Sai siis mõningad kuud tagasi vahetatud Volkswagen välja koda vastu. Eesmärk võrreldes vana autoga, et oleks uuem, ökonoomsem, suurem ja mugavam.
Otsisin tükk aega lahendust kuna kriteeriumiteks oli lisaks eelnimetatud asjadele ka piisavalt palju lisavarustust ja nelivedu. Lõpuks komistasin siis
antud isendi otsa ning ära ma ta ka ostsin. Nüüdseks ca 7000 km temaga maha ajanud ning kõik toimib suurepäraselt siiamaani.
Varustuse poolelt siis
bixenon
ees ja taga parkimisandurid
iseparkimine
Nahksisu
4x istmesoojendused
MF rool
El istmed (juhi oma mäludega)
Nupust ja puldist klapitavad peeglid
+ kõik muu elementaarne
Esimese asjana sai pagassi installitud 10" moreli woofer ning hertzi võimendi. Lisaks said külge uuema masina pealt LED numbrituled ning kogu
salongivalgus vahetatud ledide vastu. Peale rändas ka uus aku kuna vana oli omadega kutu.
Tulemas on siis parkimiskaamera, MDI (ipodi ja usb ühendus) ja originaal webasto mille detailid peaksi varsti saabuma hakkama.
Lisaks sai hiljuti ära toodud ka suveveljed. Velgedeks siis Audi originaal 19" speedline veljed. BBS RS 861. Kevadeks siis ilusaks vaja teha nii, et
hall metallik diisel ka huvitav välja näeks.
Lõppu siis pilte ka
Tõepoolest raatsisid kände juurima hakata?
Tsitaat: |
Ilm küll juba külm ja lumine väljas kuid webasto komplekt hakkab alles kokku saama. Mõningad vidinad puudu ning saabki ära paigaldada.
Webasto täielikust komplektist on veel puudu klaasipesuvedeliku paak mis loodetavasti järgmisel nädalal saabub. Samuti peaksin sellel nädalal kätte
saama media-in karbi paigaldamiseks vaja minevad kinnitused ja pudinad, üritab ehk see nädalavahetus ära teha selle.
Vahepeal sai uuendatud ABSi aju tarkvara mis lubab nüüdseks pikemalt nuppu all hoides lisaks veojõu kontrollile ka külglibisemise vastase kontrolli
maha võtta. Lisaks sai uuendatud ka maki tarkvara ja paigaldatud ka kaardid. Seega toimib lõpuksometigi ka navi.
Senikauaks kuni muud pole postitada paneme mõned pildid.
Minu poolt tunnustussõnad suurepärase silmaga fotograafile kes suudab sellest kaunitarist nii võluvaid fotosid teha! Brõnn, brõnn ..
Kuidas sa maki tarkvara ja kaarte uuendasid? Kas kasutasid selleks SD-kaarti või bootisid plaadilt? Mis versiooni kaart peale läks, kas v14?
Tsitaat: |
Peale panime V13, kuna V14 lihtsalt pole väljas.
Pole vaja rahutult küsida. ... Tuleb kuna tuleb. Aga Ardi ütles ka, et kasutab Waze enamuse ajast, seega navi kaart on teisejärguline.
Kuna antud seadmel on drive katki, siis ilmselt ei päästa muu kui uus drive. Siis võib Ardi ise neid kaarte 3x päevas uuendada.
Selle nädalavahetusega sai siis niikaugele asja, et ahi, uus klaasipesuvedeliku paak ning natukene torustikku sai külge. Ilgem meisterdamine oli kahe
metalltoru paika saamine. Kõigepealt oli vaja aru saada üldse kuidas nad sealt jooksma peaksid ning kuna internetis vastav dokumentatsioon puudub siis
veetsingi mõned tunnid küllili erinevaid detaile lahti kruvides ja mõeldes kuidas õige on. Lõpuks paika ma nad ka sain. Jooksevad veovõlli alt ning
DPF-i ja kardaani vahelt. Paigaldamiseks oli vajalik eemaldada nn sillatala.
Nüüd jääb üle juhtmed ühendada, kütusepump+toru ahjuni, mootori taga kaks jahutusvedeliku vollat ühendada ja peakski hea ja soe olema hommikuti
Monoloogi jätk.
