Teema ülevaade |
tnx
|
postitati 10.06.14 06:07 |
Auto vahetamine samaväärse või kallima vastu on alati kulukam, kui endise auto edasi pidamine, v.a. juhul, kui olemasoleva auto ressurss on ammendunud
või olemasolev auto on väga halvas korras.
80Mm/5a Superb võiks oma vanuse poolest kesta teist samapalju veel julgelt.
Auto24 peal on 2008-2010 118kW <100000 läbisõiduga superbeid täna 2 tk pakkuda, mõlema hind on 12k€ tuuri, need küll vähema varustusega. Nendega
võrreldes tuleks uue auto ostmise lisakuluks 8k€, mille eest saaks superbit remontida ikka päris mehiselt.
Seega kui vahetuse eesmärk on kulude kokkuhoid, siis minumeelest tasub asja uurima hakata alles siis, kui on kindel, et uue auto ostuhind on odavam,
kui vana müügihind.
Iga-aastaste kuludega on nii, et 5a vana autoga saab mõningaid hoolduseid, remonte ettevaatlikult proovida juba ka kohalikes töökodades, samuti võib
kaskost loobuda või vahetada vähema kaitsega odavama paketi vastu, kuna liising ilmselt on makstud. Uue auto puhul algavad kõik need kohustused otsast
peale. Kui aga vanal autol on veel jääkväärtus, siis selle summa peale uuesti liisingut võttes on kulu väiksem või lühemaajaline, kui uue auto
puhul.
TSI mootorid on ketiga, 1.2 ja 1.4 on olnud vägagi probleemsed ning hoolimata väidetest, et uued ketid on paremad, leidub ka siin foorumis teema, kus
2011 aasta auto omanikud väidavad, et neil vahetatakse ketti koos õliga 30k järel. 1.8 on parem, aga garantiiaja lõpus peab hakkama ka sellel olukorda
jälgima.
|
diesel
|
postitati 05.06.14 16:13 |
vabalt võib nii vahetada.
superbi mugavuse jutust ei saa väga aru. täna just sõitsin tulitera kellade ja viledega superbiga. no ma ei tea. tänapäevane auto, mingist mugavusest
küll rääkida ei saa.
mugavad olid vanasti hüdrovedrudega sitikad ja diivanistmetega meeriklased.
yetil vist kopika jagu suurem kliirens ka, seega lumme kinni jäämise hirm selle võrra pisem.
|
mds
|
postitati 05.06.14 13:17 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Etz
Tsitaat: | Algselt postitas: timo99
Huvitaval kombel võtab 1.4 yeti sama palju bensiini, kui 1.8 superb (laias laastus). Superb jupi suurem ja palju parema minekuga seejuures. Auto kuju
ikka mõjutab nii palju |
Väga lihtne, Yeti on tehniliselt sama aerodünaamiline nagu telliskivi, võrdle nende õhutakistustegurit |
Ise keeran aegajalt 1.2TSI Yeti rooli. Võib öelda, et isegi 1.2 võtab maanteel sama palju bensiini, kui 1.8 Superb. Küll aga on tegu manuaalkastiga
autoga ning võimalik, et 7 käigulise DSGga oleks maanteel pöörded madalamal. Telliskivi kuju see muidugi ära ei võtaks.
|
stefan
|
postitati 05.06.14 08:05 |
Olles sõitnud enam kui 4 aastat paralleelselt Superbi ja Yetiga, kinnitan julgelt - need autod ei ole sugugi nii erineval tasemel oma kasutusmugavuse,
müra/vaikuse või hinna poolest. Yeti ei ole sugugi odav, kui võrrelda teda täpselt sama mootori, veoskeemi ja lisavarustusega Superbiga. Puusalt
tulistades pakun, et mingi marginaalne ~1.5 tuhatEURi on hinnavahe. Ja Yeti on väga palju rohkem "the drivers car". Mind valdab ikka veel suur
rahulolu, kui nädalavahetuseti Yeti roolitaha pääsen. Lisaks on plussiks lihtsam sisenemine ja ääretult hea manööverdamisvõime. Miinuseks väiksem
pagasiruum ja kiirteel suur kütusekulu, eriti kui tuul on vastu.
