Foorum Kodulehekülg Eesti Škoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
tnx

 postitati 23.11.16 07:34
Ah see oli mingi imelik ja pahatahtlikult esitatud artikkel. Igas suvalises kasutatud auto ülevaates on juba üle 10 aasta kohustuslik lause, et kõige nõrgema mootoriga varianti ei maksa osta, kuna see sobib ainult linnasõiduks ja ei paku alt järgmisega võrreldes erilist säästu, aga kui nüüd turbomootoritel sarnane effekt ilmneb, siis on järsku tegu pettusega. Vahe on ainult selles, et vabalthingav pisimootor on maanteesõiduks jõuetu ja sellest saab kohe aru, turbokas astub edasi küll, aga kulutab selleks kütust. Teha järeldusi ühe kõige väiksema mootoriga Golfi 100000km käitumise pealt terve autotööstuse kohta on ikka tase. Samas loos TTÜ spetsialist ju mainis, et mootorite kasutegur on siiski tõusnud 10%-lt 40-50-ni, mis ju tähendab otseselt suuremat võimsust väiksema kütusekuluga.

Kuumenemine, bensuga jahutamine ja salongi kütmiseks sooja mitte jätkumine korraga on võimalik nii, et tervikuna eraldab suurema kasuteguriga mootor soojust vähem, aga mingid üksikud kohad põlemiskambri vahetus läheduses (sh klapid ja kolvid) soojenevad senisest rohkem ja neid on raskem jahutada. Seal võib tõesti olla kasutusel ka otsene bensuga jahutamine, umbes sama süsteem, nagu kaudpritsega mootoritel pestakse bensuga klappe. See ei ole mingi tohutu uputamine, vaid lihtsalt iga takti jooksul lastakse mingi milligrammi murdosa rohkem, aga kuna takte on igas minutis mitu tuhat, siis kokkuvõttes saab piisavalt.
jato

 postitati 22.11.16 21:59
Tsitaat:
Algselt postitas: timo99
Bensiinist saadud energiaga.


samas kurdetakse ju, et uued mootorid on nii efektiivsed, et ei küta salongigi - mingi jama.
timo99

 postitati 22.11.16 19:14
Bensiinist saadud energiaga.
jato

 postitati 22.11.16 18:56
Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
Nagu ma sellest autolehe teemast lugesin, siis vist mure on pigem sellest, et väike mootor läheb kuumaks ning siis vaja teda bensuga jahutada ning sellest tulenevalt reaalses olukorras ei suuda tänased väiksed mootorid olla säästlikud.
Sama mure on tegelikult elektrimootoritega ka, Tesla test autobahn näitas, et asi läheb ikka väga väga kuumaks, kui korralikult tallata.
Tänane suund pigem ongi, et autod lähevad taas kergemaks võrreldes siin ca 10a tagasi tehtud mudelitega. Kuid hübriid = peaks taas jälle raskem olema.


oot, mida - jahutavad bensiiniga?!
rstdi

 postitati 22.11.16 10:34
Tsitaat:
Algselt postitas: tnx
Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
Väidetavalt alla 1.5L mootori tulevikus enam ei tehta. Pisematel pidi sada häda olema, suurimaks mureks ikkagi see kütusekulu.


Vahepeal võib-olla ei tehta, aga küllap kunagi proovitakse jälle. Pisemate mootorite ja kütusekuluga on pigem see häda, et ootused on ebareaalselt kõrgeks aetud. Bensiinil on ju mingi lõplik erisoojus (energia), mis põlemisel on võimalik sealt kätte saada ja siis edasi on võimalik kütusekulu vähendada ainult võimsuse vähendamise teel, seda mootori suurusest sõltumata. See aga saab võimalik olla vaid mingite põhimõtteliste konstruktsioonimuudatuste abil, millest praeguseks on praktikas proovitud "range extenderit", st sisepõlemismootor laeb akusid ja auto sõidab elektriga. Siis ei pea 100kW ratasesse saamiseks 100kW bensumootor olema.