Pole küll paljuütlevad pildid, aga siiski. Täna paigaldasin ära MDI karbikese keskkonsooli. Seega õppisin kuidas järjekordset autot laiali lammutada
midagi lõhkumata ning siis ka ilusti kokku tagasi panna. Tulin täitsa toime sellega
Karp ise läks pmst käigukangi taha joogitopsi hoidjate alla. Karbist jooksevad juhtmed maki taha mis üritan homme ära ühendada ning MDI juhtme ots
läheb käetoe sisse. Juba olemasolev AUX ots jääb toimima kuid lisandub võimalus ühendada USB pulki, iPode jne audio seadmeid.
Kuna keegi ei tee nende superbidega erilisi retrofitte siis tuleb kogu info ammutada varuosajoonistelt jne. Internetist ei leia suurt midagi.
Ja nii lambist võtsidki ise töö ette või oled ikka enne kah käe valgeks saanud autode kallal? Üsna põhjalik lammutamine ikkagi.
Volkari foorumis on Ardi Passatist väga pikk ja asjalik teema, nii et käsi on valgemast valgem
Eks natukene ole oma käsi määritud erinevate autode kallal ning lõbustatud huvitavate ehitustega. Nii uut autot pole veel kordagi pulkadeks võtnud,
aga eks kunagi ikka esimene kord
Huvitav erinevus erinevate vidinate paigaldamisel uuele autole vs vanale autole on see, et vanemal masinal paned juhtmed külge ja kui õigesti sai siis
töötab. Uuel autol paned küll külge ära aga arvutiga tuleb ikka linnukene panna, et "kuule mees sul nüüd lisasid juures saa nendega ka
sõpradeks".
Tänasega sai siis MDI karbikese juhtmed ka maki taga ära ühendatud. Toimib, kuid kuna tegin juhtmestiku ise ja ilma varjestuseta siis ikkagi geneka
vinin kõlarites sees. Tuleb tellida õige juhtmestik.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Nüüdseks siis see paigaldus lõppenud. Torud said juba mõni aeg tagasi ilusti paika. Paar päeva tagasi paigaldasin kütusepumba ning vedasin
kütusetorud. Ning eile ühendasin kõik juhtmed lõpuni. Täna sai esimene katsetus tehtud ning tegi salongi soojaks küll. Nüüd võivad külmad ilmad tulla
minu poolest. Lisaks vahetasin MDI juhtmestiku ka välja ning heli kohe parem ning vilinad kadunud. Eks vaatab mida põnevat järgmisena külge
kruvida....el.tagaluuk? otsene rehvirõhu kontroll? Mõlemad tulevad aga vaatab kumb enne.
Sai autole natukene lisavalgust külge poogitud. Nüüd on pimedas ikka eriti muhkel sõita. Valgustab ilusti laiusesseja täiendab niigi häid superbi
kaugtulesid. Suht politsei näeb välja nüüd
Kas sellist ühte tuld üldse tohib kasutada?
Peab ju neid olema 2?
Tsitaat: |
Palju w ja lm?
vaatasin lazer-i omasid kahte väiksemat. hind on 400tk
Jah lazeri ja rigid industries lambid kõvasti kallimad ikka. Mina valisin auxbeami toodangu kuna sõbra autol see peal ja toimib ilusti.
Ütlevad et 126W ja 12600 lumenit aga kui tõsi see on seda ei tea
Lisainfo siin lingil https://www.auxbeam.com/5d-dual-row/70019593
lm tundub päris hästi olema.
cree led on ka hea, mul atv 2x50w lm kokku 9000-10000 vahel ning spot ledid ja näitavad ikka päris hästi.
kujutan ette et see vist päris hea
Hinna ja kvaliteedi suhe on paigas selle lambiga. Käes tundub korralik, mitte mingine käkk ja näitab ka väga hästi. Pimedal ajal kottpimedal maanteel on väga mõnus ning kuna käin tihti Vormsil maakodus siis siin ka suurepärane.
Mul sõber on ühes auto esinduses tööl ja tal nö "ametiautol", on küljes ka analoogne riba E tähisega ja legaalne.
Tootjat ei mäleta,aga nii palju ta kurtis,et eelmisel autol(need demo autod) olid tal ümmargused keskmise suurusega LED prosed(vist CIBIE) ja need
olevat olnud kõvasti paremad.See riba olevat tal palju kallim ja andmete järgi võimsam,aga valgustamine kehvem.
