Foorumi logo

Škoda Fabia Elegance 1,2 TSI 81KW Urmas66
urmas66 - 06.05.16 11:29

Selline ta siis tuli


https://goo.gl/photos/Ue5giTG6Ljc23sLx8

Fotode lisamine siin foorumis on täiega ajuvaba,no ei saa seda pilti siia üles.Ei ole veel siiani aru saanud ,mis kriteeriumitele see vastama peab.

Aga auto on igati ok,mina rahul ja naine ka rahul.Lisadest,mis meelde tuleb oli kahevärviline kere ja mustad veljed,nahkrool nuppudega,Bolero,tulepesurid,pagasivõrgud, park andurid ja veel nipet näpet,sest ega seal palju Elegance varustusele lisaks võtta polegi.Xenon tulesid ja seisusoojendust oleks ka taht,aga neid ei saa Fabiale.


kkaurkk - 06.05.16 16:03

Head sõitmist :-) Enda omal 23 000 tuhat ees ja ikka veel rahul.


jato - 06.05.16 17:12

Muretuid kilomeetreid ja ootame sisukaid ülevaateid nagu seni oled kirjutanud.


urmas66 - 07.05.16 15:35

Tsitaat:
Algselt postitas: jato
Muretuid kilomeetreid ja ootame sisukaid ülevaateid nagu seni oled kirjutanud.


Tahtsin ka täna seda proovida,et linnas poes käia,aga ei õnnestunud.Eile õhtul proovis väimees,täna päeval tütar,õhtul läheb naine kuskile ise oma autoga(muidu pidin teda ikka viima-tooma).
Tuleb välja ,et meie pere populaarseim auto.:)


Ranx - 07.05.16 21:49

Tsitaat:
Tahtsin ka täna seda proovida,et linnas poes käia,aga ei õnnestunud.Eile õhtul proovis väimees,täna päeval tütar,õhtul läheb naine kuskile ise oma autoga(muidu pidin teda ikka viima-tooma).
Tuleb välja ,et meie pere populaarseim auto.:)


No kui hoolduse aeg tuleb ,siis saad kindlasti auto jälle enda kätte ;)


urmas66 - 02.10.16 09:37

Fabia nüüd suve ära sõitnud ja kõik igati OK.
Kuna nüüd jõudsid kätte pimedad õhtud,siis selgus,et tuled pole just kõige paremad.On talutava,aga võiks olla paremad.Muidugi võib olla ka see viga,et originaal lambid mingid erilised juustud ja ostsin Osrami Night Brakerid.
Aga vasaku lähitule pirni vahetamine ei ole kõige lihtsam.Paremale pääseb ligi,aga vasku vahetamiseks peab ilmselt akut nihutama.
Kui nendest abi pole,siis peab ilmselt vuhvel xenonid sinna vaatama.Siiani ei mõista,miks neid sellele autole tehasest ei saa.
Üritan mõnipäev ära vahetada,täna läks naine linna ja kiiret vahetust enne seda teha ei õnnestunud.


kkaurkk - 02.10.16 15:57

Kas ainult lähituled? Ja kus kohast ost toimus.

Mul on hägusalt meeles, et manuaalis vist räägiti midagi, et rattakoopast tuleb midagi lahti keerata ja sealt kaudu läheneda.

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Fabia nüüd suve ära sõitnud ja kõik igati OK.
Kuna nüüd jõudsid kätte pimedad õhtud,siis selgus,et tuled pole just kõige paremad.On talutava,aga võiks olla paremad.Muidugi võib olla ka see viga,et originaal lambid mingid erilised juustud ja ostsin Osrami Night Brakerid.
Aga vasaku lähitule pirni vahetamine ei ole kõige lihtsam.Paremale pääseb ligi,aga vasku vahetamiseks peab ilmselt akut nihutama.
Kui nendest abi pole,siis peab ilmselt vuhvel xenonid sinna vaatama.Siiani ei mõista,miks neid sellele autole tehasest ei saa.
Üritan mõnipäev ära vahetada,täna läks naine linna ja kiiret vahetust enne seda teha ei õnnestunud.


urmas66 - 02.10.16 16:31

Tsitaat:
Algselt postitas: kkaurkk
Kas ainult lähituled? Ja kus kohast ost toimus.


Sa pead silmas,et kas ainult lähituled kehvapoolsed?Ei ,mitte ainult lähituled,ka kaugtuled pole suurem asi,aga pääseb ligi ikka seestpoolt.Lihtsalt aku jääb ette ja ei mahu sinna ligi.


urmas66 - 02.10.16 19:18

Nii, esitule pirnid vahetatud,Osram Nightbraker-te vastu ja valgus saabus ka selle auto ette.
Ja,kui tõsiselt,siis tehase lambid ikka juustud ja tuled iseenesest täitsa head.Viis miinus paneks mina nüüd hindeks.No päriselt,nagu öö ja päev ,võrreldes originaalidega.Kaugtuli valgustab tunduvalt paremini,kui Octavia bi-xenon kaugtuli. :o
Originaal pirnid,kusjuures no-name ehk ei mingit tootja märki ühelgi neljast.Mis vahetamisse puutub,siis peale vasaku lähitule saab teised ilma lisa liigutusi tegemata vahetada,aga vasaku lähitule vahetamiseks,peab kas logari maha rebima,nagu manualis(parema jaoks ka sama soovitus) kirjas, või minu arust lihtsam ja puhtam töö oli aku maha võtta.Mina oma ,mitte kõige väiksemate kätega sain igal juhul nii tehtud.
Natuke pusimist on pirne tagasi pannes õigesse asendisse fikseeritud saada,aga õnneks on ainult üks õige asend ,nii et valesti minna ei saa,erinevalt paljudest teistest autodest.Pirnid siis H7 ,kui kellegi vaja seda infot.
Avastasin pimedas tulesid proovimas käies ühe huvitava lisa,mida Scoudil pole.Nimelt hakkavad sellel autol pimedas tagurdades esimesed nurga (või pööramise) tuled põlema(mõlemad korraga).Väga mõnus asi muideks.


kkaurkk - 03.10.16 06:46

Jah, mulle tundub lähituli olema lahja. Aga kui ütled, et ka kaugtuli läks oluliselt paremaks, siis peab nädalavahetusel ette võtma pirnide vahetuse.

