Teema ülevaade |
Enrico
|
postitati 23.08.11 07:58 |
Veel kiiremini http://forte.delfi.ee/news/auto/maailma-kiireim-2-liitrine-on-10-aastane-3654-kmh-skoda-octavia.d?id=56258844
Maailma kiireim 2-liitrine on 10-aastane 365,4 km/h koda Octavia
Octaviat peetakse üldiselt üheks kõige mõistlikumaks autovalikuks üldse. See on ruumikas, säästlik, vastupidav ja soodne. kodagi on oma menumudeli
üle õnnelik ning kinkis sellele 10. sünnipäevaks võimaluse panna nurka kõik teised 2-liitrise turbomootoriga seeriaautod.
Konkreetselt on tegemist koda Octavia vRS mudeliga, koguni selle Bonneville'i eriversiooniga, mis pidurdamiseks langevari taga, mõned aerodünaamikat
parandavad muudatused jne. Ent peamiselt on insenerid tegelenud sellega, kuidas seeriamootorist tervelt 600 hj kätte saada. Just viimane tagaski
Ocatviale pelakirjas nimetatud üüratu tippkiiruse, mis teistele turbolaetud 2-liitristele veel mõneks ajaks kättesaamatuks jääb.
Rekord püstitati juba reedel, 19. augustil Bonneville'i soolaväljadel USAs ning koda meeskond oli iseäranis õnnelik, sest esialgu seati eesmärgiks
purustada vaid 300 km/h piir. Garreti turbo (ning võistlusautokütuse) abil jäi aga ootamatult ka 350 km/h selja taha maha.
|
smallstang
|
postitati 18.08.11 11:10 |
koda Octavia vRS 323,44 km/h--http://www.youtube.com/v/NVREX4VwR04&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3
|
Enrico
|
postitati 18.08.11 09:51 |
Link uudisele http://www.autonet.ee/uudised/skoda/octavia-vrs-49086.html
Utah osariigis peetud ürituse Bonneville Speed Week käigus kiirendati koda Octavia raskelt modifitseeritud teisend vRS 323,44 km/h ning nimetati see
ajaloo kiireimaks kodaks. Auto piloodiks rekordsõidu ajal oli Briti väljaande Evo Magazine toimetaja Richard Meaden.
Originaalsest Octaviast ei jäänud rekordauto juures suurt midagi alles. Mis vähegi eemaldada oli võimalik, eemaldati. Isegi kerepaneelid vahetati
välja kergemast materjalist valmistatute vastu. Lisaks vähendati auto kliirensit 80 millimeetri võrra. Hoo maha saamiseks aga paigaldati pidurdusvari
ning turvalisuse kaalutlustel tulekustutussüsteem.
Rekordi püstitamisel on tähtsaimaks osaks muidugi auto mootor, antud juhul meelitati kaheliitrisest bensiinimootorist turboajamite, kõrgete rõhkude,
efektiivsete vahejahutite ja korraliku jahutussüsteemi paigaldamisega, välja üle 500 hobujõu. Kütusena kasutati eribensiini oktaanarvuga 120,
kusjuures samaaegselt pritsiti silindritesse ka metanooli.
Metanooli oli vaja põlemisprotsessi parandamiseks, sest täisvõimsusel ei suutnud sissepritse kütust vajalikus koguses ette anda. Seetõttu paigaldati
vana TFSI mootorile Audi R8 sissepritsesüsteem ning kogu kupatust modifitseeriti põhjalikult. Lõpuks jõutigi olukorrani, kus bensiini ja metanooli
suhe on 50:50.
Nüüd kus kodade jaoks on rekord püstitatud, loodetakse sama tulemusega saada maha juba ka nö avalikus kategoorias, kaheliitriste seeriaautode põhjal
ehitatud spetsiaalmudelite seas. Selleks aga tuleb tippkiirust tõsta vähemalt 345 km/h.
|
|