästi veab. :D
Kui raadiot enamuse ajast Bolero ekraanil ees hoiad(mina hoian),siis mind häirib logode erk valgus.Selle vastu aitas logode kustutamine,siis on taust tume ja ei ole nii häiriv.See muidugi maitse asi,aga äkki on abiks.



Tegelikult saab ju start-stop süsteemi kaabli abil mitteaktiivseks muuta.
Samuti peaks Bolero menüüs olema võimalus ekraani heledust maha keerata


urmas66 - 28.12.16 20:25

Millisel firma toodangul see start-stopi mitte aktiivseks tegemine garantiilisel autol võimalik on?Ma olen seda küsinud,nii Škoda kui Fordi esindusest,aga vastus on mõlemas üks,et selle näppimine lõpetab garantii koheselt.Ma võin eksida,aga minu arust saab seda ära lollitada temp anduri näidu valeks kalibreerimisega.
Aga outlaw ,kui sul on muud infot, siis on neid soovijaid sellest tüütusest loobuda on siin vist rohkem,kui üks.Loomulikult nii,et garantiiga midagi ei juhtuks.


siLc - 28.12.16 20:35

Kõigi nelja erineva neljasilindrilise mootoriga Golf 7 (mis ju O3 sõsar), millega ma olen sõitnud, oli start-stop ühtemoodi sujuva käivitusega.

Äkki 1.0 TSI startimise jõnks on miinus ühe silindri eripära?


Tambriv - 29.12.16 07:17

Jah, tegemist on tööandja autodega. Minu kasutuses on olnud kolm Nissan Almerat, kolm Toyota Corollat, üks Toyota Corolla Verso ja nüüd siis kolmas Škoda Octavia.
Kõige rohkem rapsis 2011 aasta mudeli DSG ja nendega oli ka kõige rohkem probleeme nii mootori kui kastiga. Kui esimesse hooldusesse lähen siis palun neil selle start - stop süsteemi teha mitte aktiivseks kuna kuulsin ka juba mujalt, et seda saab teha. Tuttav Pärnus lasi selle ära muuta.
Oli ka plaan võtta lisaks Smartlink IOS-ile kuid ei teagi kas see oleks mugav või mitte. Kas keegi kasutab ja oskab oma kogemust jagada?


urmas66 - 29.12.16 08:58

Helistasin just esindusse(tuttavale) ja küsisin,et kas seda start-stop süsteemi saab deaktiveerida legaalselt ja ametlikult.Vastus oli ,et saab deaktiveerida,aga mitteametlikult.
Nad on seda teinud,aga kliendi omal vastutusel ja kui siis edasi samas kohas hoolduses käid,siis nad ilmselt probleemi sellest ei tekita.Ametlikku arvet,selle kohta ei väljasta ja kui juhtub,et lähed garantii probleemiga kuskil mujal töökotta,siis võidakse tõlgendada seda ,kui garantii tingimuste rikkumist.
Ühesõnaga ,mina seda teha ei soovi ja kannatan ära selle nupuvajutuse,sest garantiid veel mõlemal autol mitu aastat.Juhtub,et satud välismaal garantiilise probleemiga esindusse ja seal tehakse üks null sulle ära ning sinu auto garantii on sellega ka edasiseks lõppenud.


Kx44 - 30.12.16 12:11

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Jah, tegemist on tööandja autodega. Minu kasutuses on olnud kolm Nissan Almerat, kolm Toyota Corollat, üks Toyota Corolla Verso ja nüüd siis kolmas Škoda Octavia.
Kõige rohkem rapsis 2011 aasta mudeli DSG ja nendega oli ka kõige rohkem probleeme nii mootori kui kastiga. Kui esimesse hooldusesse lähen siis palun neil selle start - stop süsteemi teha mitte aktiivseks kuna kuulsin ka juba mujalt, et seda saab teha. Tuttav Pärnus lasi selle ära muuta.
Oli ka plaan võtta lisaks Smartlink IOS-ile kuid ei teagi kas see oleks mugav või mitte. Kas keegi kasutab ja oskab oma kogemust jagada?


Smartlinki mugavus sõltub varustusest. Kui varustuse hulgas on ka wifi ja juhtmeta laadimine, siis on mugav, sest siis peaks ilma juhtmeta hakkama saama ilmselt. Muidu peab smartlinki kasutamiseks telefoni alati juhtmega ühendama, mis minu meelest on samm tagasi. Muusikat kuulata saab ka üle BT, samas gpsi kasutamise jaoks on see jällegi hea. Jaanuarist pidavat waze ka android auto rakenduste hulka lisatama, siis ilmselt leiab smartlink rohkem kasutust.


Kx44 - 30.12.16 12:14

Muidu huvi pärast küsin, et kuna sa palju sõidad, siis miks cng-d ei võtnud? Või ei jää need vähesed tanklad su liikumistrajektoorile? Sellise läbisõidu juures tasub cng end päris hästi ära.


urmas66 - 30.12.16 13:26

Kui Waze sinna Anroid autosse lisatakse,siis võibolla tõesti ,lasen ka naise autole selle peale panna,muidu nagu ei ole sellega suurt midagi teha.
Ei loe ju auto ekraanilt uudiseid või käi FB-s.Muidugi see juhtmega ühendamine on tüütu.Ise kasutan üle BT põhimõtteliselt telefoni ainult rääkimiseks ja ei enamat.Isegi sõnumeid on sealt mugav ainult lugeda,saata üle auto ekraani on ebamugav ja üldse seal kirjutada on ebamugav,võrreldes telefoniga.
Ei suuda praegu nagu ette manadagi,mida ma võiks oma telefonist autos nii kasutada,et seda avada auto ekraanil.


Kx44 - 30.12.16 14:46

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Kui Waze sinna Anroid autosse lisatakse,siis võibolla tõesti ,lasen ka naise autole selle peale panna,muidu nagu ei ole sellega suurt midagi teha.
Ei loe ju auto ekraanilt uudiseid või käi FB-s.Muidugi see juhtmega ühendamine on tüütu.Ise kasutan üle BT põhimõtteliselt telefoni ainult rääkimiseks ja ei enamat.Isegi sõnumeid on sealt mugav ainult lugeda,saata üle auto ekraani on ebamugav ja üldse seal kirjutada on ebamugav,võrreldes telefoniga.
Ei suuda praegu nagu ette manadagi,mida ma võiks oma telefonist autos nii kasutada,et seda avada auto ekraanil.


Igaks juhuks selgitan, et kõiki telefonis olevaid äppe ei saa android auto süsteemis kasutada. Hetkel saab nt gpsi äppidest kasutada google mapsi, siis peamiselt kõiki tuntumaid muusikaäppe (google music, spotify jne), podcaste jm. Lisaks kuvab hangoutsi sõnumeid ja ilmateadet. FB ei ole kasutatav minu teada. Mõte on selles, et trükkima ei peaks ja üldse teelt pilku pöörama. Kõik peaks olema kasutatav hääljuhtimisega. Hangoutsis saab sõnumi hääljuhtimisega edasi anda, tõsi, inglise keeles küll. Siis hääljuhtimisega google mapsi kasutada, google otsingut kasutada, lugusid edasi lükata jne. Iphonei mul pole ja sellega ei ole katsetanud, kuid ilmselt siis samalaadsed äpid on võimalikud ainult. Hetkel on süsteem siiski väga algusjärgus, aga 10 aasta pärast ilmselt ei oskagi ilma selleta hakkama saada.


Helmer - 30.12.16 15:46

Mul oli just häda, e tkui tahtsin kasutada Android autos kasutada viskas teate, et sõiduajal pole selle äpi kasutamine võimalik.

Küll aga sain toimima Sygic Car Navigation`i MirrorLink funktsioonis.

Nad pidid hetkel googlega kah sehkendama, e tsaada see asi Android Auto`sse.


martinifoto - 30.12.16 19:13

Väga huvitav mootor ning tõepoolest - proovisin ka ise seda sügisel ning kahte inimest autos liigutas täiesti adekvaatselt - kui linnas sõita ainult, siis pole tõesti mõtet suuremat mootorit vaadata... Ootaks nüüd põhjalike raporteid, kuidas ta vastu peab, siis julgeb v-o endalegi järelturult paari aasta pärast kaeda :)

Head kooselu!


Tambriv - 06.01.17 07:55

Tsitaat:
Algselt postitas: Kx44
Muidu huvi pärast küsin, et kuna sa palju sõidad, siis miks cng-d ei võtnud? Või ei jää need vähesed tanklad su liikumistrajektoorile? Sellise läbisõidu juures tasub cng end päris hästi ära.

Kuna tegemist tööandja autoga siis kõik lisad mis juurde tahta tuleb endal kinni maksta. See aga ei tähenda, et ma oma tööautosse kuidagi teisiti suhtuksin. Mina sõidan sellega ja hoolitsen masina eest nagu see oleks isiklik. Meil ei ole auto kasutamise osas mitte mingeid piirnaguid, vähemalt seni kui asi jääb mõistlikuse piiridesse. On saanud ka terve Euroopa tööautoga puhkuse ajal läbi sõita, muide 1,2TSI DSG neli inimest autos + täis pagasiruum, Eesti - Läti - Leedu - Poola - Saksamaa - Tsehhi - Slovakkia - Ungari ja tagasi Eestisse tripi km 5500 ja kütusekulu 5,5/100km. Autoks oli siis 2011 aasta 1,2 Octavia.
Hetkel jääb smartlink ootele, ei tunne väga veel selle järgi puudust.
Infoks veel niipalju, et uus auto soojeneb ikka palju kiiremini kui eelmine. Lisaks ka hoiab seda sooja, mitte ei jahtu foori all maha.


martinifoto - 14.01.17 10:22

Palju praegu linnakulu keskmine on?