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: kkaurkk
Kas ainult lähituled? Ja kus kohast ost toimus.


Sa pead silmas,et kas ainult lähituled kehvapoolsed?Ei ,mitte ainult lähituled,ka kaugtuled pole suurem asi,aga pääseb ligi ikka seestpoolt.Lihtsalt aku jääb ette ja ei mahu sinna ligi.


urmas66 - 03.10.16 08:33

Kui juba vahetama hakkad,siis pane ikka kõik 4 uued,üks tegemine.Alla tunni pusimist oli minul,aega ei võtnud.Aku eemaldamiseks vaja 13 ja 10 võti ning lapik kruvikas,sest klemmid oli nii kinni aku küljes,et pidi neid veits laiali suruma.Peale aku eemaldamist oli vaja ka kell õigeks panna,muud asjad seadeid ei muutnud.
Logarist läbi minekuks oli vaja ilukilbi eemaldamise tööriista,mida mul polegi,sest autol valukad all.:D


vamps - 04.10.16 14:27

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
...
Avastasin pimedas tulesid proovimas käies ühe huvitava lisa,mida Scoudil pole.Nimelt hakkavad sellel autol pimedas tagurdades esimesed nurga (või pööramise) tuled põlema(mõlemad korraga).Väga mõnus asi muideks.


Millised need nurga või pööramise tuled on? Udutuled?
Minu tavalisel octavial hakkavad tagurdades mõlemad udutuled põlema.


urmas66 - 04.10.16 14:48

Need samad jah,kui pöörad siis läheb vastavalt see tuli põlema,kummale poole keerad.Ududeks on neid raske nimetada,sest ette nad tegelikult ei näita.Minu Scoudil need ei lähe tagurdades põlema.Kui tavalisel Octavial lähevad,siis äkki peaks mul ka minema.Peab asja uurima.


Tsitaat:
Algselt postitas: vamps
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
...
Avastasin pimedas tulesid proovimas käies ühe huvitava lisa,mida Scoudil pole.Nimelt hakkavad sellel autol pimedas tagurdades esimesed nurga (või pööramise) tuled põlema(mõlemad korraga).Väga mõnus asi muideks.


Millised need nurga või pööramise tuled on? Udutuled?
Minu tavalisel octavial hakkavad tagurdades mõlemad udutuled põlema.


maxe - 05.10.16 09:41

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Need samad jah,kui pöörad siis läheb vastavalt see tuli põlema,kummale poole keerad.Ududeks on neid raske nimetada,sest ette nad tegelikult ei näita.Minu Scoudil need ei lähe tagurdades põlema.Kui tavalisel Octavial lähevad,siis äkki peaks mul ka minema.Peab asja uurima.


Tsitaat:
Algselt postitas: vamps
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
...
Avastasin pimedas tulesid proovimas käies ühe huvitava lisa,mida Scoudil pole.Nimelt hakkavad sellel autol pimedas tagurdades esimesed nurga (või pööramise) tuled põlema(mõlemad korraga).Väga mõnus asi muideks.


Millised need nurga või pööramise tuled on? Udutuled?
Minu tavalisel octavial hakkavad tagurdades mõlemad udutuled põlema.


Ega udutuled ei näitagi ette ju palju, tegemist tuledega mis laiendavad valgus vihku kehva nähtavusega oludes et näeksid tee serva. See et nad automaatselt pöörates tööle lähevad on väga mõistlik lahendus.
Elegance ja kallimates varustuses astemetes peaksid olema need standard varustuses. Kui nad tööle ei lähe, aga see moodul või mis iganes asi seal neid kontrollib on olemas, siis peaks piisama elektroonilisest aktiveerimisest.


urmas66 - 05.10.16 11:47

Škoda udukad ei näita jah ette peaaegu üldse ehk mendega ei näe isegi aeglaselt sõita,pigem nad ikka selle pööramise peale rihitud.Seda ,aga ei saa öelda kõigi autode kohta.Osadel on seal nn udukas kaks pirni ka sees.
Volvol näitasid korralikult ja nägi udus ja lumesajus ka ainult udukatega sõita.Mitsu Outlanderil samuti.Fordil ei näidanud üldse midagi.


diesel - 05.10.16 12:45

vabandust, aga mis mõte on ees mõne tule süttimisel kui käsil on tagurdamine?


Ranx - 05.10.16 13:17

Osadel autodel näitavad niinimetadud udukad ka osaliselt küljele ,ning kui tagurdades keerad ,siis näed ka kuhu sa keerad ja on abiks küll .


vamps - 05.10.16 13:43

Tsitaat:
Algselt postitas: Ranx
Osadel autodel näitavad niinimetadud udukad ka osaliselt küljele ,ning kui tagurdades keerad ,siis näed ka kuhu sa keerad ja on abiks küll .


Just. Tegelikult päris hea lisa teinekord. Tagurdades pead ka mõnikord rooli keerama ning jälgima, et esiosa kuskile vastu ei lähe vms.

Kui Scoutil kurvifunktsiooniga udutuled on, siis võiks saada ka tagurdades neid sättida põlema. Kuidas seda teha, peaks ilmselt natuke guugeldama.


urmas66 - 05.10.16 19:07

Helistasin automüüjale ja tema väitis,et tema Scoudil on see funktsioon töös.Ütles,et vaataksin setingutest"Lights" alt,et äkki on mingi linnuke tegematta,aga sellist asja pole menüüs isegi olemas.
Just täna tagurdasin kottpimedas Fabiaga ja see lisa lööb küljelt mõnusalt valgeks.
Väga mugav lisa igaljuhul.No varsti oma autol hooldus,lasen siis neil asja üle vaada,ei viitsi selle asjaga niisama sinna minna.


hulgus - 07.10.16 20:38

Tsitaat:
Algselt postitas: vamps
Tsitaat:
Algselt postitas: Ranx
Osadel autodel näitavad niinimetadud udukad ka osaliselt küljele ,ning kui tagurdades keerad ,siis näed ka kuhu sa keerad ja on abiks küll .


Just. Tegelikult päris hea lisa teinekord. Tagurdades pead ka mõnikord rooli keerama ning jälgima, et esiosa kuskile vastu ei lähe vms.

