Teema ülevaade |
lare
|
postitati 09.07.20 11:02 |
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/mis-saab-uuel-aastal-10-biolisandiga-diislikutus-ei-sobi-enamikele-uutele-autodele/
|
Kuuba
|
postitati 08.07.20 16:04 |
Sellisel juhul läheb ju asi hapuks, kui hakatakse müüma 10% biolisandiga kütust.
|
lare
|
postitati 08.07.20 15:19 |
Autol võib kasutada ainult diislikütust, mis vastab normile EN 590
Kõigi diiselmootorite puhul võib kasutada diislikütust maksimaalse biodiisli sisaldusega 7% (B7)
.
India turu korral kehtib, et autos võib kasutada ainult diislikütust, mis vastab
normile IS 1460/Bharat IV. Kui sellele normile vastavat diislikütust ei ole saada,
võib hädakorral tankida normile IS 1460/Bharat III vastavat diislikütust.
Talvine käitus - talvine diislikütus
Külmal aastaajal kasutada talvist diislikütust, mis on veel -20 °C juures täiesti
töövõimeline.
Teistsuguste klimaatiliste oludega maades on enamasti saadaval teistsuguse
temperatuurisõltuvusega diislikütused. KODA partnerid ja vastava riigi tanklad teavitavad Teid riigis kasutatavatest diislikütustest.
Kütusefiltri eelsoojendus
Auto on varustatud eelsoojendiga kütusefiltriga. Seetõttu on tagatud diislikütuse töökõlbulikkus veel umbes kuni -25 °C keskkonnatemperatuuri
puhul.
Diislikütuse lisandid (manused)
Nimetatud normidele vastav diislikütus vastab kõigile mootori probleemideta
tööks vajalikele tingimustele. Seetõttu soovitame kütusele mitte mingeid kütuselisandeid (manuseid) lisada. See võib mootori või heitgaasiseadme
detaile
raskesti kahjustada.
ETTEVAATUST
■ Juba ainult üks paagitäis normile mittevastavat diislikütust võib põhjustada
mootori detailide ja kütuse- või heitgaasiseadme rasket kahjustamist.
■ Kui on tangitud muud kui ülalnimetatud normidele vastavat kütust (nt bensiini), ei tohi käivitada mootorit ega lülitada süüdet sisse! On
oht mootori detaile
raskelt kahjustada!
■ Vee kogunemine kütusefiltrisse võib tekitada häireid mootori töös.
ETTEVAATUST
Auto ei ole sobitatud biokütuse RME kasutamiseks, seetõttu ei tohi seda kütust tankida ja sellega sõita. Biokütuse RME kasutamine võib põhjustada
mootori detailide või kütusesüsteemi rasket kahjustamist.
Mitte lisada diislikütusele kütusemanuseid, niinimetatud voolavuse parandajaid (bensiini või muid sarnaseid vahendeid). See võib mootori või
heitgaasiseadme detaile raskesti kahjustada!
Allikas: Kasutusjuhend lk. 181
https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/ee/Superb_3T/11-2014/Manual/Superb/B6_Superb_OwnersManual.pdf?_ga=2.189551723
.1338296827.1594217534-09bd4ab0-71d6-4d27-b709-10f47d499338
|
viiking
|
postitati 06.07.20 18:22 |
Küsi parem otse esindusest järgi. Kui ka biokütus ei sobi praegu, siis võibolla peale mõnede tihendite vms vahetrust võiks juba sobida. Tänapäeval
teised materjalid ja tehnoloogiad saadaval kui sel ajal, mil auto tehasest välja veeres. Esinduse (kui auto valmistaja esindaja) soovituste järgimise
korral ei jää ka endal sees kripeldama aga kellegi teise hea aga kahjuks eksliku (kuigi heasoovliku) nõuande järgi tegutsemisel siiski võib midagi
tõepoolest "pekki keerata"
|
arco
|
postitati 06.07.20 08:54 |
Tere
Sõiduki kütuseluugilt leidsin märgi "no bio"
Mis see siis täpsemalt tähendab? Googeldasin ja leidsin igasuguseid nimekirju masinatest, aga kõik räägivad bensiini sõidukitest, diislite kohta ei
leia praktiliselt midagi.
Nagu aru saan, siis meil kõik diiislikütused nüüd ju sisaldavad biodiislit (v.a Alexela). Kuna Alexela müüb ainult veel sellel aasta biovaba diislit,
siis järgmine aasta pole milllegiga sõita? Siiamaani võtnud erinevatest tankllatest ja pole sellele tähelepanu osanud pöörata.
Kuigi on üldiselt kirjutatud, et kuni 5% biodiislit võib kasutada kõikides sõidukites, siis meil ju üle 5% sisaldust ja järgmine aasta juba 10%. Kas
siis põhimõtteliselt selle masinaga sõita ei saagi ilma, et see varsti mootori pekki keeraks?
|
|