Tambriv - 14.01.17 17:28

Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
Palju praegu linnakulu keskmine on?

Kui ma nüüd õigesti mäletan siis oli vist 7,3L/100km. Vajadusel võin täpsemalt uurida, hetkel odomeetril 5050km. Viimasel ajal on vähem sõitmist, enne käisin vähemalt kolm korda nädalas Pärnust Tallinna. Nüüd kolisime Tallinna, kui enne oli tavaline 5000km kuus siis nüüd tuleb ca 2000km.


martinifoto - 15.01.17 14:39

7,3 on ikka päris kõvasti sellise mootori kohta. Loodame siis, et pärast väikest sissesõitu see väheneb.


Tambriv - 16.01.17 07:31

Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
7,3 on ikka päris kõvasti sellise mootori kohta. Loodame siis, et pärast väikest sissesõitu see väheneb.

Kindlasti saab ka hetkel vähemaga hakkama sest tegelikkuses ma väga kütuse kulule tähelepanu ei pööra. Hommikul külma autoga kasutan näiteks DSG-l S - käiguvahetust, mootori pöörded on kõrgemad, nii soojeneb auto väga kiirelt ja on erksam. See aga suurendab kütusekulu oluliselt. Teen mingi päev testi, ei kasuta S-i ja vaatan kui väikse kulu kätte saan.


Tambriv - 17.01.17 09:52

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
7,3 on ikka päris kõvasti sellise mootori kohta. Loodame siis, et pärast väikest sissesõitu see väheneb.

Kindlasti saab ka hetkel vähemaga hakkama sest tegelikkuses ma väga kütuse kulule tähelepanu ei pööra. Hommikul külma autoga kasutan näiteks DSG-l S - käiguvahetust, mootori pöörded on kõrgemad, nii soojeneb auto väga kiirelt ja on erksam. See aga suurendab kütusekulu oluliselt. Teen mingi päev testi, ei kasuta S-i ja vaatan kui väikse kulu kätte saan.

Proovisin siis sõita võimalikult ökonoomselt ja sain linna keskmiseks kompuutri järgi 6,2L/100km. Arvestama peab ka asjaolu, et sõitmist alustasin täiesti külma mootoriga. Mootori soojenedes kukkus kulu märgatavalt. Sõidu pikkus 16km, sellest mingi osa 70km/h alas.


rstdi - 17.01.17 15:38

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Tsitaat:
Algselt postitas: martinifoto
7,3 on ikka päris kõvasti sellise mootori kohta. Loodame siis, et pärast väikest sissesõitu see väheneb.

Kindlasti saab ka hetkel vähemaga hakkama sest tegelikkuses ma väga kütuse kulule tähelepanu ei pööra. Hommikul külma autoga kasutan näiteks DSG-l S - käiguvahetust, mootori pöörded on kõrgemad, nii soojeneb auto väga kiirelt ja on erksam. See aga suurendab kütusekulu oluliselt. Teen mingi päev testi, ei kasuta S-i ja vaatan kui väikse kulu kätte saan.

Proovisin siis sõita võimalikult ökonoomselt ja sain linna keskmiseks kompuutri järgi 6,2L/100km. Arvestama peab ka asjaolu, et sõitmist alustasin täiesti külma mootoriga. Mootori soojenedes kukkus kulu märgatavalt. Sõidu pikkus 16km, sellest mingi osa 70km/h alas.

Külmaga see ikka kõrgem, kui aga suvel ka seal 7 kandis siis ikka puhas vale see tehase keskmine kulu (4,5l). Sisuliselt võtab sul see täna samapalju nagu uue RS ametlik kulu peaks olema paberil.


markus - 17.01.17 17:08

Ma suht umbusklik nende mikromootorite osas ja no tehaseandmed, need on paras BS kraam üldse. Aga samas sai aasta tagasi kuu aega vahepeal 1.4TSI Passatiga kulgetud, veebruari kuu siis ja sel silindrite osaline välja lülitamine ehk ühtlase koormuse korral laseb 2 silku peal ringi. Tallinnas sai 50-60km/h kiirusega sõita küll jooksva kuluga 3,5L.


SkodaRS - 24.01.17 07:35

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Helistasin just esindusse(tuttavale) ja küsisin,et kas seda start-stop süsteemi saab deaktiveerida legaalselt ja ametlikult.Vastus oli ,et saab deaktiveerida,aga mitteametlikult.
Nad on seda teinud,aga kliendi omal vastutusel ja kui siis edasi samas kohas hoolduses käid,siis nad ilmselt probleemi sellest ei tekita.Ametlikku arvet,selle kohta ei väljasta ja kui juhtub,et lähed garantii probleemiga kuskil mujal töökotta,siis võidakse tõlgendada seda ,kui garantii tingimuste rikkumist.
Ühesõnaga ,mina seda teha ei soovi ja kannatan ära selle nupuvajutuse,sest garantiid veel mõlemal autol mitu aastat.Juhtub,et satud välismaal garantiilise probleemiga esindusse ja seal tehakse üks null sulle ära ning sinu auto garantii on sellega ka edasiseks lõppenud.


Kus esinduses sellist asja pakutakse :)


urmas66 - 24.01.17 11:51

Tsitaat:
Algselt postitas: SkodaRS
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Helistasin just esindusse(tuttavale) ja küsisin,et kas seda start-stop süsteemi saab deaktiveerida legaalselt ja ametlikult.Vastus oli ,et saab deaktiveerida,aga mitteametlikult.
Nad on seda teinud,aga kliendi omal vastutusel ja kui siis edasi samas kohas hoolduses käid,siis nad ilmselt probleemi sellest ei tekita.Ametlikku arvet,selle kohta ei väljasta ja kui juhtub,et lähed garantii probleemiga kuskil mujal töökotta,siis võidakse tõlgendada seda ,kui garantii tingimuste rikkumist.
Ühesõnaga ,mina seda teha ei soovi ja kannatan ära selle nupuvajutuse,sest garantiid veel mõlemal autol mitu aastat.Juhtub,et satud välismaal garantiilise probleemiga esindusse ja seal tehakse üks null sulle ära ning sinu auto garantii on sellega ka edasiseks lõppenud.


Kus esinduses sellist asja pakutakse :)


Vastasin sulle sõnumiga.Kuna jutt oli tuttavaga ja mitte ametlikult,siis ei soovi seda siin avalikult välja öelda.


Kx44 - 25.02.17 12:43

Tsitaat:
Algselt postitas: Kx44
Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Jah, tegemist on tööandja autodega. Minu kasutuses on olnud kolm Nissan Almerat, kolm Toyota Corollat, üks Toyota Corolla Verso ja nüüd siis kolmas Škoda Octavia.
Kõige rohkem rapsis 2011 aasta mudeli DSG ja nendega oli ka kõige rohkem probleeme nii mootori kui kastiga. Kui esimesse hooldusesse lähen siis palun neil selle start - stop süsteemi teha mitte aktiivseks kuna kuulsin ka juba mujalt, et seda saab teha. Tuttav Pärnus lasi selle ära muuta.
Oli ka plaan võtta lisaks Smartlink IOS-ile kuid ei teagi kas see oleks mugav või mitte. Kas keegi kasutab ja oskab oma kogemust jagada?


Smartlinki mugavus sõltub varustusest. Kui varustuse hulgas on ka wifi ja juhtmeta laadimine, siis on mugav, sest siis peaks ilma juhtmeta hakkama saama ilmselt. Muidu peab smartlinki kasutamiseks telefoni alati juhtmega ühendama, mis minu meelest on samm tagasi. Muusikat kuulata saab ka üle BT, samas gpsi kasutamise jaoks on see jällegi hea. Jaanuarist pidavat waze ka android auto rakenduste hulka lisatama, siis ilmselt leiab smartlink rohkem kasutust.


Väike update vahepeal android auto teemal, et jaanuaris waze ikkagi ei lisandunud, kuid viimase AA uuendusega tekkis juurde võimalus GPSi äppi valida ehk nüüd on olemas nn dropdown menüü, kuid samas valikus on hetkel endiselt ainult google maps. Eeldatavasti peaks järgmise waze uuendusega ka waze sinna dropdown menüüsse lisanduma google mapsi kõrvale, aga eks näis.


Tambriv - 27.02.17 08:23

Lihtsalt infoks!
Olukord kus teine auto vajas käivitusel abi, avati Octavia esikapott kuid käivitusjuhtmed olid liiga lühikesed. Juht istus autosse ja manööverdas lahtise kapotiga teisele autole nii lähedale, et pidi kõrvalistuja uksest välja ronima. Ja kui välja sai ja kõrvalistuja ukse sulges siis käis klõps ja auto kõik uksed lukustusid. Nii siis seisis töötava mootoriga Octavia, avatud kapoti kuid lukus ustega. Octavial oli algselt seadistustes aktiveeritud uste automaatne lukustus.
Varuvõtmed ca 120km kaugusel :)
Akult juhtme eemaldamisega jäi auto mootor seisma kuid uksed jäid ikkagi lukku.
Juht läheb täna varuvõtmega tagasi.


markus - 27.02.17 15:11

Automaatne lukustus rakendub ju kiiruselt 20km/h. Siis pidi tiba rohkem kui manööverdamine olema.