Kui Scoutil kurvifunktsiooniga udutuled on, siis võiks saada ka tagurdades neid sättida põlema. Kuidas seda teha, peaks ilmselt natuke guugeldama.

Kaabliga saab igasugu asju teha. Mul tuttav VAG-i ajukirurg lülitas minu Octavial kurvituled üldse välja ning "leaving home/coming home" tuled sättisime ka sedasi, et xenonite asemel süttivad hoopiski udukad :D Ma seda kurvitulede süttimist tagurdamise ajal küll tähele ei pand-vbl isegi põlesid ;) Sealt menüüst saab ka mõningaid asju sättida , vastavalt siis linnukese lisamise või eemaldamisega a kaabliga saab rohkem.


urmas66 - 22.10.16 07:12

Fabiale läksid alla esimesed talvekad nende velgedega ja Bridgestone Blizzak Blizzak WS80 88T lamellidega 185/60R15.Originaalid olid 215/45R16,mis on sellele autole talveks ilmselgelt liiga laiad.Rehv ,on võrreldes all olnud suve Bridsudega , ikka ülivaikne.Isegi 130 sõites on kuulda pigem tuulekohinat kui rehvi müra.Enne oli vastupidi.Auto läbisõit 4800km ja ei ühtegi muret.

http://media.motoral.ee/productfiles/AU44652/image/AU44652.jpg


urmas66 - 06.11.16 08:06

Käisin eile Fabia talverehve jäistel külavahteedel proovimas ja jäin väga rahule.Käisin ka tankimas ja peale tankimist vaatasin,et mis siis selle putuka keskmised kulud on.Üllatuseks olid numbrid suht suured,üld keskmine oli kompu järgi 7,0.
Naine sõidab tööle umbes 25-26km, millest 6,5km on 60-ne tee,siis 13km neljarealist,siis üks väike ummik Pääskülas vasakpööret tehes ning sealt veel mõned km-d mööda Kadaka pst-d.Tegelikult suht stabiilne liikumine.Tagasi koju tavaliselt takistusi ei ole.Ehk kokkuvõtvalt võiks öelda et maantee/linn 80/20%.
Škodad on meie peres ikka joodikud mõlemad.Naine sõitis umbes sama(7,5-8) kuluga ka eelmise 2,0l 103kw Ford Mondeoga.


maxe - 06.11.16 17:19

Äkki on asi jala raskuses? :D
Nali naljaks, eks ta siin külmaga võtabki rohkem ehk, aga see keskmise kütusekulu näit kompuutriis on ikka suht aia teibad seal üldiselt :)

Kuidas auto käitumuine muid 185/60R15 vs 215/45R16 rehvidel tundub? Isiklikult loobusin väikesama tolliga rehvide kasutamisest, 195/50R16 tundub siiamaani piisav Tallinna teedel liikumiseks.


roosteuss - 06.11.16 21:31

Sama auto läbisõidul 6000-9000 keskmine kulu 5,8.Umbes 80 protsenti läbisõitu linnas pikkusega max 5km,maanteesõiduks on korra nädalas 2x17 km.Kompuutrit pole mõtet usaldada Rakvere-Tallinn-Rakvere pluss paarkümmend kilti linnas, kompu järgi püsival kiirusel sõites ei nüinud kordagi kulu alla 4,8 takimise järgi oli keskmine 4,4,see on ka rekord,eks mõju avaldab ka see et enamus teest oli neljarealine ,pole vaja äkilisi möödasõite teha.Kasutan 98 besiini kuna sellega sõitma hakates suurenes läbisõit paagitäiega umbes 10 protsenti.Oma osa on ka kindlasti 185 rehvides ja kuna ma sõidan endale siis mulle ei ole oluline välimus vaid müratase siis kasutan 15 tolli velge kuna mida madalamaks rehvi profiil läheb seda mürarikkamaks muutub auto salongis.Ja kui arvestada et vedrustuse häälestamist selle hinnaklassi autole on palju loota siis on kõrgem rehviprofiil viletsamadel tänavatel igati õigustatud.


kkaurkk - 07.11.16 09:12

Läbisõit 32,5 tuhat. Alates eelmise aasta juulist. Keskmine kulu selle aja peale on 6,034 Panen asju kirja Fuelio app-iga. Suvel 16 tolli rehv ja talvel 15 tolli, mis need originaal laiused siis ka on, peas ei ole.
7 saja peale olen väga vähe näinud. Peamiselt kui käru on taga, või tõesti hirmus ummik ja uimad kogu aeg olematu kiirusega. Muidu saan suvel 4.8 tööle sõites tühja linnaga - 10 km maanteed ja ülejäänud linn. Liigun hommikul veidi enne 7-t et ei peaks ummikutes istuma. Ja koju sõites, kui linnas rohkem rahvast, aga veel pole tipptund, siis on lõpuks nii 5.8 - 6,2.

Maanteel mängib olulist rolli, kas tiksuda lubatu piires või gramm alla või siis sõita +20 piirides. Vahe on ca 1 - 1,2 liitrit. Seda siis minu masinal.


urmas66 - 07.11.16 11:27

Tsitaat:
Algselt postitas: maxe
Äkki on asi jala raskuses? :D
Nali naljaks, eks ta siin külmaga võtabki rohkem ehk, aga see keskmise kütusekulu näit kompuutriis on ikka suht aia teibad seal üldiselt :)

Kuidas auto käitumuine muid 185/60R15 vs 215/45R16 rehvidel tundub? Isiklikult loobusin väikesama tolliga rehvide kasutamisest, 195/50R16 tundub siiamaani piisav Tallinna teedel liikumiseks.


185/60R15 on igati ok sellele autole,see tal ju nö standard varustuse mõõt ongi.Kuna ostsin nii kui nii teised veljed,siis võtsin 15tolli, on pehmem jääkonaratel kolistada ka.
Nüüd ilmselt ka suurema kulu lahendus leitud,proua nimelt laseb nii kodus kui tööl,min pool tunnikest tühikäigul soojeneda,et oleks mugavam autosse tulla.Enne oli ka minu mäletamist mööda umbes 6 see kulu.Ja jalg tal raske kohe kindlasti,on olnud juhus,kui ta minust enne kodus oli ,kui ma tsikliga samat teed tulin.