Aga sellel kodale see riba iseenesest lausa sobib.Tee omale selline lülitus,et ühes asendis(nö pollari jaoks) on töötulena lülitatav ja teises
asendis läheb ka koos kaugtuledega tööle.
Tsitaat: |
Lightbari juhtmed ümber tehtud täpselt nii nagu vaja on.
Lisaks hakkavad vaikselt saabuma vidinad otsese rehvirõhu kontrolli, parkimiskaamera (pesuriga) ning elektrilise tagaluugi jaoks.
Jubinad vaikselt saabuvad. Täna tuli el.tagaluugi juhtmestik. Nippet näppet vidinaid veel vaja ja võib selle kõik külge ära laduda.
Räägi veidi lähemalt plaanist lisada el. tagaluuk. Kas kasutad Skoda originaal luugi amorte (mootoritega) või mõnda muud toodangut? Teada fakt on see, et luugi mootorid on selle auto üks kulukamaid miinuseid (400 per tk). Ise ka loodan ja ootan oma autol, et kas peavad ikka selle talve vastu. Siianii pole leidnud netist ühtegi õpetust või lahendust, kuidas mootori ülekannet saaks määrida ja hooldada nii, et amordid oleksid pärast ka kasutuskõlblikud.
Ikka läheb kõik originaal juppidega. Poolast võimalik saada ca 60 tükk neid amorte.
Nonii. Pakke kõvasti saabunud ja netist tellitud asjadest ainult summer ja rehvirõhu juhtmestik puudu. Esindusest tellitud jubinad peaksid ka kohal
olema ainult vaja järgi minna.
Teeme siis nimekirja ka asjadest mida vaja läheb
Otsene rehvirõhk
Andurid - 3AA907275F OLEMAS (www.vwmodul.de)
Can Gateway - 7N0 907 530 AN või BC või CG või BL OLEMAS (allegro.pl)
Juhtmed OLEMAS (aliexpress)
Aju - 3AA907273F või 3AA907273D OLEMAS (allegro.pl)
Aju hoidik - 3AA907538 OLEMAS (allegro.pl)
el. tagaluuk
Amordid - 2x 3T9827851B või 3T9827851A OLEMAS (allegro.pl)
Kaablid - kufateci toodang OLEMAS (kufatec.de)
Aju - 1x 7N0959107 või 7N0959107A või B või C või E OLEMAS (allegro.pl)
Nupp - 1x 3D0959831D OLEMAS (esindus)
Nupp - 1x 3T0959831 OLEMAS (cars-equipment.com)
Luku vastus - 1x 4F9827383A või 4F9827383E OLEMAS (eestist lammutusest)
Amordi kinnitus - 4x 3T9827850 OLEMAS (esindus)
Summer - 8E0919279 OLEMAS (carsystems.pl)
Kunagi peaks ka luugiga kaasaskäiva lisana panema pagasiruloo mis ise teise astmesse tagasi sõidab automaatselt kui luuk avada, aga seda vaatab.
Sellejaoks vaja uusi pagasiruumi plastikuid koos servodega.
Iseavanev pagasiruloo
Vasakpoolne
3T9867761A
3T9867761C
3T9867761E
Parempoolne
3T9867762A
3T9867762C
3T9867762E
Kaamera
Juhtmestik - poolakate toodang OLEMAS (carsystems.pl)
Kaamera pesuriga - 5TA827566B OLEMAS (vwmodul.de)
Aju hoidik - 3c0971502B OLEMAS (allegro.pl)
higline aju - 7N0907441, 5N0907441, 3AA907441, 3C0907441, 3C8907441 OLEMAS (allegro.pl)
Pesuri ühendused - 4x 5J0955871A OLEMAS (esindus)
Y toru pesurile - 1x 1J0955873D OLEMAS (esindus)
Pistik - 8K0973754 OLEMAS (esindus)
Tänase seisuga kaameral pilt ees ja can gateway vahetatud + tarkvara uuendatud kõige uuemaks. Kaameraga oli alguses jama kuna superbile pole ju
paigaldatud kaamerat. Seega ei osanud ajud omavahel suhelda ja läksid kaklema. Aitas selle vastu kaamera tarkvara muutmine (ohtlik ettevõtmine kuna
võimalus aju telliskiviks muuta). Tänasega peaksid kaks puuduolevat pudinat jõudma ning esimesel võimalusel tuleb kõik see pudipadi peale ära
paigaldada.