Tambriv - 28.02.17 07:51

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Automaatne lukustus rakendub ju kiiruselt 20km/h. Siis pidi tiba rohkem kui manööverdamine olema.

Juhi väitel uksed manööverdades lukku ei läinud vaid kogu süsteem lukustus kui juht väljus kõrvalistuja ukse kaudu ja uks enda järel sulges. Selleks hetkeks olid kaks autot omavahel krokodillidega ühendatud. Tundub kummaline olukord, kuid rohkem ei oska kommenteerida sest ei olnud ise juures.


rain - 28.02.17 09:46

usun, et järgmisel korral teeb inimene akna lahti, et sellist jama vältida. olen ise samamoodi olnud töötava mootoriga auto kõrval ja mul on selles vallas "kooliraha makstud" :D


markus - 28.02.17 16:32

Kooliraha on ka mul makstud ja just tänu akna avamisele. Mootor õnneks ei töötanud, aga sain ka auto lukku nii, et võtmed, telefon jne. pagassis. Ja kui uksed lahti saab, siis ju salongist pagassi avamine ei tööta ning Honda Accordil ei saa ka tagaistme seljatugesid salongist maha. Oleks pidanud ennast läbi polstri närima kui poleks just seekord mingi ime läbi jätnud ühte seljatuge üles tagasi tõstmata. Tavaliselt surfama minnes tõstsin selle alati üles, kuid seekord unustasin.
Lukku sain siis nii, et tulin tegin uksed ja pagassi ilusti puldist lahti ning avasin ka uksi. Aga saatusliku vea tegin siis kui lasin aknaid puldist tiba tuulutusasendisse ja kuigi uksi oli avatud pärast lukustuse maha võtmist, siis miskipärast süsteem luges akende avamist taas avamiseks ning kuna uksi enam ei avanud füüsiliselt, siis mingi hetke pärast pani luku uuesti peale:D Nagu luugi kinni lõin, nii voila! Akna vahel pilu selline, et käsi sisse ei mahu. Ühtegi oksa ega tokki ka pole, ainult roostik. Lõpuks mingi vähe jäigema asja leidsin ja sain juhiukse lahti, seejärel tagaukse ja pea ees tagaistme avast pagassi võtmeid otsima. A signa pasun on ka pagassis, rsk kõrvakuulmine tahtis kaduda.
Aga õppetund missugune:D


urmas66 - 04.03.17 08:13

On ka mul juhuseid igasuguseid olnud,aga minu Soudil ei saanud uksi töötava mootoriga mingil viisil lukku panna.Isegi teise puldiga mitte,see lihtsalt ei rakendunud.Võtmest keerata polnud võimalik,sest puudusid lukud ustes.Volvo ei lasknud isegi võtmest keerata,kui teine võti süütelukus oli.Fabiaga sama lugu.
See käivitamise teema ajas ilmselt midagi lolliks,sest muidu poleks see saanud juhtuda.
Muidugi üks asi mille ma kohe alati olen kõigil autodel maha võtnud on uste automaatne lukustumine,sõitma hakates.No me ela enam 90-ndate alguses,kus see võis vajalik olla.


indrekp - 04.03.17 10:09

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Kooliraha on ka mul makstud ja just tänu akna avamisele. Mootor õnneks ei töötanud, aga sain ka auto lukku nii, et võtmed, telefon jne. pagassis. Ja kui uksed lahti saab, siis ju salongist pagassi avamine ei tööta ning Honda Accordil ei saa ka tagaistme seljatugesid salongist maha. Oleks pidanud ennast läbi polstri närima kui poleks just seekord mingi ime läbi jätnud ühte seljatuge üles tagasi tõstmata. Tavaliselt surfama minnes tõstsin selle alati üles, kuid seekord unustasin.
Lukku sain siis nii, et tulin tegin uksed ja pagassi ilusti puldist lahti ning avasin ka uksi. Aga saatusliku vea tegin siis kui lasin aknaid puldist tiba tuulutusasendisse ja kuigi uksi oli avatud pärast lukustuse maha võtmist, siis miskipärast süsteem luges akende avamist taas avamiseks ning kuna uksi enam ei avanud füüsiliselt, siis mingi hetke pärast pani luku uuesti peale:D Nagu luugi kinni lõin, nii voila! Akna vahel pilu selline, et käsi sisse ei mahu. Ühtegi oksa ega tokki ka pole, ainult roostik. Lõpuks mingi vähe jäigema asja leidsin ja sain juhiukse lahti, seejärel tagaukse ja pea ees tagaistme avast pagassi võtmeid otsima. A signa pasun on ka pagassis, rsk kõrvakuulmine tahtis kaduda.
Aga õppetund missugune:D


Analoogse loo elasin kaks suve tagasi üle. Olin puhkuse ajal Kuressaares ja teine komplekt võtmeid Tallinnas. Lugu järgmine: kuna käin kalal, siis sättisin varustust autosse (õnged, ussid jne), aga endal oli loll komme selleks ajaks panna võtmed pagasiruumi ääre peale. Aga unustasin ära ning lõin pagasiluugi nii kinni, et võtmed jäid luugi taha ja sattus nii, et miski osa luugist tabas just selle nupu peale kust auto lukku läheb. Jama suur, sest kuum ilm ja autos ka ussid (võibolla olid ka toored krevetid), seega läheb ruttu haisema. Tarvis miski lahendus leida, et avada. Õnneks Skoda autoabi tasuta. Esimesel korral Autoabi leidis, et ilma lukku lõhkumata lahendust ei leia. Siis avastasin, et luugi vahelt paistab võtmehoidja rõngas. Tekkis idee, et ehk kuidagi traat vahele ajada ja pimesi õiget nuppu tabada. Helistasin Autoabisse uuesti. Siis tüüp pani luugi vahele kiilud ja ning traadi abili tiris võtmeid nii kaua kuni need luugiava nurka sattusid ja siis õnnestuski too traat nii sättida, et sai vajutada uste avamise nuppu.


markus - 04.03.17 20:55

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Võtmest keerata polnud võimalik,sest puudusid lukud ustes.

Kindel w? Et lukke pole?


urmas66 - 05.03.17 08:34

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Võtmest keerata polnud võimalik,sest puudusid lukud ustes.

Kindel w? Et lukke pole?


No täpsustan siis kui arusaamatu oli,et lukusüdamikke pole,mida võtmega keerata saaks.


markus - 05.03.17 09:48

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Võtmest keerata polnud võimalik,sest puudusid lukud ustes.

Kindel w? Et lukke pole?


No täpsustan siis kui arusaamatu oli,et lukusüdamikke pole,mida võtmega keerata saaks.

Täpsustan, et ei pidanudki silmas lukke, vaid lukusüdamikke;) Lingikatte all ka pole või sa pidasid silmas, et nähtaval pole?


Tambriv - 06.03.17 07:55

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Muidugi üks asi mille ma kohe alati olen kõigil autodel maha võtnud on uste automaatne lukustumine,sõitma hakates.No me ela enam 90-ndate alguses,kus see võis vajalik olla.

Üks esimestest asjadest mida kontrollin on uste lukustus, see peab peal olema. Mul on olnud mitmeid juhuseid kus lukus uks on jamast päästnud. Balti jaama tagant läbi sõites jäin tänu ummikule seisma peale ülekäigurada, minu tagant ületas rada noormees kes proovis avada pagasnikut ja kuna see oli lukus siis lahkus kiirelt joostes. Teine juhus mis kohe meenub oli Pärnu mnt-l Vabaduse platsi ääres valgusfoori ees seistes, kui pisut vintis härra soovis istuda minu auto tagumisele istmele. Jälle pääsesin sekeldustest tänu lukustatud ustele. Veel oli juhus mustlastega kes oma potte panne pakkudes tahtsid parklas avada autoust, jälle oli lukus ustest abi.


urmas66 - 06.03.17 12:59

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Võtmest keerata polnud võimalik,sest puudusid lukud ustes.

Kindel w? Et lukke pole?


No täpsustan siis kui arusaamatu oli,et lukusüdamikke pole,mida võtmega keerata saaks.

Täpsustan, et ei pidanudki silmas lukke, vaid lukusüdamikke;) Lingikatte all ka pole või sa pidasid silmas, et nähtaval pole?


Isegi kui olid,need südamikud katte all,siis ei hakka ju hoovis soendades neid katteid maha katkuma.Muidugi pole nagu enam kuskilt uurida ,kas olid seal lukud ,sest andsin auto juba ära.


unevenbog - 10.03.17 07:50

endal Octavia 1.0 TSI manuaal ambition plus ja veel pudi padi lisatud.

Suvel oli keskmine kütusekulu 5.5 (60-70% linn ja 30-40% maantee)
ja talvel on hetkel keskmine 6.5.
Samas sõidan päris rahulikult. Läbisõit on 6000km.