Ranx - 08.11.16 22:39

Ehk peaksid erksama mootorratta hankima ;) ,pakun välja ,et sõidad enduroga .


urmas66 - 04.04.17 13:27

Täna käsin autot pesemas ja nägin,et läbisõiduks on 9000km tekkinud.
Keskmine kütuse kulu oli longterm 6,2l.
Viimase kuu jooksul pole sellega linna satutud.Pärnu mnt-Ringtee-Suursõjamäe edasi tagasi on trajektooriks.Mingid ummikud seal ikka on,nii et puhas maantee see ei ole, aga 90%maantee/10%linn võiks öelda.
Minu arust veits palju väikese auto kohta,mis veab 55kg naisterahvast.


rstdi - 04.04.17 13:41

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Täna käsin autot pesemas ja nägin,et läbisõiduks on 9000km tekkinud.
Keskmine kütuse kulu oli longterm 6,2l.
Viimase kuu jooksul pole sellega linna satutud.Pärnu mnt-Ringtee-Suursõjamäe edasi tagasi on trajektooriks.Mingid ummikud seal ikka on,nii et puhas maantee see ei ole, aga 90%maantee/10%linn võiks öelda.
Minu arust veits palju väikese auto kohta,mis veab 55kg naisterahvast.

Naine äkki tallab? :D


rain - 04.04.17 14:44

Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Täna käsin autot pesemas ja nägin,et läbisõiduks on 9000km tekkinud.
Keskmine kütuse kulu oli longterm 6,2l.
Viimase kuu jooksul pole sellega linna satutud.Pärnu mnt-Ringtee-Suursõjamäe edasi tagasi on trajektooriks.Mingid ummikud seal ikka on,nii et puhas maantee see ei ole, aga 90%maantee/10%linn võiks öelda.
Minu arust veits palju väikese auto kohta,mis veab 55kg naisterahvast.

Naine äkki tallab? :D


või pumpab kütsi välja paagist? topsikumaan rsk :D


kkaurkk - 04.04.17 18:09

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Keskmine kütuse kulu oli longterm 6,2l. 90%maantee/10%linn võiks öelda.


Sama mootor, Combi. Keskmine 6.1. 60% maantee ja 40% linn. Tugevalt sõltub kas suvi või talv. Suve keskmine tuleb 5.8 juurde. Ja eelmine kord kui oli juttu kütusekulust, siis sul kallis kaasa soojendas juppi aega enne sõitu masinat. Et suhteliselt samasse kasti see kulu.


urmas66 - 01.05.17 11:44

Paigaldasin täna kapoti amordid ja avastasin ka vigu koostekvaliteedis :D .Nimelt kapott istus 2-3 milli paremal pool.Kuna kartsin,et võin hinged paigast ajada,siis igaks juhuks märkisin markeriga enne lahti keeramist asendi ära(sams enne ei kontrollinud asendit tiibade suhtes),aga tuli välja ,et poleks põhjust olnudki märkida algasendit.Pidin pärast nii kui nii isegi kapoti lukku timmmima,et asi ilusasti paigas oleks.
Järgmiseks nädalaks ka hoolduse aeg pandud,läbisõit aastaga tervelt 9400km.
Üllatuseks oli ,et õli tasapind peaaegu min peal.Tundub,et 15tkm ei veaks vist väljagi ilma juurde lisamata.
Mersul ka 9500km läbi sõidetud ja tasapind täpselt sama ,mis tehasest.Kompu näitab hoolduseni 28200km.


rihonet - 01.05.17 14:18

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Paigaldasin täna kapoti amordid ja avastasin ka vigu koostekvaliteedis :D .Nimelt kapott istus 2-3 milli paremal pool.Kuna kartsin,et võin hinged paigast ajada,siis igaks juhuks märkisin markeriga enne lahti keeramist asendi ära(sams enne ei kontrollinud asendit tiibade suhtes),aga tuli välja ,et poleks põhjust olnudki märkida algasendit.Pidin pärast nii kui nii isegi kapoti lukku timmmima,et asi ilusasti paigas oleks.
Järgmiseks nädalaks ka hoolduse aeg pandud,läbisõit aastaga tervelt 9400km.
Üllatuseks oli ,et õli tasapind peaaegu min peal.Tundub,et 15tkm ei veaks vist väljagi ilma juurde lisamata.
Mersul ka 9500km läbi sõidetud ja tasapind täpselt sama ,mis tehasest.Kompu näitab hoolduseni 28200km.


Tundubki, et enam vähem kõikdel uutel autodel on alguses õlikadu. Enda superbiga sõitsin esimesed 15k kilomeetrit ära ja enda imestuseks püsis õli normis. Nüüd siis on pikk välp(30th km) ja siiani ka kõik ok. Autol läbisõit siis hetkel 30+th km ja hoolduseni ca 10th jäänud.
Samas sõber ostis uue honda civicu ja jäi õlituli põledes teepeenrale, tegemist oli siis bensukaga. Ei ole isegi aru saanud, et millest see õlikadu tuleb.


markus - 01.05.17 15:42

Selle õliga on kummaline. Naisel Octavia 1.4TSI ja 2x on tahtnud juurdevalamist, nii enne esimest hooldust kui ka nüüd esimese ja teise vahel. Valasin 1L peale ja sai täpselt mõõteskaala keskele. Ülemiste Molleris teatas leti taga istunud poiss, et tehase poolt on lubatud kadu 1L 5000km kohta. Päriselt w?:o 30 tuhhi aastas sõidad, siis saad lisaks pikale välbale veel ju ca 1,5 õlivahetust.
Vaatasin täna ka Passati õlinäidu ära, ilusti keskel ja seni pole kordagi juurde küsinud. Longlife tsükkel ja 1 hooldus tehtud.


roosteuss - 01.05.17 17:03

Iga mootor on vist erineva iseloomuga,endal oli17000 juures võibolla paar millimeetrit vähem kui ostes,esimesed 5000 sai päris rahulikult ka kulgetud,võibolla see ka mõjutas.