Kui inimene sõidab vähe ja hind/ülalpidamiskulud olulised, siis 1.4TSI on Yeti jaoks hea valik. Soovitan valida istmed, millel on nimmetoe
reguleerimisvõimalus.
|
Enrico
|
postitati 05.06.14 06:27 |
Ma isiklikult ei kujuta küll ette kuidas võrrelda Skoda limusiinist Skoda maastur-pirukasse ümber istumist
Samasugune kukkumine oleks kui istuda suvalisest Mersust suvalisse Smarti.
Turvalisus ja mugavus vs. ..... (misasi?)
|
jorx420
|
postitati 05.06.14 05:37 |
Korra õnnestunud Yetiga liiva peal kinni jääda nii ,et põhjal kinni,ainult üks tagumine ratas käis ringi.see oli siis 1.8 bens. ei taha enam yetiga
proovida sellist lõbu. muidugi ta 4x4 ei ole aga pehme liiv oli kust oleks ilusti pidanud läbi minema.
Välja tõmbas ming hyundai santa fe.
|
Etz
|
postitati 04.06.14 15:38 |
Tsitaat: | Algselt postitas: timo99
Huvitaval kombel võtab 1.4 yeti sama palju bensiini, kui 1.8 superb (laias laastus). Superb jupi suurem ja palju parema minekuga seejuures. Auto kuju
ikka mõjutab nii palju |
Väga lihtne, Yeti on tehniliselt sama aerodünaamiline nagu telliskivi, võrdle nende õhutakistustegurit
|
timo99
|
postitati 04.06.14 14:30 |
Huvitaval kombel võtab 1.4 yeti sama palju bensiini, kui 1.8 superb (laias laastus). Superb jupi suurem ja palju parema minekuga seejuures. Auto kuju
ikka mõjutab nii palju
|
skopid
|
postitati 04.06.14 13:18 |
Proovisõiduni pole veel jõutud. Järgmisel nädalal arvatavasti. Eks siis näha täpsemalt, kuidas sõidab Yeti (kui väike proovisõit annab piisavalt
tagasisidet).
Kõrgem ei tohiks olla jah superbi iste. Arvatavasti mängis rolli ka octavia eelnev istme ja rooli asend. Kiire reguleerimisega ei saavutanud piisavalt
mugavat asendit. Yeti üllatas selle poolest, kui mugav on sinna sisse istuda.
Aga keegi oskab rääkida täpsemalt superbi juppide vahetuse intervallidest ja jooksvatest kuludest (äkki kuskil teemas pikemalt juttu ja oskate
suunata).
|
Ranx
|
postitati 04.06.14 13:02 |
Munu arust pole superbi iste sentigi kõrgem, kui octavial ja superb vs yeti on ikka väga erinevast puust autod.
Kui auto ostja soovib kõrgemat autot, siis skodal peale yeti küll midagi pakkuda pole
|
v6sa
|
postitati 04.06.14 11:52 |
Kas küsija on Yetiga sõitnud? Peab vahetust mõistlikuks?
Superb on sedapalju suurem ja mugavam auto, et ümberistumine edasiarenenud kaubikusse on üsna tuntav...
|
skopid
|
postitati 04.06.14 11:12 |
Tervist
Minu poole pöörduti küsimusega, kas tasub välja vahetada 5 aastaseks saav Superb odavama auto vastu, milleks oleks Yeti. (Kasutajale on ebamugav
madalasse Octaviasse siseneda, mille tõttu algselt vaadatud octavia jääb tahaplaanile)
Superb: 2009 aasta auto, 1,8TSI DSG, elegance varustusega, sõitnud 80tuhat km.
Väga hea auto, kuid soovitakse odavamat autot tuleviku perspektiivis. Kõrgem Yeti peaks olema parema läbitavusega talvel mitte eriti asustatud
kohas.
Küsimused Superbi kohta(kas tasub ära müüa):
Missugused on tulevased suuremad hooldused (intervallid rihmale jne) ja kui palju tuleb nende hoolduste eest maksta.
Missugused probleemid esinevad? DSG käigukast oleks kõige suurem kulu ja palju võiks parandamine/uus kast minna maksma, kui annab millegi pärast 4-5
aasta pärast järgi?
Kui palju erinevad Superbi ja Yeti iga-aastased hoolduskulud?
Yeti hinnaks võiks kujuneda umbes 20k EUR. Et praegu tunduks valikus 1,4 TSI mootoriga isendid DSG käigukastiga.
Mida võiks Yeti lisavarustuses jälgida? (praegused soovid püsikiirusehoidja, hands-free ja tagumised parkimisandurid)
|
|