TaaviM - 07.06.17 07:36

Tsitaat:
Algselt postitas: unevenbog
endal Octavia 1.0 TSI manuaal ambition plus ja veel pudi padi lisatud.

Suvel oli keskmine kütusekulu 5.5 (60-70% linn ja 30-40% maantee)
ja talvel on hetkel keskmine 6.5.
Samas sõidan päris rahulikult. Läbisõit on 6000km.


Ma endal linnasõidul tablool 6 ei näegi keskmiseks kuluks (sõidu lõppedes) ja maanteel hetkel keskmine 4,7-4,8L/100km. DSG käigukast autol ja 17'' valuveljed.

Läbisõit hetkel veidi alla 4000km. Iga paagitäiega kulu aina väheneb ja hetkel keskmiseks kuluks 5,2L/100km. Esimese paagiga oli ca 6,5L/km ja siis on iga tankimiskord umbes 0,3L/km võrra vähenenud. Ühe paagitäiega saan ~900km sõita. Eks siin kululangemisel on ka seotud see, et talv on läbi saanud ja ilmad soojemad.

Sõbral manuaal 1.0, läbisõit 3000km kanti ja maantee keskmine kulu üldse 3,8L/100km. Ja paagitäiega saab ~1100km sõita. Tal 16'' valuveljed. Ei tea, kas see mängib siis nii palju rolli või oskab lihtsalt õigel ajal käiku vahetada. :P

Hooldusraamatus ka kirjas, et esimese 3000km-ga määrad auto ökonoomsuse. Kuigi ma ise tunnen, et see 3000km ei ole ka veel sissesõiduks piisav. :)


Helmer - 07.06.17 15:02

Tsitaat:
Algselt postitas: TaaviM
Tsitaat:
Algselt postitas: unevenbog
endal Octavia 1.0 TSI manuaal ambition plus ja veel pudi padi lisatud.

Suvel oli keskmine kütusekulu 5.5 (60-70% linn ja 30-40% maantee)
ja talvel on hetkel keskmine 6.5.
Samas sõidan päris rahulikult. Läbisõit on 6000km.


Ma endal linnasõidul tablool 6 ei näegi keskmiseks kuluks (sõidu lõppedes) ja maanteel hetkel keskmine 4,7-4,8L/100km. DSG käigukast autol ja 17'' valuveljed.

Läbisõit hetkel veidi alla 4000km. Iga paagitäiega kulu aina väheneb ja hetkel keskmiseks kuluks 5,2L/100km. Esimese paagiga oli ca 6,5L/km ja siis on iga tankimiskord umbes 0,3L/km võrra vähenenud. Ühe paagitäiega saan ~900km sõita. Eks siin kululangemisel on ka seotud see, et talv on läbi saanud ja ilmad soojemad.

Sõbral manuaal 1.0, läbisõit 3000km kanti ja maantee keskmine kulu üldse 3,8L/100km. Ja paagitäiega saab ~1100km sõita. Tal 16'' valuveljed. Ei tea, kas see mängib siis nii palju rolli või oskab lihtsalt õigel ajal käiku vahetada. :P

Hooldusraamatus ka kirjas, et esimese 3000km-ga määrad auto ökonoomsuse. Kuigi ma ise tunnen, et see 3000km ei ole ka veel sissesõiduks piisav. :)

Krt ma ei saa oma 1.2 Octaviaga (7k-DSG) kuidagi üle 720km sõita. Isegi siis kui tegin pikema otsa Soome.
Selline tunne, et võtab seda bensiini liiga usinasti. Peab järgmisel tankimisel jälgima hakkama palju reaalne kulu on.
Läbisõit 26 000km.


TaaviM - 08.06.17 07:39

Tsitaat:
Algselt postitas: Helmer
Krt ma ei saa oma 1.2 Octaviaga (7k-DSG) kuidagi üle 720km sõita. Isegi siis kui tegin pikema otsa Soome.
Selline tunne, et võtab seda bensiini liiga usinasti. Peab järgmisel tankimisel jälgima hakkama palju reaalne kulu on.
Läbisõit 26 000km.


Sõber väga rahul oma Octaviaga ja ütles kulu kohta, et esimene auto tal, mis reaalselt võtabki sama palju kui paberil kirjas. :)


Tambriv - 08.06.17 10:39

Tsitaat:
Algselt postitas: TaaviM
Tsitaat:
Algselt postitas: Helmer
Krt ma ei saa oma 1.2 Octaviaga (7k-DSG) kuidagi üle 720km sõita. Isegi siis kui tegin pikema otsa Soome.
Selline tunne, et võtab seda bensiini liiga usinasti. Peab järgmisel tankimisel jälgima hakkama palju reaalne kulu on.
Läbisõit 26 000km.


Sõber väga rahul oma Octaviaga ja ütles kulu kohta, et esimene auto tal, mis reaalselt võtabki sama palju kui paberil kirjas. :)


Olen proovinud keskmist kütusekulu alla saada ja see on üpris lihtne, sõida trassil täpselt 90km/h, hoia ennast teiste järel ja saabki madala kütusekulu. Tunnistan, et minu jaoks on kiirus 90km/h kõige halvem kiirus üldse, see väsitab ja teeb uniseks. Kui sõita püsikiirusega 100km/h trassil siis reaalselt on kiirus 94km/h kuid kütusekulu on juba kuskil 5L/100km. Tõsta kiirust veel 10km/h ja kulu on juba pea 6L/100km. Olen kõiki neid variante proovinud. Hetkel on minu auto läbisõit ca 15 000km ja üldine keskmine 5,2L/100km. Ma ei ole kordagi kompuutrit ise nullinud, auto nullis ise kui 10 000km täis sai.


unevenbog - 08.06.17 20:40

Mul võtab kõige vähem 60-70 km/h sõites. Kui sõidan kuskilt kadriorust viimsisse ja tagasi mõõda pirita teed siis näitab küttekuluks umbes nii 3.2 - 3.6 vahele. Aga muidu ikka linnas nii 6 ja maanteel 5 alguses ja keskmine tuleb sinna 5 lõppu tavaliselt.


madoc - 10.06.17 08:21

1.0tsi omanikud, pange siia v bensiin vs diisel üldteemasse mõned parimad Since start või Since refuelling ekraanipildid üles. 1.2tsi parim näide on hetkel 4.2 ja 1.4tsi 4.1
1.4tsi-ga näitab linnas hetkekulu 3.5-4.


Tambriv - 12.06.17 11:27

Tsitaat:
Algselt postitas: madoc
1.0tsi omanikud, pange siia v bensiin vs diisel üldteemasse mõned parimad Since start või Since refuelling ekraanipildid üles. 1.2tsi parim näide on hetkel 4.2 ja 1.4tsi 4.1
1.4tsi-ga näitab linnas hetkekulu 3.5-4.

Palun siia neid pilte mitte panna, selleks võiks huviline eraldi teema teha.


madoc - 12.06.17 19:46

Sa ise kirjutasid enne sel teemal, miks sa ei taha neid pildi kujul teistele näidata? Või miks sa teiste jutu peale ei virisenud, kes sinu auto asemel enda omast juttu tegid?
Enne mind oli siin teemas kokku vähemalt 15 postitust, kus erinevate tsi-de kütusekulust juttu (aga ei ühtegi reaalset pilti kompuutrist).;)
EDIT: miks ma reaalseid pilte küsisin - kui keegi ütleb, et mul võttis 5 ja teine 7, siis üldiselt näitab pildil keskmine kiirus selgelt ära, millega tegeldakse. Kellel huvi, siis vastav teema sellistest sõnavõttudeks olemas Üldises foorumis "Diisel vs bensiin põhjalikuma nurga alt".


Tambriv - 13.06.17 08:57

Tsitaat:
Algselt postitas: madoc
Sa ise kirjutasid enne sel teemal, miks sa ei taha neid pildi kujul teistele näidata? Või miks sa teiste jutu peale ei virisenud, kes sinu auto asemel enda omast juttu tegid?
Enne mind oli siin teemas kokku vähemalt 15 postitust, kus erinevate tsi-de kütusekulust juttu (aga ei ühtegi reaalset pilti kompuutrist).;)

Olen nõus ka edaspidi arutama kütuskulu teemal teiste omanikega kes siia kirjutavad, kui see neile huvi pakub. Kuid ma ei soovi sellest teha piltidega foorumit teemal bensiin vs diisel, on ka teisi teemasid mida arutada. Näiteks eile vahetasin oma IOS telefoni Androidi vastu ja minu suureks üllatuseks pani Android auto kompuutrisse favoriit numbritele lisaks ka pildid. IOS seda ei teinud. Küll aga ei saanud ma Waze häälkäsklusi läbi autoraadio tööle, pean veel uurima milles asi. Minu jaoks on Android uus asi, siiani olid kasutusel ainult Apple tooted. Nüüd tuleb vast uuesti teemaks ka Smartlink lisa kasutusele võtmine.


Tambriv - 15.08.17 08:48

19 000 km sai läbitud ilma mootorisse õli lisamata. Nüüd siis viskas õlitaseme hoiatuse ette ja juurde läks ca 1L mootoriõli. Ikkagi pikem õli juurde lisamise välp kui oli 1,2 mootoril.


markus - 15.08.17 11:17

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
19 000 km sai läbitud ilma mootorisse õli lisamata. Nüüd siis viskas õlitaseme hoiatuse ette ja juurde läks ca 1L mootoriõli. Ikkagi pikem õli juurde lisamise välp kui oli 1,2 mootoril.