urmas66 - 01.05.17 19:45

No minu jaoks on see ikka imelik,kui uuele autole peab enne 200000km täitumist hoolduste vahel õli peale valama.Siiani pole seda alates 1997 a toodetud mitmest autost ühegagi enne teinud ja neid on olnud 4tk. Fordid 195tkm ja 198tkm ,Mitsu 170tkm,Volvo 395tkm millel valasin peale 320tkm ja 340tkm hoolduse vahel esimest korda liitri(kogus mootoris 7l) 336tkm pealt.Ehk siis 16tkm peale vahetust,mis on suurema läbisõidu pealt ,kui Škoda välp üldse ongi.
Ma nagu tean mis mootris sees on ja mis seal kuidas käima peab,aga kuhu see õli uuel mootoril kaob?Kui välja ei tilgu,näitab minu jaoks see ikkagi viletsat kooste kvaliteeti.Ma olen oma elus ikka üsna mitu mootorit kokku lahti teinud ja nö sisse kodeeritud õlikulu oli ainult nõukogude mootoritel ja tingitud ebatäpsest koosetkvaliteedist.Aga ka seal sai asju nii sättida,et õlikulu oli pea olematu.
Kuidagi eriti torkab see õli jama silma VW grupi tehnikaga.Samas müügimees kinnitas käsi südamel,et need probleemid on III põlvkonna Octavia ja Fabiaga lahendatud.Minu näitel siis probleem jätkuvalt olemas,olenematta,mis nad oma esindustes selleks ametlikuks kuluks nimetavad.Kulu võib ka uuel autol mingil määral olla,aga see peab mahtuma hooldus välba sisse.


urmas66 - 01.05.17 19:49

Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Iga mootor on vist erineva iseloomuga,endal oli17000 juures võibolla paar millimeetrit vähem kui ostes,esimesed 5000 sai päris rahulikult ka kulgetud,võibolla see ka mõjutas.


Vahetus välp on minu mõlemal Škodal 15tkm,kuidas sul 17000 veel õli vahetamata oli?


markus - 01.05.17 21:25

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Iga mootor on vist erineva iseloomuga,endal oli17000 juures võibolla paar millimeetrit vähem kui ostes,esimesed 5000 sai päris rahulikult ka kulgetud,võibolla see ka mõjutas.


Vahetus välp on minu mõlemal Škodal 15tkm,kuidas sul 17000 veel õli vahetamata oli?

Pikk välp on ju 30tkm ja seda saad ise valida kui soovid.


urmas66 - 02.05.17 07:56

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Iga mootor on vist erineva iseloomuga,endal oli17000 juures võibolla paar millimeetrit vähem kui ostes,esimesed 5000 sai päris rahulikult ka kulgetud,võibolla see ka mõjutas.


Vahetus välp on minu mõlemal Škodal 15tkm,kuidas sul 17000 veel õli vahetamata oli?

Pikk välp on ju 30tkm ja seda saad ise valida kui soovid.


Sellist valikut polegi täna ja polnud ka 2015 ,kui Scoudi ostsin.On kaks välpa õlivahetus 15tkm ja hooldus 30tkm ehk ongi pikk hooldus välp vahepealse õlivahetusega.


tnx - 02.05.17 08:29

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
täpselt mõõteskaala keskele. Ülemiste Molleris teatas leti taga istunud poiss, et tehase poolt on lubatud kadu 1L 5000km kohta. Päriselt w?:o 30 tuhhi aastas sõidad, siis saad


Tehas "lubab" kõigile autdele päris suure kulu, lugege kasutusjuhendeid :) Ka 30a tagasi olid samasugused lubadused kirjas. Iga milligrammi pärast ei ole mõtet ju mootorit garantiiremonti võtta. Aga see ei tähenda, et kõik mootorid nii palju kulutavad. Paar suvalist näidet:
http://manuals.co/workshop/audi/100/1990-audi-100-owners-manual/4591/107
https://myportalcontent.toyota-europe.com/Manuals/Toyota/AVENSIS_EE_OM20B44E.pdf lk 540:
Oil consumption: Max. 1.0 L per 1000 km (1.1 qt./600 miles, 0.9 Imp.qt./ 600 miles)
If you consume more than 1.0 L (1.1 qt., 0.9 Imp.qt.) every 1000 km (600 miles), contact any authorized Toyota dealer or repairer, or another duly qualified and equipped professional.


Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Ma nagu tean mis mootris sees on ja mis seal kuidas käima peab,aga kuhu see õli uuel mootoril kaob?Kui välja ei tilgu,näitab minu jaoks see ikkagi viletsat kooste kvaliteeti.Ma olen oma elus ikka üsna mitu mootorit kokku lahti teinud ja nö sisse kodeeritud õlikulu oli ainult nõukogude mootoritel ja tingitud ebatäpsest koosetkvaliteedist.Aga ka seal sai asju nii sättida,et õlikulu oli pea olematu.
Kuidagi eriti torkab see õli jama silma VW grupi tehnikaga.


Kui õli välja (ega jahutusvedeliku sisse) ei tilgu, siis ta põleb ära. Mis seal keerulist on? Mina ei julgeks küll väita, et väike õlikulu tingimata ebatäpse koostekvaliteedi probleem on, mitte taotluslik kompromiss või disainil riski peale välja minek. Moodsatel aegadel kasutatakse ju üsna vedelaid õlisid, mis peaks järelikult eeldama ka tihedamat mootorit. Samas tihedam mootor liigub raskemalt, seega tarbib rohkem kütust (II põlve Škodade omanikud on kirjutanud, et pärast õlikulu likvideerimist kasvas keskmine kulu ca 0,5l ehk 6-8%) ja kulub kiiremini. Pealegi liiguvad absoluutselt tiheda mootori surverõngad mööda kuiva silindrisaina, mis omakorda kiirendab kulumist. On see siis parem või halvem, kui väike õlikulu? See muidugi ei ole vabandus väga suure kulu jaoks, hooldusest hoolduseni võiks ikka sõidetud saada. Samas ma ei nõustu väitega, et liigne kulu on VAG eripära - nt Subaru foorum kubiseb soovitustest õlivardal silm peal hoida ning minu tutvusringkonnas pole vist mitte ühtegi Toyota sõiduautot, millel poleks garantiikorras kolvirõngaid vahetatud. Ometi need on ju traditsiooniliselt "pommikindla" auto mainega margid.