Pikal nädalavahetusel kulutasin siis paar päeva aega ja lõpptulemusena veetud juhtmed rehvirõhu kontrolli ja elektrilise luugi jaoks. Lõigatud auk
kaamera jaoks ning kaamera ka paigaldatud. Kaamera pesusüsteem toimib. Paika läks ka tagaluugi külge sulgemise nupp. Rehvirõhu kontrolli aju ka
paigas.
Teha jäi siis:
Lõpetada el luugi paigaldus (luku vastus, amordid)
Lõpetada kaamera paigaldus (aju paika panna ja juhtmed eest taha ära vedada)
Väga tubli töö! Kui saladus pole, siis millise Aliexpressi toote otsese rehvirõhu juhtmesarjaks valisid?
Tsitaat: |
Niipalju võin öelda eelpostitajale, et amordi määrimisest ei aita. Nende töö lõpetamise põhjus on sees niiskus tänu purunenud mootori tihendile ning
ussitavad läbi mootori harjade vedrud. See siis esmane hinnang asjale. Kui mõelda välja kuidas amort lahti saada ilma lõhkumata on neid võimalik
teoorias remontida. Üritan siin katsetada ja möllata. Selle nädalavahetusega peaks loodetavasti luugi tööle ka saama.
Praeguseks hetkeks välja mõelnud kuidas amorte lõhkumata lahti saada. 3 tükki laiali kiskunud ja kõigil üks ja sama viga sees. O rõngas saba andnud ja harja vedrud läbi ussitanud. Põhimõtteliselt on võimalik neid amorte taastada täitsa. Seda tuleviku jaoks hea teada kui peaks vaja minema.
Väga hea, nüüd on asi selge, mis seal amordis ära väsib. Räägi paari sõnaga või pane pildimaterjali juurde, et kuidas amorti lahti võtta nii, et midagi katki ei tee?
Homme kui aega ja viitsimist on siis võin üritada mingise pildimaterjaliga writeupi teha.
Jälgin huviga teemat, kuna on päris hea, et meie hulgas veel kuldsete kätega ise tegijaid leidub... Kas see majanduslikult mõttekas on, on iseküsimus, tegemise rõõm aga kindlasti.
Ohhei majanduslikult kasulik ei ole ühegi auto ehitamine kui seda just teenusena ei tee. Praegusel hetkel on küll selle auto puhul, et veel tõstavad
lisad natukenegi tema väärtust.
Jutt siis amortide lahti võtmisest
Kõigepealt oleks vaja kuumafööni millega siis kuumutada pildil ristkülikuga märgitud osa amordist samal ajal ühtlaselt amorti ringiratast keerutades.
Liiga kaua ühe koha peal hoida fööni siis võib natukene plastikut kõrvetada, aga lõppkokkuvõttes ei juhtu sellest midagi. Siin tuleb kannatust varuda
ja rahulikult toimetada. Aegajalt siis proovida ja toetada üks amordi ots vastu maad ja lükata amordi korpust noolega näidatud suunas. Tahab suht
korralikku jõudu saada, aga kui ennem hakkab amort kokku jooksma siis tuleb edasi kuumutada.
Kui kate ilusti maha libisenud tuleb mootorit katvad plastikud eraldada (käivad pooleks) ning ongi mootor käes.
Mootorit lahti võtta on kõige lihtsam tegevus. Kõigepealt metall kõrvad eemale painutada ja siis tõmmata kaant (see pool kus juhtmed on) eemale ja
tuleb ludinal lahti. Seejärel kui tahta teha mootorile täielik taastamine koos rooste eemaldusega tuleks rootor ka seest eemaldada. Sellejaoks tuleks
läheneda teiselt poolt ja eemaldada mootori ümber olev kleeps. Kleepsu all on pisikesed pin-id mis korpust koos hoiavad. Peenikese terava asjaga need
sisse koputada ja saabki täiesti lahti ära võtta mootori. Dremeli ja traatharjaga eemaldada korrosioon, paigaldada uued harjavedrud jne. Kokku tagasi
panna uue silikooniga kõik ning mootori ümber uus kummitihend leida.