Mis krdi värk Skodadel selle õli lisamisega on:o Naisel 1.4TSI ja ka iga hoolduse vahel on vajanud juurdevalamist. Mul VW 2.0TSI ja saab piitsa tunduvalt rohkem, aga õli ei kao. Milles see müsteerium seisneb?


Wazer - 15.08.17 21:44

Euroopa nõuab järjest väiksemaid CO näite ja klient tahab järjest väiksemat kütusekulu, no tuldi siis vastu ja muu hulgas vähendati ka mootori sisemisi hõõrdumisi, et jõu kaod oleks väiksemad, sellega seoses tehti rõngad hästi lohvkad aga mindi kogemata natuke liiale ja ka õlirõngad said liiga lohvkad, ei pea enam piisavalt õli kinni. Nii seda head vajalikku kraami üleliia kulub aga samas õlikulu ei mõõdeta rahvusvaheliselt ja valitsused on madala CO näiduga rahul. Ka kliendid on madala kütusekuluga rahul, mis siis, et lisatud õli on lisakulu ning see ummistab/põletab kiiremini ka katalüsaatorid, aga see paberil ei paista. :)

Brändi võimalikule kahjustumisele kahjuks ei mõeldud. Või siis mõeldi aga kuna rahva mälu on lühike ja VAG grupi läbimüük kolosaalne, siis loodeti, et ehk palju ei mõjuta.

Umbes nii seletas seda teemat VAG grupi tehnika remondile spetsialiseerunud tehnik.


tnx - 22.08.17 09:17

Kui kütust õnnestub kokku hoida ütleme 0,3l/100 km, siis 20000km peale teeb see 60 liitrit, mis on ju kõvasti kallim, kui juurdevalatav õli. Pealegi nagu näha, siis võib ka ilma juurdevalamiseta pääseda. Eriti kindlalt saaks ilma juurde valamata siis läbi, kui kasutaks 8000-15000 km välpa, nagu vanasti kombeks oli.
Markus: see, et 1.4 käitub teisiti kui 2.0 tuleb näiteks sellest, et tegu on erinevate mootoritega?
Õlikulu põhjused muidugi on keerukamad, kui kirjeldatud "tulime vastu, aga läks vähe paljuks ja brändile ei mõelnud üldse". Neid on isegi siin foorumis lahatud. Huvilistele mõtlemisaineks vihje, et Jaapani autode liigse õlikulu (mis on ka väga tavaline, googeldage!) põhjuseks märgitakse tavaliselt hoopis kolvirõngaste kinnijäämine. Mis kohti ja kui palju peaks mootoris muutma, et liiga lohvka asemel rõngad kinni jääks ja kas korralikult töötav variant on seal vahepeal? Või on tegu sama veaga, lihtsalt üks on põhjus ja teine tagajärg? Pikema aruteluga peaks muidugi sobivamasse teemasse kolima.


rraivo - 22.08.17 10:04

Oli just õlivahetus 14tkm peal, mitte mingit õli juurdevalamist pole vahepeal toimunud.
Näidik (varras) kenasti normis.


urmas66 - 24.08.17 21:14

Tsitaat:
Algselt postitas: rraivo
Oli just õlivahetus 14tkm peal, mitte mingit õli juurdevalamist pole vahepeal toimunud.
Näidik (varras) kenasti normis.


Mul oli Scoudil ka 15tkm ja 30tkm hoolduse vahel kõik ok,aga enne 45tkm hooldust ehk siis 42tkm peal hakkasid tulukesed põlema ja nõudis õli.Siis vahepeal sain ühe korra jälle ilma peale valamata sõita ja ühekorra sai lausa 5700km, peale hooldust juurde valatud.Sõitsin selle autoga kuni 75tkm ja siis läks müüki.Mul pole sellist autot vaja ,mis uuena ei suuda õli sees hoida,mis siis veel vanemana tuleb?
Praeguse autoga(ei ole vw grupi toode) olen 27tkm sõitnud ja õli püsib sees,välp on 40tkm ja väidetavalt ei pea enne seda juurde valama(müüja väited).Lisaks on sellega ka võimalik vähema, kui tehase poolt ette nähtud, keskmise kütuse kuluga hakkama saada.Škodadega see pole mul veel õnnestunud.
Mul pole midagi nende autode vastu,aga tootja häma(mingi liiter 5tkm kohta on normaalne jne.) ei ole minu jaoks.
Fabia sõidab õnneks heal juhul 10-12tkm aastas ja seal saab õliga hakkama,aga ma sõidan 40tkm aastas ja mul kuluks õli liiga palju.


Tambriv - 25.08.17 07:12

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: rraivo
Oli just õlivahetus 14tkm peal, mitte mingit õli juurdevalamist pole vahepeal toimunud.
Näidik (varras) kenasti normis.


Mul oli Scoudil ka 15tkm ja 30tkm hoolduse vahel kõik ok,aga enne 45tkm hooldust ehk siis 42tkm peal hakkasid tulukesed põlema ja nõudis õli.Siis vahepeal sain ühe korra jälle ilma peale valamata sõita ja ühekorra sai lausa 5700km, peale hooldust juurde valatud.Sõitsin selle autoga kuni 75tkm ja siis läks müüki.Mul pole sellist autot vaja ,mis uuena ei suuda õli sees hoida,mis siis veel vanemana tuleb?
Praeguse autoga(ei ole vw grupi toode) olen 27tkm sõitnud ja õli püsib sees,välp on 40tkm ja väidetavalt ei pea enne seda juurde valama(müüja väited).Lisaks on sellega ka võimalik vähema, kui tehase poolt ette nähtud, keskmise kütuse kuluga hakkama saada.Škodadega see pole mul veel õnnestunud.
Mul pole midagi nende autode vastu,aga tootja häma(mingi liiter 5tkm kohta on normaalne jne.) ei ole minu jaoks.
Fabia sõidab õnneks heal juhul 10-12tkm aastas ja seal saab õliga hakkama,aga ma sõidan 40tkm aastas ja mul kuluks õli liiga palju.

No vähemalt annab 1,0 L mootoril süsteem siis märku kui õli miinimum tasemeni on langenud, eelmistel 1,2L mootorlil andis teada siis kui enam õli võtta ei olnud. Esimest korda saime õlikulust teada siis kui töökaaslase auto Raplas järsku ühel õhtul õli tule põlema pani ja kontrollimisel ei näidanud varras enam mitte tilkagi. Kuna meil autosid palju siis oleme saanud aru, et õlikulu on suurem linnas ja väiksem trassil. Ei ole olnud veel mitte ühtegi VAG grupi autot meie hoovil mis õli ei võtaks. Seda teevad ka nii Passat kui Golf.


Tambriv - 17.10.17 08:46

Esimene aasta möödas, läbisõitu 22300km. Ei saa mina seda kütuskulu sinna lubatu lähedale, keskmine linnas ikka ca 7L/100km kohta. Auto käitub vahel kummaliselt, kord on kohalt sõitma hakates väga äkiline, kord nagu venitaks. Vahel sõites on tunne, et kast ei leia õiget käiku ja kipub siis kord üles kord alla käike vahetama. Lisaks on hakanud esimesest sillast kostuma kummaline hääl nagu oleks midagi kuiv, sõidad takistusest üle ja siis kiirendades kuuled.
Ja nagu alati, sõidad näitama ning kõik toimib nii nagu peab :)


markus - 18.10.17 18:23

Mul õnnestus ka vahepeal 1 päevake veeta 1.0 TSI Golfi seltsis ja kütusekulu oli ikka :o No ok, ei teinud mingit säästusõitu ja andsin natuke ikka lapakat ka, et näha kuidas see putukas kiirendab. Aga seda osa oli ikka vähe ja muul ajal vahetasin usinalt käike. Sai siis proovida nii maanteed kui linna, kokku mingi 60km ja noh.... Krt, mul 2.0 TSI Alltrack võtab sama palju kütet kui see suutis ära kulistada. Oma 3 silindri kohta oli ikka jube joodik. Kindlasti saaksin sealt maha, aga no sellist kalendriga mõõdetava kiirendusstiiliga ja pühapäeval kirikusse sõitva pensionäri tempoga liikumisele selle kõige saavutamiseks eelistan ma siis juba jala käia. Kui ka suudaks 1-2L keskmise madalamaks saada sellest mis ma sain, siis ikkagi tänan "EI!" ja sellised mikromootorid võivad minu pärast olemata olla. Poes piima järel võiks käi, aga see oleks ka kõik.


urmas66 - 18.10.17 19:10

Mul naise Fabia 1,2TSI 81kw DSG võtab ka ikka ilmselgelt liiga palju ehk umbes 6 on keskmine kompu järgi. Sõidab põhimõtteliselt ainult maanteel. Linnaks võiks nimetada hommikust väikest 3-4km ummikut ringteel Lagedi kandis ehk alla 10%.
Enda Vito bussil(140kw automaat) on keskmine 7-7.5 ja ma sõidan ka poole jagu linnas.Maanteel sain just äsja Tallinn-Virtsu keskmiseks 5,6


unevenbog - 19.10.17 06:53

Minu 1.0 TSI Octavia (manuaal) keskmine on umbes 6.0 või tiba vähem. (suvel umbes 5,5 auku )
70% linna ja 30% maanteed, enamus otsad pigem lühikesed. Korra käisin suvel Tartus ka siis keskmine tuli 4,3. Kilomeetreid 12 tuhat kellal.


tnx - 23.10.17 08:16

Tegelikult pole ju tähtis, kui suur see mootor seal vahel on.
Põhikoolis õpetati, et energia = mass x kiirendus x aeg x kasutegur: töömahtu selles valemis pole. Bensiini kütteväärtus (liitirst saadav energia hulk) on enam-vähem endine, autode mass ja normaalseks peetav kiirendus on sel sajandil mitukümmend protsenti suurenenud, samas kütusekulu on hoopis vähenenud. Ja ikka tundub, et mootori kasutegur on kehva? Muide, 10-15 aastat tagasi räägiti, et 2-liitrised on mõttetud võrrid ja õiged mehed 15-liitrist kütusekulu ei karda. Usun, et 10 aasta pärast ei mäleta tänaseid jutte keegi ja kõik sõidavad rõõmsalt liitriste hübriididega.
See on muidugi tore, et 3x kallimad Mersu buss või Passat Alltrack saavad Fabiast paremini hakkama, vastupidi oleks küll piinlik.