CZCA mootorile (1,4tsi) kallasin 20000 kandis hingerahu huvides 300g juurde, ilma oleks ehk ka napilt pika välba lõpuni välja vedanud. Vati sees pole seda autot kunagi hoitud, aga päris rallit ka ei sõideta. Võrreldes CDAA-ga, mis tahtis juba esimese 6000 km läbimise järel pea liitri juurde saada on see väga ok.


urmas66 - 02.05.17 10:39

Tsitaat:
Algselt postitas: tnx

......See muidugi ei ole vabandus väga suure kulu jaoks, hooldusest hoolduseni võiks ikka sõidetud saada. Samas ma ei nõustu väitega, et liigne kulu on VAG eripära - nt Subaru foorum kubiseb soovitustest õlivardal silm peal hoida ning minu tutvusringkonnas pole vist mitte ühtegi Toyota sõiduautot, millel poleks garantiikorras kolvirõngaid vahetatud. Ometi need on ju traditsiooniliselt "pommikindla" auto mainega margid.......


Subaru boxer on niši toode ja sellega pole üldse mõtet võrrelda.Samas Ford,BMW,Mersu,Volvo,Renault,Nissan, Toyota LC ja mõned margid ilmselt veel, ei vaja pidevat lisamist vaid sõidavad üldjuhul hooldusest hoolduseni.Erinevalt Škodast on ka paljud neist ökod kütuse kulu kohapealt.
Ma sõitsin oma Vitoga pühade ajal Tallinn-Viljandi-Pärnu-Haapsalu-Keila-Tallinn ja sain keskmiseks kuluks 6,5l/100km.Keerasin mitmesse RMK platsi piknikule ja uitasime niisama mööda ilusaid kohti ringi.Kokku oli ring ligi 600km keskmise kiirusega 57km/h.Scoudiga ,mis kaalub ligi tonni vähem poleks ökomalt just saanud.
Teooria mootori raskest käigust ei pea kohe kohe kindlasti paika.


markus - 02.05.17 10:48

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Iga mootor on vist erineva iseloomuga,endal oli17000 juures võibolla paar millimeetrit vähem kui ostes,esimesed 5000 sai päris rahulikult ka kulgetud,võibolla see ka mõjutas.


Vahetus välp on minu mõlemal Škodal 15tkm,kuidas sul 17000 veel õli vahetamata oli?

Pikk välp on ju 30tkm ja seda saad ise valida kui soovid.


Sellist valikut polegi täna ja polnud ka 2015 ,kui Scoudi ostsin.On kaks välpa õlivahetus 15tkm ja hooldus 30tkm ehk ongi pikk hooldus välp vahepealse õlivahetusega.

Ma nüüd 100% ei julge oma pead panti panna, aga naise Ocul peaks olema ka õlivahetus 30 tuhande pealt. Minu teada ta pole rohkem kui 1x käinud ja terve ettevõte peaks neil sellise tsükliga sõitma. Aga kontrollin fakte igaks juhuks.


rraivo - 02.05.17 11:34

Hmm, Fabia kohta on Sul kuidagi suured küttekulu numbrid tõesti. Mul on Superbi long-term (0-4000km) kulu 6,3L (keskm.kiirus 44km/h).
Aga see kas välp on 15 võ 30, on täiesti enda teha. Esindus küll palavalt soovitab 15tkm õlivahetusi teha (mh hiljem ka hea müügiargument), aga vabalt võid lasta selle omal ka 30tkm peale progeda.

Huvipärast peaks oma autol ka õlivarrast piiluma, et mis seis seal on :)

Kuigi üldistada ei ole ilus, siis julgen pakkuda et enamuses ettevõtte autopargid suuresti kasutavad 30tkm välpa, eratarbijad (loe: kes ise oma auto ostavad ja seda peavad) aga pigem valivad 15tkm välba.


urmas66 - 02.05.17 15:43

Minu mõlemad autod on ostetud Kuressaare esindusest ja mulle öeldi,et õli välp on ainult 15tkm.Et nemad seda ei muuda,mis tehasest on autole peale pandud.Et varem oli ka piikk õlivahetus välp,aga nüüd enam pole.
Müügipakkumises oli kirjas hooldusvälp 30tkm.Kui auto kätte sain,siis öeldi et välba kohta annab teavitust auto ise ja seal oli kirjas ,et "oil service 14900km".
No tegelikult on see 15tkm enam vähem ok,aga siis võiks ka õli selleks mootoris jaguda :D


roosteuss - 02.05.17 18:56

Jah minu autol oli välbaks 30000 km,see on kuskil lipiku peal mis on hooldusraamatus ja pagassis kirjas,kasutusjuhendis on need tähendused ka välja toodud.Samas sa kuskil eespool mainisid et S reziimis läheb üle 6000 pöörde,minu autol ei olnud vahet mis reziim oli üle 6000 ei läinud mitte üks kriips,sellepärast ma ei saanudki S mõttest aru,täisgaasiga vahetas naguinii 6000 peal .Ei muutunud kiirendus paremaks ainult käjguvahetused rahulikul sõidul toimusid kõrgemalt.Võibolla olivahetus oleneb selles mis voolik auto vedelikega tankijal kätte jääb,kas longlife või tavaline vastavalt sellele ka välp tuleb.


urmas66 - 02.05.17 19:40

Tsitaat:
Algselt postitas: roosteuss
Jah minu autol oli välbaks 30000 km,see on kuskil lipiku peal mis on hooldusraamatus ja pagassis kirjas,kasutusjuhendis on need tähendused ka välja toodud.Samas sa kuskil eespool mainisid et S reziimis läheb üle 6000 pöörde,minu autol ei olnud vahet mis reziim oli üle 6000 ei läinud mitte üks kriips,sellepärast ma ei saanudki S mõttest aru,täisgaasiga vahetas naguinii 6000 peal .Ei muutunud kiirendus paremaks ainult käjguvahetused rahulikul sõidul toimusid kõrgemalt.Võibolla olivahetus oleneb selles mis voolik auto vedelikega tankijal kätte jääb,kas longlife või tavaline vastavalt sellele ka välp tuleb.