Pisikeste mootorite teised hädad on ilmselt seotud ülisuure erivõimsusega, mis ei ole samuti ju kubatuuriga otseselt seotud. Lihtsalt praegused autod on parasjagu nii rasked, et nende liigutamiseks on 1xx kW optimaalne. Kui nad veel raskemaks lähevad, siis varsti loeme, et alla 2L mootorid kaovad. Kui kaalu säästetakse, siis pole ju probleem ka 60kW-ga edukalt hakkama saada, nagu seda tehti 50a tagasi.

Nagu ma sellest autolehe teemast lugesin, siis vist mure on pigem sellest, et väike mootor läheb kuumaks ning siis vaja teda bensuga jahutada ning sellest tulenevalt reaalses olukorras ei suuda tänased väiksed mootorid olla säästlikud.
Sama mure on tegelikult elektrimootoritega ka, Tesla test autobahn näitas, et asi läheb ikka väga väga kuumaks, kui korralikult tallata.
Tänane suund pigem ongi, et autod lähevad taas kergemaks võrreldes siin ca 10a tagasi tehtud mudelitega. Kuid hübriid = peaks taas jälle raskem olema.
tnx

 postitati 22.11.16 07:35
Tsitaat:
Algselt postitas: rstdi
Väidetavalt alla 1.5L mootori tulevikus enam ei tehta. Pisematel pidi sada häda olema, suurimaks mureks ikkagi see kütusekulu.


Vahepeal võib-olla ei tehta, aga küllap kunagi proovitakse jälle. Pisemate mootorite ja kütusekuluga on pigem see häda, et ootused on ebareaalselt kõrgeks aetud. Bensiinil on ju mingi lõplik erisoojus (energia), mis põlemisel on võimalik sealt kätte saada ja siis edasi on võimalik kütusekulu vähendada ainult võimsuse vähendamise teel, seda mootori suurusest sõltumata. See aga saab võimalik olla vaid mingite põhimõtteliste konstruktsioonimuudatuste abil, millest praeguseks on praktikas proovitud "range extenderit", st sisepõlemismootor laeb akusid ja auto sõidab elektriga. Siis ei pea 100kW ratasesse saamiseks 100kW bensumootor olema.

Pisikeste mootorite teised hädad on ilmselt seotud ülisuure erivõimsusega, mis ei ole samuti ju kubatuuriga otseselt seotud. Lihtsalt praegused autod on parasjagu nii rasked, et nende liigutamiseks on 1xx kW optimaalne. Kui nad veel raskemaks lähevad, siis varsti loeme, et alla 2L mootorid kaovad. Kui kaalu säästetakse, siis pole ju probleem ka 60kW-ga edukalt hakkama saada, nagu seda tehti 50a tagasi.
reverse

 postitati 21.11.16 16:15
Tsitaat:
Algselt postitas: Enrico
Aga siin on tuleviku Superb väga ehmatava välimusega :(


tegemist siiski Skoda Vision C Conceptiga, mis oli siis praeguse Superbi alustalaks.
rstdi

 postitati 21.11.16 10:16
Tsitaat:
Algselt postitas: Enrico
Lõpuks ka Škodal veidi innovatiivsemad lahendused käsil.
Loodame, et on tipptasemel nagu ikka! Mina oleks ka üks "kärbes liimil :cool:"

Superb ja Kodiaq pistikhübriid valmivad 2019. aastaks


Väidetavalt alla 1.5L mootori tulevikus enam ei tehta. Pisematel pidi sada häda olema, suurimaks mureks ikkagi see kütusekulu.
Enrico

 postitati 16.11.16 14:15
Aga siin on tuleviku Superb väga ehmatava välimusega :(
Superb 2019

https://2.bp.blogspot.com/-aB_VPsO6u7Y/WCrc8WBO8eI/AAAAAAAAhws/nGhFc9riXictILrloYh-GFzStzCg3UXiQCLcB/s1600/Skoda-Vision.jpg
Enrico

 postitati 16.11.16 14:07
Lõpuks ka Škodal veidi innovatiivsemad lahendused käsil.
Loodame, et on tipptasemel nagu ikka! Mina oleks ka üks "kärbes liimil :cool:"

Superb ja Kodiaq pistikhübriid valmivad 2019. aastaks


http://icdn-8.motor1.com/images/mgl/pXW3P/s3/skoda-visions-concept1.jpg

Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2016
Eesti Škoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 53.3% - SQL: 46.7%]