MirkoT - 23.10.17 14:09

Enda kaks kuud vana liitrise kütusekulu on linnas stabiilselt 7 ja maanteel kõige väiksem kulu on olnud 4.9 l/100km. Võrreldes eelmise autoga(insignia 1.8) siis selliseid numbreid võis unes ainult näha.


hulgus - 23.10.17 20:46

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Mul õnnestus ka vahepeal 1 päevake veeta 1.0 TSI Golfi seltsis ja kütusekulu oli ikka :o No ok, ei teinud mingit säästusõitu ja andsin natuke ikka lapakat ka, et näha kuidas see putukas kiirendab. Aga seda osa oli ikka vähe ja muul ajal vahetasin usinalt käike. Sai siis proovida nii maanteed kui linna, kokku mingi 60km ja noh.... Krt, mul 2.0 TSI Alltrack võtab sama palju kütet kui see suutis ära kulistada. Oma 3 silindri kohta oli ikka jube joodik. Kindlasti saaksin sealt maha, aga no sellist kalendriga mõõdetava kiirendusstiiliga ja pühapäeval kirikusse sõitva pensionäri tempoga liikumisele selle kõige saavutamiseks eelistan ma siis juba jala käia. Kui ka suudaks 1-2L keskmise madalamaks saada sellest mis ma sain, siis ikkagi tänan "EI!" ja sellised mikromootorid võivad minu pärast olemata olla. Poes piima järel võiks käi, aga see oleks ka kõik.

Ma sinuga täpselt sama meelt! Usun, et suht uuest peast see 1 liitrine isegi liigub ja vbl. on ka nõksa ökom. Vaatab palju sellest "mootorist" 100 000km läbimisel või siis garantiiaja lõppemisel järgi on. ;) Ei usu, et see remont siis enam nii öko on :) Eks aeg näitab-miskipärast juba praegu neid 1,.. liitriseid masinaid automüügiportaalid täis-ei tea küll miks?


tnx - 24.10.17 08:26

Su oma postitus sisaldab tegelikult vastust sellele, miks portaalid uute autode kuulutusi täis on. See on tänapäevase tarbimisühiskonna mentaliteet, et "garantiiaeg" = "liisinguperiood" = "eluaeg" ja auto hinnaks reklaamitakse liisingu kuumaksu,kus paremal juhul isegi hoolduskulu sisse arvutatud. Õigupoolest on selle toote nimigi ju "kasutusrent" ja mis nende autodega rendilepingu lõppedes muud ikka teha on, kui järgmisele kasutajale rentida või maha müüa. Mootori mahuga on sel pistmist ainult nii palju, et väikesed mootorid on juba piisavalt kaua turul olnud, et teisele ringile jõuda.
Vastupidavuse kohta saab kuulutuste järgi järeldusi teha pigem nii, et vaadata, kas neid ka 10-aastasena müüakse või Saksast sisse tuuakse, või läheb nagu Jaapani "pommikindlate" autodega, mis teise rentniku käest liiguvad edasi valdavalt prügimäele.


markus - 24.10.17 13:18

Tsitaat:
Algselt postitas: MirkoT
Enda kaks kuud vana liitrise kütusekulu on linnas stabiilselt 7 ja maanteel kõige väiksem kulu on olnud 4.9 l/100km. Võrreldes eelmise autoga(insignia 1.8) siis selliseid numbreid võis unes ainult näha.

Insignia on ju sigaraske kah. Seda on algusest peale ette heidetud, et vaatamata kW arvule on kiirendusnumbrid tagasihoidlikud.


markus - 24.10.17 13:19

Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
Vastupidavuse kohta saab kuulutuste järgi järeldusi teha pigem nii, et vaadata, kas neid ka 10-aastasena müüakse või Saksast sisse tuuakse, või läheb nagu Jaapani "pommikindlate" autodega, mis teise rentniku käest liiguvad edasi valdavalt prügimäele.

Oot, miks need japsid prügimäele liiguvad?:o


Tambriv - 25.10.17 06:47

Mäletan väga hästi kui esimest korda kuulsime, et järgmised tööautod on 1,2 mootoriga. Enamus meist ei arvas, et see "võrr" küll pikalt ei kesta. Kui jätta see õil teema kõrvale ja vaadata mööda ka faktist, et enamus mootoritel olid alguses probleemid turboga, kestavad need autod siiani. Minu kasutuses olnud Octaviad liiguvad endiselt ringi, ei ole neist mitte kumbki ära lagunenud.
Kui kuulsime, et nüüd saame 1,0 mootorid siis oli sama jutt. Ega sellel ikka minekut ei ole jne jne. Kuulge, see 1,0 mootor liigutab Octaviat väga kiirelt edasi. Kui nüüd keegi luges minu postitusest välja, et arvan autost halvasti siis ta eksib suurelt. Minu jaoks ei oma tähtsust mootori suurus vaid ausad andmed. Kiirendus võistluste jaoks on teised autod ja kui ikka väga tahta teeb see 1,0 mootor oma astumisega paljudele silmad ette.
Ei loe mitte auto vaid juht kes on roolis! Nagu mu pensionil olev isa ütles ... milleks mulle nt Ferrari või kasvõi Mersu, ma ei oska sellega nagunii nii sõita nagu minult oodatakse. Sõidan vana prantsuse autoga ja kõik teavad ... ma ei ole motosportlane, sõidan poodi :)


lines - 25.10.17 09:31

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Mäletan väga hästi kui esimest korda kuulsime, et järgmised tööautod on 1,2 mootoriga. Enamus meist ei arvas, et see "võrr" küll pikalt ei kesta. Kui jätta see õil teema kõrvale ja vaadata mööda ka faktist, et enamus mootoritel olid alguses probleemid turboga, kestavad need autod siiani. Minu kasutuses olnud Octaviad liiguvad endiselt ringi, ei ole neist mitte kumbki ära lagunenud.
Kui kuulsime, et nüüd saame 1,0 mootorid siis oli sama jutt. Ega sellel ikka minekut ei ole jne jne. Kuulge, see 1,0 mootor liigutab Octaviat väga kiirelt edasi. Kui nüüd keegi luges minu postitusest välja, et arvan autost halvasti siis ta eksib suurelt. Minu jaoks ei oma tähtsust mootori suurus vaid ausad andmed. Kiirendus võistluste jaoks on teised autod ja kui ikka väga tahta teeb see 1,0 mootor oma astumisega paljudele silmad ette.
Ei loe mitte auto vaid juht kes on roolis! Nagu mu pensionil olev isa ütles ... milleks mulle nt Ferrari või kasvõi Mersu, ma ei oska sellega nagunii nii sõita nagu minult oodatakse. Sõidan vana prantsuse autoga ja kõik teavad ... ma ei ole motosportlane, sõidan poodi :)