Mis aasta väljalase sul on ?
Minu Scout oli 2015 august ja Fabia 2016 mai.Ehk siis euro6 mõlemad.Äkki seal mingi vahe sees?Välp on "olil service" 15tkm ja vist oli "service" 30tkm.


roosteuss - 02.05.17 19:55

Ma ei tea täpset tootmisaega aga see pidi olema peale19.08.2015,ühel polstril oli selline tootmisaeg ja detsembris oli auto kindlasti eestis.


kkaurkk - 02.05.17 20:05

Auto siis 1.2 Fabia combi ja 81kW. Ehk siis sama masin. 2015 aasta juulist. Ees on 41800 ja käisin praegu just vaatamas, õli on poole peal min ja max vahel.
Teenindused 15000 välbaga. Ka eelmiste teeninduste vahel pole ise pidanud õli lisama.


roosteuss - 02.05.17 20:07

Õlivahetus välp pannakse paika tehases ja see kajastub lipiku peal nagu ma ennist kirjutasin aga raadio menüüsse kantakse ilmselt müügieelse ettevalmistuse käigus sellepärast et mul hakkas aega lugema ilusti kättesaamisest mis oli vähemalt 2kuud peale auto eestisse saabumist.


markus - 02.05.17 20:36

Naine kinnitas, et seni ainult 1 õlivahetus. Aga tal 2014 kevade auto. Samas mul Passat 2015 detsember ja 30 tuhat on välp. Ka 06.2015 toodetud 1.8TSI ja 2016 alguse 1.4TSI olid 30 tuhandese välbaga.


tnx - 03.05.17 07:45

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Subaru boxer on niši toode ja sellega pole üldse mõtet võrrelda.Samas


Mis vahet seal on, mispidi silindrid asetsevad? Mootori ehitus ja tööpõhimõte on ju sama. Pealegi on see nišitoode Eestis mitme mudeliga uute autode müügi top 10-s esindatud, seega sobib võrdluseks küll. Ning laialdased õlikulu probleemid algasid neil ~10 aastat tagasi, vanemad masinad said hakkama nagu iga teine mootor.

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
57km/h.Scoudiga ,mis kaalub ligi tonni vähem poleks ökomalt just saanud.


Veider, mul ei lähe väikese autoga bensiinigi nii palju. Superbiga läheb natuke rohkem.


markus - 03.05.17 08:27

Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Subaru boxer on niši toode ja sellega pole üldse mõtet võrrelda.Samas


Mis vahet seal on, mispidi silindrid asetsevad? Mootori ehitus ja tööpõhimõte on ju sama.

Päris nii ikka pole, et vahet pole kuidas silindrid asetsevad.


urmas66 - 03.05.17 11:45

Minu Fabia ja Scoudi pakkumises on kirjas nii:

Hooldusvälp 15 000 km või vastavalt hooldusnäidikule.

Küsisin,et kas 30tkm polegi,aga öeldi,et on ju.Hooldus 30tkm õlivahetus 15tkm.
Paluti erinevaid termineid mitte segi ajada.

Fabial saab aasta täis ja vaja minna hooldussesse vastavalt näidikule,kuigi läbisõit 9500 umbes.

Scoudil oli 15tkm lähenemisel kiri Oilservice ja 30tkm lähenemisel vist lihtsalt service.


roosteuss - 03.05.17 20:04

Huvitav lähenemine,mul on ees paber Skoda Octavia hoolduskulud 150000 km peale.Fikseeritud välbaga hooldus 15000 km hind144,48 pluss käive,30000 km fikseeritud välbaga hooldus 170,61 pluss käive.Kahe hoolduse vahe on ainult mootori õhufilter ja selle vahetus.Huvitav oleks kohe teada mis maksab õlivahetus ainult ilma hoolduseta.Aga vaata lipikult mis koodiga on sul hooldusvälp märgitud.


urmas66 - 04.05.17 08:42

Reedel viin hooldusesse,siis küsin selle asja koha peal üle.


urmas66 - 05.05.17 20:09

Esimese aasta hooldus tehtud,kõik hästi ja 171€ vahetas omanikku.Laagri esinduse tööga ja suhtlemisega väga rahul.
Sellele autole on ikkagi ainult 1aasta/15tkm välp ja see on tehases nii paika pandud,kohapeal muuta ei saa.Valikuid polevat ka tellides ilmselt olnud.
Nii palju sain teada,et Kodiaqile tuleb varsti eesti keelne menüü,aga teistele autodele esialgu kahjuks mitte.Kodiaqil pidi juba läti-leedu keel peal olema.


urmas66 - 03.12.17 13:36

Neljapäeval sai Fabia hoolimatu Toyata juhi käest laksu taga stangesse.Oli ilmselt õnnelik õnnetus ja Fabia stangetala suht tasemel.Ehk siis vahetusse läheb stange koos talaga,aga muu kõik terve.


urmas66 - 23.12.17 21:34

Auto korras ja tänud Laagri Skoda esindusele.Väga viis suhtumine.Asendus auto jne.Jätkuvalt parim margiesindus Eestis.


urmas66 - 22.05.18 18:22

Teise aasta hooldus tehtud ls 21000km ja 229€ vahetas omanikku. Laagri esindusele tänud,hea teenuse eest. Autol kõik korras ja sõidab nagu siidi.
Vahepeal lisasin autole pika antenni asemele uime,nüüd saab naine ka pesulas käimisega lihtsamalt hakkama.


markus - 22.05.18 21:21

Kuskohast uime hankisid?


urmas66 - 23.05.18 18:39

Tsitaat:
Algselt postitas: markus
Kuskohast uime hankisid?


Üks tuttav tellis e-bayst oma Minile ,aga sellele ei mahtunud originaal jala peale ja andis mulle.Maksis mingi alla kümneka. Minu autole sobis ideaalselt originaal jala peale. Loogika on selline,et seal uime sees on antenn ja juhe,mis läheb kruviga originaal antenni aluse külge. Siis kehepoolse teibiga katusele. Teibi panin ise natuke parema,sest kaasas olnu tundus natuke kehvake. Raadio mängib igati hästi ka väljaspool linna.
Nii kui Lingi tootele saan panen üles.
Mul autol must katus ja must oli värvimata must plastik,aga läikis ilusasti ja loodan,et ära ei pleegil