Nonii. See ka siis töötab nüüdseks
Kas siia foorumisse videoid ei saagi postitada?
https://www.youtube.com/watch?v=nTXKsGxTgPo&feature=youtu.be
Suverehvi hooajaks veel pärisvalmis ei ole, aga tasapisi edeneb. Nüüd vaid teha eeltöö ja oodata värvi.
Suverattad all ja rehvirõhu andurid velgede küljes. Rehvimõõduks 235/35/19 ja rehviks Point-s Summerstar sport 3. Olid passatil samad rehvid all ja
olin väga rahul. Nagu ikka minu asjadega siis ükski asi, ei lähe liiga lihtsalt. Selleks, et rehvirõhku hakkaks kellaplokis näitama tuleb kellaplokile
saada peale vähe uuem tarkvara kuid see enam nii lihtne ettevõtmine ei ole. Välismaalased peavad EEPROM-i korda tegema peale tarkvara uuendust ning
seda kaugjuhtimisega
Vahepeal halvad asjad ka. Webasto aju suri maha (õnneks saab eestis remontida) ning kliimapump ka vist saba andnud, seega tuleb ära vahetada. Lisaks
tahaks saada uuemat bluetoothi moodulit kuna praegune ei toeta muusika info näitamist ekraanil.
Ilus velg. Minu maitsele pisut suurevõitu aga välimuselt päris kena.
Kus värviti? Mul ootavad ühed 17" kerged veljed värvimist.
Tsitaat: |
Saad sa mulle oma kliimapumba koodi öelda - võib juhtuda,et on mõistliku hinnaga vähekasutatud originaalpumpa pakkuda.
Kahjuks hetkel enda koodi ei tea niimoodi öelda. Hetkel sain pumba ja ülejärgmisel nädalal vahetatakse ka see ära. Tänud pakkumast!
Lõppudelõpuks sai siis rehvirõhu saaga ka lahenduse. Nimelt olin soetanud liialt uue aju millel peal Component Protection ja minu autoga see tööle
poleks hakanud niisama. Lahendus siis see, et tuttava autol mulle sobiv rehvirõhu aju ning minu aju hakkab ka tema auto peal tööle. Mõeldud tehtud,
vahetasime ajud ära. Tema sai paar lisamenüüd tänu uuemale ajule ja mina sain lihtsalt asja tööle. Lõpp hea kõik hea.
Ohh pea on mõtteid täis mida järgmisena paigaldada tahaks. Uue koda Yeti pealt amundsen makk, iseparkimine 2.0 (suudab ka tagurdada autode vahele
mitte ainult külgboks, vajalik ka amundseni jaoks), automaatsed kaugtuled, isetumenevad küljepeeglid, kessy, adaptiivne püsikas, facelifti tagatuled.
Eks näis mis neist asjadest ka reaalselt töösse läheb.
Sai korra kaamera ette satutud jälle.
Tsitaat: |
eks maitse asi aga minuarust hallmetallikdiisel koos punaste valgedega väga ei sobi
Tsitaat: |
Tsitaat: |
miks mitte Skoda orig. veljed - Callisto, Luxon etc?
Tsitaat: |
Need veljed Superbil on veel enam vähem, aga Audi velje suurus, disain ja värv
Tsitaat: |
Ardil juhtus täna väga paha asi
Sõnum kopeeritud tema facebooki seinalt:
Nonii järg siis minuni jõudnud. Kuigi ilmselt lootusetu teema siis võib ikkagi proovida. Nimelt varastatud täna öösel auto küljest Auxbeam LED
töötuli. Tundemärkidest oksüdeeruvad otsad ning läbilõigatud juhtmed. Kui keegi juhtub kuskil müügis nägema (pandimajad, veeb jne) oleksin väga
tänulik info eest. Kaduma läks ta Tallinnas Lasnamäel Tuha tänaval.
19.06.17 sai tehtud 60 000 hooldus
Kõik õlid ja filtrid
LS 245126
hoolduse käigus said vahetatud ka esimene vasak rattalaager, tagumised amordid (Sachs) ja tagumised läbilöögi puksid.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Endal oli mingi mõte, et kasutaks ära kangi kõrval olevad vabad augud kui sinna lüliti leiaks.
Tsitaat: |
Tsitaat: |