Kahju, et siia like't panna ei saa :) Hästi ja inimlikult kirjutatud

Lines


markus - 25.10.17 11:19

Tambriv, no-no, ei arva me et sina autoga rahul pole. Pigem on siin ikka teised kodanikud, kes ei kipu sellest 1.0 mootorist just eriti hästi arvama. Mina nende seas ja kuidagi ei nõustu ma väitega "Kuulge, see 1,0 mootor liigutab Octaviat väga kiirelt edasi.". Väga kiire on muidugi erinevate isikute silmis erinev, aga nimetaks seda piisavalt krapsakalt, mitte rohkem.
Eks ta maitse asi ole alati ning sõltub kasutaja ootustest auto suhtes. Ma isiklikult ootan autolt rohkemat kui vahend liikumiseks punktis A punkti B. Ma ootan sõidurõõmu ja emotsiooni. See ei tähenda seda, et ma liiklen pedal to the metal stiilis ning lubatust kiiremini. Liiklen nii ja liiklen naa, vahest ka nagu penskar. Aga siiski ootan ma autolt emotisooni, et ma tunneks et see on "elus". 1.0 jäi sealt ikka väga kaugele ja nagu ennem mainisin, siis poes piima järel võin käia, aga kõik igapäevased sõidud - thanks no! Mis ei tähenda ka muidugi seda, et Passat oleks nüüd full of emotions. Paras poliitkorrektne on see VW kaubamärk.
Aga 1.0 või mitte, eks tööauto on ju kõige parem auto tegelikult. Kui seetõttu isikliku auto järele vajadus puudub;)


hulgus - 25.10.17 18:56

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tambriv, no-no, ei arva me et sina autoga rahul pole. Pigem on siin ikka teised kodanikud, kes ei kipu sellest 1.0 mootorist just eriti hästi arvama. Mina nende seas ja kuidagi ei nõustu ma väitega "Kuulge, see 1,0 mootor liigutab Octaviat väga kiirelt edasi.". Väga kiire on muidugi erinevate isikute silmis erinev, aga nimetaks seda piisavalt krapsakalt, mitte rohkem.
Eks ta maitse asi ole alati ning sõltub kasutaja ootustest auto suhtes. Ma isiklikult ootan autolt rohkemat kui vahend liikumiseks punktis A punkti B. Ma ootan sõidurõõmu ja emotsiooni. See ei tähenda seda, et ma liiklen pedal to the metal stiilis ning lubatust kiiremini. Liiklen nii ja liiklen naa, vahest ka nagu penskar. Aga siiski ootan ma autolt emotisooni, et ma tunneks et see on "elus". 1.0 jäi sealt ikka väga kaugele ja nagu ennem mainisin, siis poes piima järel võin käia, aga kõik igapäevased sõidud - thanks no! Mis ei tähenda ka muidugi seda, et Passat oleks nüüd full of emotions. Paras poliitkorrektne on see VW kaubamärk.
Aga 1.0 või mitte, eks tööauto on ju kõige parem auto tegelikult. Kui seetõttu isikliku auto järele vajadus puudub;)

Kui siia kommentaaridele "like" saaks panna siis Tambriv kommentaari viimasele lausele kus oli juttu Peugeot-iga poodi piima järele sõitmisest, paneks küll 10 points! ;) Kuid see, et 1,0 mingi meeletu rakett on... nojah, las ta jääb ;) Aga muidu, nagu markus mainis, et "auto peab olema elus"! Mul on sama lugu, et minu kasutuses olev auto ei pea olema mingi meeletute kilowattide ja litraaziga bensuõgard aga autoga sõites peab alati olema ruumi vajutamiseks-ses suhtes, et alati on sul mingi varu! Ei taha masinat kus sõidan nö "viimase piiri peal"-seda siis auto võimsuse suhtes. Norm masin on see kui nagu ntx. praegune 1,8l Octavia-maanteel 95-ga sõites rekkast möödumiseks vajutad ainult gaasi ja mõne sekundi pärast on manööver lõpetatud. Ei taha autot kus möödasõidu sooritamiseks peab mitu käiku alla lappama, pöörded punases hoidma ja mida kõike veel. Nagu kunagi vene MAZ oli-et muidu hää massin aga autole pidi koguaeg kaasa elama :D


urmas66 - 25.10.17 19:17

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
.......Kui nüüd keegi luges minu postitusest välja, et arvan autost halvasti siis ta eksib suurelt. Minu jaoks ei oma tähtsust mootori suurus vaid ausad andmed.


Just seda sama arvan ka mina,et andmed peavad vastama tegelikkusele ja peavad olema ka reaalses elus teadlikult ökonoomselt sõites saavutatavad.Olen enamuse minu kasutuses olevate uuena ostetud autodega( 6 eri marki ja 2 Škodat)seda ka saavutanud.Isegi ökonoomsemalt olen suutnud kõigiga 6-ga sõita,kui tehas ette kirjutab.Kahjuks ,aga ei ole mul see õnnestunud kummagi Škodaga.
Olen ka 1,0 Octaviat proovinud ja liigub DSG abil täitsa hästi,aga ka selle auto kasutaja pole ettenähtud kulunumbreid kordagi saavutanud.Tal on see tööauto ja bensu ostab ise ehk materiaalne huvi oleks tal võimalikult vähe kulutada.
Tuttav sõidab Ford Fiesta 1,0-ga(kw ei tea) ja väidab,et saab maanteel 2-ga algavaid numbreid ette.Üldine linn/maantee 60/40 kasutuses olevat 4 juures.Õli ka see putukas ei võta.
Äsja ostis tuttav tütrele Rapidi 1,0 70kwDSG varsti saab kuulda palju see võtab(Muideks facelifti järgne Rapid on väga kena ja ka hind oli OK).


Tambriv - 26.10.17 07:26

Eks ma vist jah sõnastasin valesti, väga kiire asemel on krapsakas parem väljend.
Octavia lehelt andmed, kiirendus 0-100km/h
1,2 TSI - 12s
1,0 TSI DSG - 10s
1,4 TSI G-TEC CNG - 11s
1,4 TSI - 8,2s
1,8 TSI - 7,4s
Ma siiski arvan, et proovisõit ei anna sellest mootorist ette täit pilti. Kuna mina sõidan sellega igapäevaselt siis tean ja tunnen oma auto käitumist paremini. Isegi kui istud teise 1,0 mootoriga autosse siis ei käitu see nii nagu Sinu enda oma. Nõus, et 1,8 TSI või suurem kiirendab mõnusamalt ja palju paremini. 1,2 TSI ja 1,4 TSI võivad rääkida mida tahavad kuid 1,0 TSI autol nad eest ära ei sõida. Pigem jääb 1,2 TSI jalgu ja 1,4 TSI järel on lihtsalt mõnus sõita teades, et Sinu auto mootorit kutsuvad nad "võrriks".
Kõige rohkem tuleb mootorite vahe välja ainult siis kui sõidad 4 inimest autos, minul seda praktiliselt ei olegi.
Ma ei ole 1,0L mootor tulihingeline fänn, ka mulle meeldivad suuremad eriti V6 mootoritega autod ja neid on olnud minu kasutuses päris mitmeid.


Wazer - 26.10.17 07:50

Loen ja mõtlen endamisi, et miks ei võiks olla poes piima järgi käimine ka lõbus ja positiivset emotsiooni pakkuv? :)
PS! Täna on lumi maas ja kõigil on lõbus. Võtke siis natuke aega ka lume nautimiseks.


markus - 26.10.17 08:06

1.2 ei sõida küll 1.0 eest ära, 1.4 osas olen ma erimeelt. Kellaga numbreid pole mõõtnud, aga kuna sõidukogemust igasugu erinevate liikuritega on piisavalt, siis tagumikudüno on küllalt usaldusväärne. Lisaks on omal kodus 1.4 Octavia olemas ja see annab igast asendist sellele 1.0 silmad ette. Nii 0-100, kui maantee möödasõit ja suvalisest hetkest kiirendades. Kui sa ikka 103 või 110 kW 1.4 mootorit silmas pidasid. 1.4 on ka lahjemas versioonis 93 kW vist ja sel on 103-sega maanteel möödasõitu tehes ikka tugev vahe sees.
Lumi on jah, a suverehv on ka veel all:( ja võin ainult lumememme minna õue tegema või niisama lund kühveldama.


Tambriv - 21.11.17 12:58

Täna aktiveeriti Smartlink, AndroidAuto töötab korralikult. MirrorLink ei taha iga kord tööle hakata, peab veel võimalusi uurima. Hetkel vajab natuke pusimist, et tööle hakkaks aga kui tööle saab siis toimib. Kõik telefonis olevad äpid töötavad, isegi youtube. Eks annan teada kui mingi toimiva lahenduse leian.


kristjant - 03.12.17 12:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Täna aktiveeriti Smartlink, AndroidAuto töötab korralikult. MirrorLink ei taha iga kord tööle hakata, peab veel võimalusi uurima. Hetkel vajab natuke pusimist, et tööle hakkaks aga kui tööle saab siis toimib. Kõik telefonis olevad äpid töötavad, isegi youtube. Eks annan teada kui mingi toimiva lahenduse leian.

Mida see protseduur ajaliselt ja rahanumbrites endast kujutab?


Tambriv - 04.12.17 07:35

Tsitaat:
Algselt postitas: kristjant
Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Täna aktiveeriti Smartlink, AndroidAuto töötab korralikult. MirrorLink ei taha iga kord tööle hakata, peab veel võimalusi uurima. Hetkel vajab natuke pusimist, et tööle hakkaks aga kui tööle saab siis toimib. Kõik telefonis olevad äpid töötavad, isegi youtube. Eks annan teada kui mingi toimiva lahenduse leian.

Mida see protseduur ajaliselt ja rahanumbrites endast kujutab?

Ajaliselt umbes 30 minutit, rahaliselt ca 190€. Kas seda ka vaja on, see sõltub kasutajast. Mina olen harjunud, et Waze töötab sõitmise ajal pidevalt. Sama kehtib ka Spotify kohta, kasutan seda pidevalt. AndroidAutos need töötavad väga hästi ja probleeme ei ole.
MirrorLink endiselt kord hakkab tööle kuid enamus kordi koheselt ei hakka. Ja kuna see video esitus ei ole hea kvaliteediga siis kasutan hetkel ainult AndroidAutot.