Link tootele
https://www.ebay.com/itm/New-Auto-Car-Shark-Fin-Universal-Roof-Antenna-Radio-FM-AM-Deco%20rate-Aerial-Black/172408277172?ssPageName= STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Pildiga on nagu alati mina neid siia üles ei saa.
https://photos.app.goo.gl/x0okI0Sw56yM4L5s1


urmas66 - 10.08.18 19:28

Selleks korraks siis mina või pigem abikaasa,sest mina lõpetasin Škodaga juba 2017 veebruaris, Škoda kasutajana lõpetame.
Nimelt sai meie ilus Fabia müüdud,sest abikaasale oli vaja seoses suurema hulga maanteel kulgemisega, natuke suuremat autot.
Sai uuritud Karoqit. Kahjuks ,aga Skodal pole lähema aasta jooksul võimalik müüa uut bensiini mootoriga autmaadiga sobivas varustuses autot. Karoq ja veel mitu muud marki käis valikutest läbi,aga bensiini autosid pole ega niipea ka tule.Tegelikult ei tule seda paljudel teistel tootjatel ka,sest euro normid on nüüd jõudnud oma lolluses ka bensu mootoriteni.
Uus auto tuli Laagri City motorsist, sest seal oli olemas paar heas varustuses Renault Capturit. Esialgu oli soov Reanult Kadjar, aga ka neid pole kohapeal bensukaid led tulede ja muude vajalike asjadega.
Uus auto on tumelilla metallik, musta metallik katusega, Renault Captur Initiale Paris varustuses ehk siis tipp va klaaskatus. Esmapilgul tundus auto väike,aga seest on avar ja Karoqiga mõõte võrreldes ei olnud vahed just suured va üldpikkuses,mis on Karoqil 26cm suurem,aga see ilmselgelt pagasiruumi ja esiosa arvelt.Samas meil pagasnik kasutuses ainult poekottide jaoks.

Kindlasti jään hea sõnaga meenutama Laagri Škoda esindust,mis on minu arust maailma tipp ja seda kõiges,mida ühes autoesinduses teha vaja.
Ei ühtegi arusaamatust ega muud teisiti mõistmist 3 aasta jooksul. Jätkake samas vaimus.


indrekp - 11.08.18 11:57

Tsitaat:
Algselt postitas: urmas66
Selleks korraks siis mina või pigem abikaasa,sest mina lõpetasin Škodaga juba 2017 veebruaris, Škoda kasutajana lõpetame.
Nimelt sai meie ilus Fabia müüdud,sest abikaasale oli vaja seoses suurema hulga maanteel kulgemisega, natuke suuremat autot.
Sai uuritud Karoqit. Kahjuks ,aga Skodal pole lähema aasta jooksul võimalik müüa uut bensiini mootoriga autmaadiga sobivas varustuses autot. Karoq ja veel mitu muud marki käis valikutest läbi,aga bensiini autosid pole ega niipea ka tule.Tegelikult ei tule seda paljudel teistel tootjatel ka,sest euro normid on nüüd jõudnud oma lolluses ka bensu mootoriteni.
Uus auto tuli Laagri City motorsist, sest seal oli olemas paar heas varustuses Renault Capturit. Esialgu oli soov Reanult Kadjar, aga ka neid pole kohapeal bensukaid led tulede ja muude vajalike asjadega.
Uus auto on tumelilla metallik, musta metallik katusega, Renault Captur Initiale Paris varustuses ehk siis tipp va klaaskatus. Esmapilgul tundus auto väike,aga seest on avar ja Karoqiga mõõte võrreldes ei olnud vahed just suured va üldpikkuses,mis on Karoqil 26cm suurem,aga see ilmselgelt pagasiruumi ja esiosa arvelt.Samas meil pagasnik kasutuses ainult poekottide jaoks.

Kindlasti jään hea sõnaga meenutama Laagri Škoda esindust,mis on minu arust maailma tipp ja seda kõiges,mida ühes autoesinduses teha vaja.
Ei ühtegi arusaamatust ega muud teisiti mõistmist 3 aasta jooksul. Jätkake samas vaimus.


Huvitav, et siis tõesti bensukatega on seis nii nigel, kuigi miskid ülbe varustuse ja hinnaga 1.5 tsi masinad pikemat aega auto24 ripuvad, tõesti siis nendele ostjat ei leidu. Hea, et ise sai aprillis otsus vastu võetud ja Karoq ära ostetud, kuigi siis veel sellist prognoosi ei olnud, et nõnda kaua tuleks kannatada, kuigi Seatiga oli sama pull ja kestab senini kuuldavasti, et diiselt, 1.0 ja 2.0 benssu saad küllalt kähku. On keegi kursis, kas Volkarite puhul on sama jama teatud mootoritega. Nagu ma aru sain, siis põhiprobleem teie peres oli see, et polnud automaatkastiga masinaid saada, et kui oleks olnud 1.0 TSI DSG saadaval olnud ja sobivas konditsioonis mõistagi, oleks see ka sobinud. Kas nad Läti laost miskit uuringut-otsingut ei teinud, nagu nad minu puhul tegid.
Aga see Renault on ka siiki üks tore masin, nii et edu veeremisel.


urmas66 - 11.08.18 13:38

Mõlemd Škodad ostnud Saaremaalt ja sealne müüja müüb ka Renaulti, siit ka teema. Neil oli jah olemas sobivad autod koha peal.
Uurisin Mersust,Fordist(ei olnud sobilikku autot,Kuga liiga suur ja kallis,Eco Sport ei meeldinud),Škodast.Japsikad jäid välja oma kiiksude pärast ja Kevadel oleks valik olnud Reanault Kadjar. Hundai KIA olid hinnas palju-palju kallimad ,kui hea varustus võtta.
Üheks tingimuseks oli led tuled(maanteel sõitu palju),automaat ja bensiin. Kevadel oli ka valikut veel,aga siis ei saanud Fabiast õiglase hinnaga lahti. Nüüd sain Fabia 4-5 päevaga müüdud.
Ega ma ka esialgu julgenud sellest Renaultist midagi arvata,aga natuke asja uurides sain teada,et euroopas on nad ühed müüdumatest autodest,teevad Mersuga koostööd(kaubik,pirukas ja kastikas),suur osa tehnikat on Nissaniga kahasse jne.Käigukast on samalaadne DSG-ga ,aga väidetavalt puudub see enneaegne siduri laialiminemise probleem nagu VW grupi DSG-l on.Eks paistab järgmine nädal saab autod ära vahetada.