Tambriv - 22.01.18 08:06

30 tuhande hooldus kenasti läbitud, mingeid anomaaliaid ei tuvastatud. Hiljuti vahetasin ära lähitule pirnid, asmele sai pandud Osram Nightbreaker ja hoopis paremini valgustab. Tean, et nende eluiga on lühem aga eelistan siiski paremat valgust ees ning muretumat liikumist.
AndroidAuto töötab endiselt hästi, SmartLink nii ja naa. Ei teagi kumba eelistada, kasutan vaheldumisi mõlemat. Linnas liikudes AA ja pikemal sõidul SmartLink.

Ohutut liiklemist!


Tambriv - 04.12.18 11:41

Just eelmisel nädalal mõtlesin, et polegi nagu millestki kirjutada. Autol kõik toimib ja mingeid erisusi pole välja tuua. Kuid nüüd siis lõi õlitaseme tule põlema, odomeetril 52 000km. Ikkagi ei saa õlivahetusest järgmise hoolduseni nii, et õli lisama ei peaks.
Osrami pirnid on ka kenasti vastu pidanud, peaks vist ka kaugtulede pirnid ära vahetama. Erinevus on päris suur, Nightbreaker valgustab oluliselt paremini.
Keskmine kütusekulu on kuskil 6L/100km, enamus sõite linnas ja trassi suht vähe.
Bolero ja AndriodAuto töötab väga hästi, igal sõidul kasutusel.


MeelisK - 04.12.18 20:24

Kaugtuledes H15? Kui jah, siis Lasnamäe servalt Automaailmast sain Osrami Cool või midagi iganest 25.- euri tükk. Enamus poode müüb 35 kanti. Natuke on valgem valgus, kuid hinna ja kvaliteedi suhe ei ole päris see. Alternatiive H15 ei leidnud, Philipsilt ainult standard pirni pakuti.


Tambriv - 20.05.19 13:24

Auto nüüdseks läbisõitu ca 64000km ja midagi erilist ei oskagi välja tuua, kõik toimib muretult.
Suvi on ikka reisimiseks ja meiegi plaanides on teha üks 6000km pikkune tripp Vahemere äärde. Saab näha kuidas masin mägisemal teel hakkama saab, ilmselt saabki sest eelmisel aastal Itaalias saime rendiautoks Lancia Ypsiloni ja kui see juba hakkama sai siis saavad ka kõik teised autod. Hullemat sellest Ypsilonist annab otsida. Sai tellitud Xiaomi pardakaamera mis peaks mahtuma ära peegli taha sest ekraaniga kaamerat ei taha. See sünkroonib ennast telefoniga ja usun, et sellest piisab. Hetke plaan on sõita Horvaatiasse Rijekasse, seal on n.ö staap kust siis edasi teeme väljasõite mujale. Kes viitsib võib siia häid kohti kirja panna kuid Istria poolsaarelt väga allapoole ei viitsi sõita.


hese - 20.05.19 14:10

Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Auto nüüdseks läbisõitu ca 64000km ja midagi erilist ei oskagi välja tuua, kõik toimib muretult.
Suvi on ikka reisimiseks ja meiegi plaanides on teha üks 6000km pikkune tripp Vahemere äärde. Saab näha kuidas masin mägisemal teel hakkama saab, ilmselt saabki sest eelmisel aastal Itaalias saime rendiautoks Lancia Ypsiloni ja kui see juba hakkama sai siis saavad ka kõik teised autod. Hullemat sellest Ypsilonist annab otsida. Sai tellitud Xiaomi pardakaamera mis peaks mahtuma ära peegli taha sest ekraaniga kaamerat ei taha. See sünkroonib ennast telefoniga ja usun, et sellest piisab. Hetke plaan on sõita Horvaatiasse Rijekasse, seal on n.ö staap kust siis edasi teeme väljasõite mujale. Kes viitsib võib siia häid kohti kirja panna kuid Istria poolsaarelt väga allapoole ei viitsi sõita.


Suurimad turismimagnetid vast Pula amfiteater, Plitvice järvede rahvuspark; Postojna koopad, Spliti vanalinn (soovitavalt õhtupimeduses)


indrekp - 20.05.19 17:36

Tsitaat:
Algselt postitas: hese
Tsitaat:
Algselt postitas: Tambriv
Auto nüüdseks läbisõitu ca 64000km ja midagi erilist ei oskagi välja tuua, kõik toimib muretult.
Suvi on ikka reisimiseks ja meiegi plaanides on teha üks 6000km pikkune tripp Vahemere äärde. Saab näha kuidas masin mägisemal teel hakkama saab, ilmselt saabki sest eelmisel aastal Itaalias saime rendiautoks Lancia Ypsiloni ja kui see juba hakkama sai siis saavad ka kõik teised autod. Hullemat sellest Ypsilonist annab otsida. Sai tellitud Xiaomi pardakaamera mis peaks mahtuma ära peegli taha sest ekraaniga kaamerat ei taha. See sünkroonib ennast telefoniga ja usun, et sellest piisab. Hetke plaan on sõita Horvaatiasse Rijekasse, seal on n.ö staap kust siis edasi teeme väljasõite mujale. Kes viitsib võib siia häid kohti kirja panna kuid Istria poolsaarelt väga allapoole ei viitsi sõita.


Suurimad turismimagnetid vast Pula amfiteater, Plitvice järvede rahvuspark; Postojna koopad, Spliti vanalinn (soovitavalt õhtupimeduses)


Bledi järv, Portoroz, Postonja koopad igaljuhul


Tambriv - 21.05.19 06:36

Tasub ikka küsida, aitäh hese ja indrekp! Split jääb ilmselt ära aga need koopad tunduvad põnevad. Pula jms oli ka enne plaanis.


kaupsik - 21.05.19 08:50

Tervitus!
Paar aastat tagasi sai isegi Pulat külastatud. Amfiteatrit tasub lähemalt vaadata, lisaks on Pulas mõned vanad kindlused(kindlustused) mida tasub külastada.Tegime ka kerge tiiru Istria poolsaarel(Rovinj-Porec-Pazin).Tookord käisime lennukiga ja olime mõned päevad. See suvi lähme autodega ja oleme pikemalt. Plitvice on endalgi plaan minna. Kui see saladus pole,siis mis ajal plaanite minna?


Tambriv - 21.05.19 11:35

Tsitaat:
Algselt postitas: kaupsik
Tervitus!
Paar aastat tagasi sai isegi Pulat külastatud. Amfiteatrit tasub lähemalt vaadata, lisaks on Pulas mõned vanad kindlused(kindlustused) mida tasub külastada.Tegime ka kerge tiiru Istria poolsaarel(Rovinj-Porec-Pazin).Tookord käisime lennukiga ja olime mõned päevad. See suvi lähme autodega ja oleme pikemalt. Plitvice on endalgi plaan minna. Kui see saladus pole,siis mis ajal plaanite minna?


Ei ole saladus, algus on 22 juuni hommikul ja tagasi on vaja olla hiljemalt 7-8 juuli.


kaupsik - 21.05.19 11:53

Heh. Me läheme 20ndal ja tagasi peaks 5-6 olema.


Tambriv - 11.07.19 10:38

Kenasti reisilt tagasi ja kõik sujus. Sain keskmiseks kütusekuluks 5,5L /100km ja arvestades, et sõidukiirus kiirteedel seal 130-140 km/h siis pean seda päris heaks. Auto sai kenasti hakkama nii mägedes kui suure kuumaga, Austrias nt 39 soojakraadi, Horvaatias püsivalt 33-34 kraadi. Infoks veel, et roheline kaart peab kaasas olema originaalpaberil. Muidu tekib politseiga probleeme sest tavaline valge paber neid ei rahulda, seal puuduvad teisel küljel olevad kindlustuste kontaktid.


kaupsik - 12.07.19 18:51

Tervist. Meeldiv kuulda ,et reis hästi läks. Meil läks ka kenasti keskmiseks saime 7,5 (autoks Kodiaq 1,4 92kW) 6 inimest pardal, suusaboks katusel. Kiirteedel selliseid kiiruseid ei proovinud. Mägedes järsematel tõusudel andis tunda et võiks jõudu rohkem olla aga ei midagi hullu.:)


rstdi - 15.07.19 14:03

OT:
võrdluseks itaalia reisil 135kw Octaviaga (diisel) sain 5,2l keskmiseks.
Sama trass 221kw bensukaga tuli arvutuste kohaselt 7,5l keskmiseks.
Mul mõlemal juhul ka autobahn sees.

Euroopa teed ikka oluliselt siledamad võrreldes siin põhja-euroopa karedama teega, kuigi kiirused suuremad ehk kütust kulub vähem.
Endalgi plaanis kunagi Horvaatiasse minna, aga pole veel selge kas autoga või lennukiga.


Tambriv - 31.10.19 13:10

Jäänud on viimased paar nädalat liikuda ringi Škoda Octavia roolis, kokku siis kogemust natuke üle 8 aasta. Pean tõdema, et viimane Octavia on olnud nendest parim ja väga nuriseda pole millegi üle. Hetkel odomeetril natuke üle 75 tuhande kilomeetri ja keskmine kulu 5L/100km.
Paraku järgmiseks autoks enam Škodat ei tule, uueks tööautoks valiti Toyota CHR 1,8 Hybrid.
Teile kõigile muretuid kilomeetreid!
Palun moderaatoritel minu auto teema sulgeda.